GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro (2006): Prémiové kabrio za rozumné peníze

Test Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro (2006): Prémiové kabrio za rozumné peníze

By Dominik Vlk
10.9.2017
3672
0
Sdílet:

Koupit si na léto kabriolet láká nejednoho řidiče. Ten pocit, když máte nebe nad hlavou, je zkrátka perfektní. A úplně nejlepší je pořídit si kabriolet od prémiové značky, který ještě umocní dobrý pocit z letních projížděk. Jenže koupit si luxusnější kabriolet znamená za něj dát více než 1 milion korun, což je dost peněz za auto, které v našich podmínkách opravdu využijete tak maximálně tři měsíce v roce.

Když už se smíříte s obyčejnou značkou, tak nastane problém s výběrem, jelikož kabriolety se zas tak neprodávají, a tak od nich část automobilek upustila. Řešením může být koupit ojetý kabriolet prémiové značky. Zda je to dobrý nápad jsme se rozhodli vyzkoušet. Z Auto ESA jsme si půjčili Audi A4 Cabriolet z roku 2006. Jako nové stál tento kabriolet minimálně 1 447 100 Kč a dnes může být váš za zhruba 200 000 Kč.

O pohon námi testovaného exempláře se stará třílitrový naftový šestiválec, který nabízí 171 kW a 450 Nm. Tento výkon míří na všechna čtyři kola skrze šestistupňovou automatickou převodovku. Zrychlení z nuly na sto je otázkou 7,8 vteřin a maximální rychlost je 242 km/hod. I když nezní nafta v kabrioletu na první pohled příliš lákavě, tak naše testování ukázalo opak. Šestiválec je totiž kultivovaný a lze s ním jet v klidu, ale na druhou stranu má také velký výkon. Vynikající je podvozek, který s posádkou zbytečně neklepe, ale nabízí i slušnou stabilitu v zatáčkách. Můžete tak „plachtit“ krajinou a nebo si užít klikatou okresku. Automatická převodovka Tiptronic sice už dnešním pohledem neřadí nejrychleji, ale použitelná je. Mile nás překvapilo řízení, které reaguje okamžitě a je přesné. Už tradičně chybí větší zpětná vazba.

I když se jedná o 11 let staré auto, tak díky tomu, že ho lidé příliš nevídají, tak stále budí pozornost. Občas vám dokonce A4 Cabriolet někdo pochválí, což se nám u takto staré ojetiny opravdu dlouho nestalo. Vzhled je pro odborníky evidetně zastaralejší, ale laická veřejnost vidí A4 Cabriolet stále jako „žihadlo“, což je jeden z důvodů, proč si tento kabriolet koupit. A líbí se nám i netradiční tmavě zelená barva. Vnitřek ovšem již svoje stáří nedokáže maskovat a za příliš hezký ho označit nelze. Dokázali bychom si představit kvalitnější materiály. Stěžovat si naopak nelze na rozložení ovládacích prvků. Čekat samozřejmě nelze žádné moderní vychytávky, ale automatickou klimatizaci, tempomat a slušné rádio dostanete. Některé exempláře se mohou pochlubit třeba xenonovými světlomety, které ovšem námi testovaný kus nemá.

Nesmíme se zapomenout zmínit (když je to test kabria) o stahovací střeše, která je plátěná. Střechu je možné složit/nandat i za jízdy – do rychlosti zhruba 30 km/hod. Pokud je střecha nahoře, tak je uvnitř až překvapivé ticho. Takové bychom opravdu nečekali vzhledem třeba k bezrámovým oknům. Jízda se staženou střechou je komfortní bez větrné přepážky do zhruba 70 km/hod a to v případě, že máte nahoře boční okna. I s větrnou přepážkou je ovšem jízda rychlostí větší než 130 km/hod celkem nekomfortní. A navíc vám síťový deflektor zabere dvě zadní místa, která jsou překvapivě celkem použitelná. I když skutečně skvělý komfort nabídnou jen ta přední. Střecha zabírá kus zavazadlového prostoru, který tak při složené střeše nabídne 245 litrů. Pokud je střecha nahoře, tak má posádka k dispozici 315 litrů.

Tak je to dobrý nápad si koupit ojetý kabriolet prémiové značky? Podle nás ano. Hned prvním lákadlem je mnohem nižší cena. Líbí se nám to, že i starší kabriolet stále vypadá očima veřejnosti dobře a přitahuje pozornost, což tak trochu chcete, když si kupujete kabriolet. I když máme rádi moderní vychytávky, tak v tomto případě si je rádi odpustíme a to díky nebi nad hlavou, které je prostě skvělé. Jen nesmíte očekávat, že vám tak v létě bude menší vedro. Samozřejmě se jedná o poměrně starou audinu, která bude vyžadovat nákladnější servis, ale lidé se obvykle o kabriolety starají lépe než o ostatní auta a nenajdete zas tolik kilometrů, takže servis nebude tak častý. V případě A4 nás zklamal akorát horší interiér a spotřeba 10 litrů na sto při klidné jízdě. Od nafty bychom čekali nižší apetit.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy Audi, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde. 

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 2 967 ccm
Max. výkon 171 kW
Max. točivý moment 450 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 12.0
Mimo město 6.4
Kombinace 8.5
Výkony
Max. rychlost 242 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 7.8 s
Převodovka
šestistupňový automat
Rozměry a objemy
Délka 4 573 mm
Šířka 1 777 mm
Výška 1 391 mm
Rozvor 2 650 mm
Objem nádrže 63 l
Pohotovostní hmotnost 1 815 kg
Previous Article

Ogier zpět k Citroenu?

Next Article

K mání je jediná dochovaná Škoda 650 ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také