Test Audi A4 Cabriolet 3.0 TDI quattro (2006): Prémiové kabrio za rozumné peníze
Koupit si na léto kabriolet láká nejednoho řidiče. Ten pocit, když máte nebe nad hlavou, je zkrátka perfektní. A úplně nejlepší je pořídit si kabriolet od prémiové značky, který ještě umocní dobrý pocit z letních projížděk. Jenže koupit si luxusnější kabriolet znamená za něj dát více než 1 milion korun, což je dost peněz za auto, které v našich podmínkách opravdu využijete tak maximálně tři měsíce v roce.
Když už se smíříte s obyčejnou značkou, tak nastane problém s výběrem, jelikož kabriolety se zas tak neprodávají, a tak od nich část automobilek upustila. Řešením může být koupit ojetý kabriolet prémiové značky. Zda je to dobrý nápad jsme se rozhodli vyzkoušet. Z Auto ESA jsme si půjčili Audi A4 Cabriolet z roku 2006. Jako nové stál tento kabriolet minimálně 1 447 100 Kč a dnes může být váš za zhruba 200 000 Kč.
O pohon námi testovaného exempláře se stará třílitrový naftový šestiválec, který nabízí 171 kW a 450 Nm. Tento výkon míří na všechna čtyři kola skrze šestistupňovou automatickou převodovku. Zrychlení z nuly na sto je otázkou 7,8 vteřin a maximální rychlost je 242 km/hod. I když nezní nafta v kabrioletu na první pohled příliš lákavě, tak naše testování ukázalo opak. Šestiválec je totiž kultivovaný a lze s ním jet v klidu, ale na druhou stranu má také velký výkon. Vynikající je podvozek, který s posádkou zbytečně neklepe, ale nabízí i slušnou stabilitu v zatáčkách. Můžete tak „plachtit“ krajinou a nebo si užít klikatou okresku. Automatická převodovka Tiptronic sice už dnešním pohledem neřadí nejrychleji, ale použitelná je. Mile nás překvapilo řízení, které reaguje okamžitě a je přesné. Už tradičně chybí větší zpětná vazba.
I když se jedná o 11 let staré auto, tak díky tomu, že ho lidé příliš nevídají, tak stále budí pozornost. Občas vám dokonce A4 Cabriolet někdo pochválí, což se nám u takto staré ojetiny opravdu dlouho nestalo. Vzhled je pro odborníky evidetně zastaralejší, ale laická veřejnost vidí A4 Cabriolet stále jako „žihadlo“, což je jeden z důvodů, proč si tento kabriolet koupit. A líbí se nám i netradiční tmavě zelená barva. Vnitřek ovšem již svoje stáří nedokáže maskovat a za příliš hezký ho označit nelze. Dokázali bychom si představit kvalitnější materiály. Stěžovat si naopak nelze na rozložení ovládacích prvků. Čekat samozřejmě nelze žádné moderní vychytávky, ale automatickou klimatizaci, tempomat a slušné rádio dostanete. Některé exempláře se mohou pochlubit třeba xenonovými světlomety, které ovšem námi testovaný kus nemá.
Nesmíme se zapomenout zmínit (když je to test kabria) o stahovací střeše, která je plátěná. Střechu je možné složit/nandat i za jízdy – do rychlosti zhruba 30 km/hod. Pokud je střecha nahoře, tak je uvnitř až překvapivé ticho. Takové bychom opravdu nečekali vzhledem třeba k bezrámovým oknům. Jízda se staženou střechou je komfortní bez větrné přepážky do zhruba 70 km/hod a to v případě, že máte nahoře boční okna. I s větrnou přepážkou je ovšem jízda rychlostí větší než 130 km/hod celkem nekomfortní. A navíc vám síťový deflektor zabere dvě zadní místa, která jsou překvapivě celkem použitelná. I když skutečně skvělý komfort nabídnou jen ta přední. Střecha zabírá kus zavazadlového prostoru, který tak při složené střeše nabídne 245 litrů. Pokud je střecha nahoře, tak má posádka k dispozici 315 litrů.
Tak je to dobrý nápad si koupit ojetý kabriolet prémiové značky? Podle nás ano. Hned prvním lákadlem je mnohem nižší cena. Líbí se nám to, že i starší kabriolet stále vypadá očima veřejnosti dobře a přitahuje pozornost, což tak trochu chcete, když si kupujete kabriolet. I když máme rádi moderní vychytávky, tak v tomto případě si je rádi odpustíme a to díky nebi nad hlavou, které je prostě skvělé. Jen nesmíte očekávat, že vám tak v létě bude menší vedro. Samozřejmě se jedná o poměrně starou audinu, která bude vyžadovat nákladnější servis, ale lidé se obvykle o kabriolety starají lépe než o ostatní auta a nenajdete zas tolik kilometrů, takže servis nebude tak častý. V případě A4 nás zklamal akorát horší interiér a spotřeba 10 litrů na sto při klidné jízdě. Od nafty bychom čekali nižší apetit.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy Audi, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 967 ccm |
Max. výkon | 171 kW |
Max. točivý moment | 450 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 12.0 |
Mimo město | 6.4 |
Kombinace | 8.5 |
Výkony | |
Max. rychlost | 242 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.8 s |
Převodovka | |
šestistupňový automat | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 573 mm |
Šířka | 1 777 mm |
Výška | 1 391 mm |
Rozvor | 2 650 mm |
Objem nádrže | 63 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 815 kg |