Test Renault Captur 1.2 TCe (2017): Sympatický crossover

Francouzská automobilka Renault přišla s modelem Captur v roce 2013. A podle prodejů to vypadá, že Renault postavil crossover podle správného receptu, jelikož Captur se drží mezi nejprodávanějšími vozy své kategorie v Evropě i u nás. Letos v březnu prošel Captur modernizací. Renault se však držel hesla „když to funguje, tak není důvod to měnit“. Změn tedy není mnoho. Auto dostalo přepracovaná přední a zadní světla a celkové ztvárnění přídě bylo mírně upraveno. Novinkou je též luxusní verze Initiale Paris.
Jak funguje modernizovaný Captur ve skutečnosti jsme se rozhodli vyzkoušet. Na test jsme dostali druhou nejdražší verzi X-Mod. Pod kapotou námi testovaného exempláře se nachází 1,2litrový čtyřválec nabízející 120 koní a 205 Nm, jehož výkon míří pouze na přední kola. Pohon 4×4 není pro Captur v nabídce. Tohle auto je prostě určené téměř výhradně na silnici. Renault slibuje zrychlení z nuly na sto za 9,9 vteřin a maximální rychlost 182 km/hod. Motor TCe si rozhodně zaslouží pochvalu za kultivovanost, za kterou z části stojí to, že i přes malý objem se jedná o čtyřválec. Špatná není ani spotřeba – na konci týdenního testování nám palubní počítač ukázal hodnotu 7,3 litru na sto.
Pochválit ale nelze průběh výkonu. Těsně po překročení dvou tisíc otáček motor celkem dobře zabere – problém je ale v tom, že dál se už nic neděje. Příjemným překvapením pro nás byla šestistupňová manuální převodovka, která je celkem přesná. Podvozek Capturu je naladěn na pohodovou jízdu a rychlejší průjezdy zatáček nemá rád. Nabízí ale slušné tlumení nerovností. Autu by slušely výkonnější brzdy.
Exteriér Capturu vypadá skvěle a hodnotně. Interiér již není tak pěkný a překousnout je třeba i levnější plasty. Na druhou stranu je vnitřek celkem slušně prostorný a zavazadlový prostor má použitelných 377 litrů. Líbí se nám i výbava. Captur nabízí LED světlomety, bezklíčkové odemykání a startování, hlídání mrtvého úhlu, parkovací kameru, dobře hrající audio systém Bose a multimediální systém R Link se 7palcovou dotykovou obrazovkou. Systém R Link funguje rychle a jeho prostředí je přehledné. Navigace v něm je od TomTomu, jehož mapy sice nevypadají příliš hezky, ale fungují spolehlivě. Vytknout R Linku však musíme podporu pouze Android Auto. Pokud máte iPhone, tak máte s konektivitou smůlu. Zbytek věcí ale v interiéru funguje dobře. Nemile nás překvapila akorát nepodsvícená tlačítka na volantu a parkovací senzory, které se často bezdůvodně zapínaly. Trochu zvláštní je kolébkový spínač pro tempomat/omezovač rychlosti mezi sedadly, ale lze si na něj zvyknout. Fakt šikovnou vychytávkou je to, že když odejdete od auta, tak se automaticky zamkne.
Rozumíme tomu, proč je Captur tak úspěšný. Dělá totiž přesně to, co zájemci o crossover chtějí. Vypadá moderně, má zvýšený podvozek, dobrý multimediální systém, příznivou cenu a dlouhou záruku. Nejlevnější Captur totiž koupíte za 314 900 Kč a námi testovaná verze začíná na 452 900 Kč. A Renault dává ke Capturu záruku 5 let/100 000 km.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 197 ccm |
Max. výkon | 87 kW |
Max. točivý moment | 205 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 6.8 – 7.0 |
Mimo město | 4.7 – 4.9 |
Kombinace | 5.5 – 5.6 |
Výkony | |
Max. rychlost | 182 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9.9 s |
Převodovka | |
šestistupňový manuál | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 122 mm |
Šířka | 1 778 mm |
Výška | 1 566 mm |
Rozvor | 2 606 mm |
Objem nádrže | 45 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 270 kg |