Test Peugeot 5008 1.6 THP (2017): Rodinné SUV, které má šmrnc

Stejně jako Peugeot 3008 se i větší 5008 dočkala s novou generací radikálních změn. Z MPV se stalo módní SUV, které vypadá fakt dobře. Jak ale 5008 funguje? To jsme zjišťovali v redakčním testu.
Do rukou se nám dostala 5008 s benzínovým motorem 1.6 THP, který nabízí 165 koní a 240 Nm. Sedmimístné SUV s tímto motorem zvládne zrychlit z nuly na sto za 9,2 vteřin a maximální rychlost je 201 km/hod. I přesto, že se jedná o nejvýkonnější benzínový motor v nabídce, tak výkonu je tak akorát. Jestliže jste vyznavači dynamické jízdy, tak vám možná pár koní bude chybět. Čtyřválec se může pochlubit skvělou kultivovaností a absencí systému start/stop. Jen je škoda, že ve vyšších otáčkách má nepříjemný zvuk. Motor 1.6 THP spolupracuje výhradně s šestistupňovým automatem, který řadí hladce, ale trochu ospale. Zaskočila nás i nutnost tankovat minimálně Natural 98. Když už jsme u toho čerpání – jezdili jsme za 7,7 litru na sto. Výkon míří na přední kola – čtyřkolka není v nabídce.
Peugeot 5008 nabízí pohodlný podvozek, který je ale na rozdíl od menší 3008 trochu těžkopádnější. Větší model tak už není tolik agilní v zatáčkách, ale ono to vlastně ani nevadí. Ostřejší tempo nemá rád ani motor a převodovka. Pomalejší reakce má i řízení. I přesto jezdí 5008 příjemně a jedná se o ideální vůz na delší cesty, při kterých nabídne skvělý komfort.
Vnitřek modelu 5008 se opravdu povedl. Působí moderně a je dobře smontovaný. Až na pár detailů je vyroben z kvalitních materiálů. Bohatá je výbava vozu. Nechybí třeba virtuální kokpit, navigace a nebo adaptivní tempomat. Interiér 5008 je stejný jako má 3008, což je škoda. Nějakou odlišnost by to chtělo. Oproti menšímu modelu má 5008 o dost více místa v druhé řadě sedadel. Z kufru můžete vytáhnout ještě třetí řadu, která je především pro děti. Pokud je třetí řada sedadel složená, nabízí 5008 zavazadlový prostor o objemu 702 litrů. S ním souvisí bezdotykové otevírání pátých dveří, které opravdu oceníte, když máte plné ruce.
Peugeot se rozhodl radikálně změnit své modely 3008 a 5008. Nové pojetí se nám v obou případech líbí. Větší 5008 sice nenabízí tak agilní podvozek a působí trochu ospale, ale i tak jezdí hezky. Naopak se může pochlubit výrazně lepším místem na zadních sedadlech a větším zavazadlovým prostorem. Nelíbí se nám nutnost tankovat Natural 98, nedostatek odkládacích míst uvnitř vozu a málo odlišností mezi menším a větším modelem. Nejlevněji seženete Peugeot 5008 s testovaným motorem za 695 000 Kč. My bychom si ale pod kapotu 5008 vybrali naftový dvoulitr, který stojí minimálně na 705 000 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 598 ccm |
Max. výkon | 121 kW |
Max. točivý moment | 240 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 9.8 |
Mimo město | 5.3 |
Kombinace | 7.0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 201 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9.2 s |
Převodovka | |
šestistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 641 mm |
Šířka | 1 844 mm |
Výška | 1 640 mm |
Rozvor | 2 840 mm |
Objem nádrže | 56 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 500 kg |