GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test MINI Cooper S Clubman ALL4: Když potřebujete (trochu) praktické auto

Test MINI Cooper S Clubman ALL4: Když potřebujete (trochu) praktické auto

By Dominik Vlk
27.1.2018
1434
0
Sdílet:

Aktuální generace MINI Clubman byla představena v roce 2015. Britské kombi narostlo oproti předchozí generaci ve všech směrech a navíc ještě dostalo plnohodnotné zadní dveře na obou stranách. Clubman je k mání na českém trhu celkem v 8 verzích. My jsme vyzkoušeli verzi Cooper S ALL4 – druhý nejvýkonnější benzínový motor s 8stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Trochu netradiční kombinace, která ovšem není vůbec k zahození.

Pod kapotou testovaného vozu máme dvoulitrový benzínový čtyřválec nabízející 192 koní a 280 Nm. Díky tomuto výkonu zvládne Clubman Cooper S ALL4 zrychlit z 0 na 100 km/h za rovných 7 vteřin. Maximální rychlost je pak 225 km/hod. S poměrně težkým Clubmenem má dvoulitrový čtyřválec více práce než s 3dvéřovým hatchbackem, stále však tento motor zaručuje velmi slušné zrychlení a i v Clubmanu umí vykouzlit úsměv na tváři.

Motor má ve vyšších otáčkách krásný zvuk, který způsobuje, že motor chcete neustále vytáčet. Dokáže ale jet také tiše, takže cesta k moři nebude znamenat pro vaši manželku migrénu. V zatáčkách též pocítíte vyšší hmotnost, ale Clubman zůstal naštěstí v zatáčkách hravý až až. Výhodu má Clubman naopak v pohonu všech kol, který mu umožňuje lepší přenos výkon na silnici a jistější chování. Na práci 8stupňového automatu si nelze stěžovat – funguje přesně podle našich představ.

MINI je kromě jizdních vlastností také o vzhledu a stylu. Design vychází z povedeného hatchbacku, takže je Clubman fešák. Příď je vlastně pouze přifouknutá, naopak záď je ale odlišná. Dominantou zádě jsou bezesporu dvoukřídlé dveře do zavazadlového prostoru, které vypadají fakt cool a otevírání pomocí dálkového ovladače je dobrá frajeřinka. Je ale třeba říct, že jestliže je MINI obvykle navržené tak, aby bylo stylové a současně i dobře funkční, tak u dveří se to moc nepovedlo. Otevírání a zavírání dveří je zdlouhavé a navíc se ušpiníte.

Interiér nových MINI je konečně kvalitní a precizní. Novinkou je rychloměr přímo před vámi, což je sice změna proti tradici, ale je to o dost praktičtější. Snad všechno uvnitř je kulaté nebo to má alespoň zaoblené hrany. Vnitřek je nejen stylový a pěkný na pohled, ale též dobře použitelný. Vše je na správném místě a pokud znáte BMW, tak se budete cítit jako doma. Logika ovládání je totiž hodně podobná. Na MINI to není nejhorší ani s pratičností – tohle zkrátka už není auto jen pro dva. Zavazadlový prostor má přijatelných 360 litrů. Jen je škoda, že přední sedačky jsou sice pohodlné, ale docela úzké. Dnes by to již nešlo bez bohaté výbavy, takže se Clubman může pochlubit skvělými LED světlomety, adaptivním tepomatem (funguje ovšem jen do 140 km/h) a nebo perfektním multimediálním systémem. Ten lze nově ovládat nejen otočným ovladačem, ale i dotykem.

MINI Clubman je řešením pro všechny, kteří chtějí MINI, ale potřebují (trochu) praktické auto. Musíte kvůli tomu samozřejmě obětovat část jizdních vlastností, ale ta část je až překvapivě malá. I tohle MINI je opravdu zábavné. Námi testovaná motorizace dává Clubmanu tak akorát výkonu i pro rychlejší ježdění. MINI však jezdí ostatně skvěle v každé verzi – ať už máte základní tříválec nebo nadupanou verzi JCW. Ještě než si pro Clubmana poběžíte do autosalonu, tak byste měli vědět, že ho nepořídíte za méně než 610 000 Kč. A to se samozřejmě bavíme o nejlevnější verzi Cooper s benzínovým tříválcem a bez hraček jako je adaptivní tempomat nebo LED světlomety.

 

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 998 ccm
Max. výkon 141 kW
Max. točivý moment 280 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 9.0 – 8.8
Mimo město 5.8 – 5.7
Kombinace 7.0 – 6.9
Výkony
Max. rychlost 225 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 7.0 s
Převodovka
osmistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka 4 253 mm
Šířka 1 800 mm
Výška 1 441 mm
Rozvor 2 670 mm
Objem nádrže 48 l
Pohotovostní hmotnost 1 525 kg
Previous Article

Tukas otevřel v Praze nový showroom Volvo

Next Article

Video: Takto zrychluje 404koňová Škoda Superb! A ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také