Rozšířený tým Toyota Gazoo Racing je připraven na Rally de Portugal 2017
Rally de Portugal tvoří klasické šotolinové erzety v severní části země v okolí Porta. Velká otázka bude nastavení podvozku a pneumatik, protože při prvním průjezdu měkkými cestami se můžou na trati vytvořit hluboké koleje. Soutěž začíná čtvrteční superspeciálkou na rallycrosovém okruhu Lousada. Páteční etapa obsahuje celkem devět rychlostních zkoušek a tuto etapu končí dva průjezdy nově vytvořeným městským okruhem v ulicích Bragy. Sobotní etapa je nejdelší s celkem 154 ostrými kilometry včetně dvou průjezdů nejdelší erzetou Amarante, která je dlouhá 37,55 kilometrů. Nově vytvořená je rovněž zkouška Cabeceiras de Basto. Nedělní závěrečná etapa obsahuje čtyři rychlostní zkoušky s klasickým průjezdem Fafe, na které je proslulý velký skok. Tato zkouška je zároveň i závěrečnou Power Stage.
Jari-Matti Latvala dokázal v minulosti tuto soutěž vyhrát, a to v roce 2015. Druhý jezdec týmu Toyota se naposledy zúčastnil této soutěže v roce 2014, ale všechny tratě jsou pro něj nové, protože tehdy se soutěž jela na jihu země. Od této soutěže se v týmu Toyota představí i třetí vozidlo, které bude řídit Esapekka Lappi, pro kterého je to premiéra ve voze WRC.
„Před rally v Portugalsku jsem si mohl vozidlo vyzkoušet,což je pro mě dobré v oblasti budoucího nastavení, ale na testu jsou odlišné podmínky než vě skutečném závodě. Je samozřejmě velmi vzrušující, že pojedu svůj první závod s vozem WRC, je to příležitost, na kterou jsem čekal celý svůj život. Mým úkolem je shromáždit co nejvíc dat pro tým, aby mohl dále rozvíjet svůj vůz. Nejdůležitější je dokončit soutěž, což není tak snadné na takové náročné soutěži, jako je Portugalsko. Musím dokončit soutěž, proto budeme mít velmi klidný a soustředěný přístup.“
Šéf týmu Tommi Mäkinen k tomu dodává: „Měli jsme na Portugalsko nachystaných pár nových věcí, které jsme chtěli při testu vyzkoušet, ale nepřálo nám počasí, takže je těžké posoudit, jak realistické jsou výsledky. Portugalsko je velmi těžká soutěž s několika technickými zkouškami. Je zde mnoho neznámých, zejména s podmínkami, takže doufáme, že uděláme další krok kupředu na šotolině. K tomu nám pomůže třetí vůz s Esapekkou a Jannem, což nám přinese další důležité informace.“
Portugalská rally strartuje již za dva dny a na všechny posádky čeká celkem 349 ostrých kilometrů.