Test Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 ALL-MODE 4X4: Proč měnit něco, co dobře funguje

Třetí generace Nissanu X-Trail se představila v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu. Na český trh se pak SUV dostalo v létě 2014. Loňský rok tedy byl ideální chvílí na modernizaci, která se nesla v decentním stylu. Pozměněná je přední maska nebo přední a zadní světlomety. Nechybí ani nová kola a barvy laku. Změny pod kapotou se odehrály ještě před faceliftem – v nabídce se objevil dvoulitrový naftový čtyřválec.
A právě tímto agregátem disponoval i námi zkoušený exemplář. V našem případě byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, ale k dispozici je i verze s převodovkou CVT. Pokud zvolíte automat, tak můžete mít hnanou také pouze přední nápravu, naopak manuál je k dispozici pouze ve čtyřkolce. Kromě našeho motoru je v nabídce ještě naftová šestnáctistovka a benzínový motor o stejném objemu. Vraťme se ale k naší jednotce. Ta má výkon 177 koní a točivý moment 380 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 9,4 vteřin a maximální rychlost je 204 km/h.
Dvoulitr nepatří mezi nejkultivovanější, ale k celkové povaze X-Trailu se to docela hodí. Překousnot je třeba i na dnešní poměry výrazný turboefekt. Šestistupňový manuál je příjemný společník a vykazuje slušnou přesnost. Podvozek je naladěn na klidnější cestování. Rychlé průjezdy zatáčkou nemá příliš rád a občas by mohl lépe tlumit nerovnosti. S X-Trailem jsme podnikli cestu na východ Slovenska a můžeme tak říct, že je to skvělý společník na dlouhou cestu. Nissan sice není v ničem vyjímečný, ale všechno dělá tak nějak dobře a navíc je docela zábava ho řídit. Pochválit musíme možnost volby pohonu. Můžete si sami zvolit, zda chcete režim 2WD, Auto nebo Lock. Výhodou je také to, že X-Trail se neztratí ani v terénu. Patří mezi nejschopnější ve svém segmentu. Týdenní testování jsme zakončili se spotřebou 7,7 l na 100 km. Je ale třeba říct, že jsme většinu kilometrů najezdili mimo město.
I v interiéru se pár věcí s modernizací změnilo. Největší novinkou je sportovně vypadající volant, který nejenže lépe vypadá, ale také se vám s ním nebude stávat to, že při manévrování například na parkovišti omylem zatroubíte, což se u staršího volantu dělo. Zlepšily se i materiály. Sedíte tak v kvalitním a dobře postaveném voze. Škoda, že občas na vás vykouknou ty divné kolebkové spínače, které se v asijských vozech pravidelně vyskytují. V X-Trailu se s nimi ovládá například výhřev sedaček. Multimediální systém nepatří mezi nejmodernější, ale svůj účel plní a ovládání je logické. Nissan zůstal věrný klasickému interiéru, ve kterém se ještě většina věcí ovládá tlačítky. A podle nás je to u tohoto vozu jedině dobře.
Úplně nejzajímavější novinkou náš exemplář ovšem nedisponoval. Mluvíme o systému ProPILOT, který zvládne sám udržovat směr a ovládat akceleraci a brzdění při jízdě na dálnici. Na tuto fuknci jsme hodně zvědaví. Už nyní ale auto má hodně výbavy. Zmiňme třeba LED světlomety, hlídání jizdního pruhu, hlídání slepého úhlu a nebo příjem digitálního rádia. Interiér X-Trailu je prostorný, máte v něm kam odložit věci a pití a zavazadlový prostor má 565 litrů. K dispozici je i 7místná verze.
Nissan X-Trail patří v celosvětovém měřítku k velmi úspěšným SUV. A my se tomu vůbec nedivíme. Jako celek tohle auto funguje prostě skvěle, nepůsobí zženštěle a na nic si nehraje. Nissan postavil auto, které sice v ničem nevyniká, ale ve výsledku je to přesně to, co hledáte pro svou rodinu. Loňská modernizace jen vyladila detaily, aby X-Trail vydržel dalších pár let na trhu. Na tomto autě se skutečně opravdu těžko hledají zásadní chyby. Kritizovat nelze ani cenu. Nejlevněji koupíte X-Trail za 581 400 Kč a nejdražší verze pak stojí 967 100 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 995 ccm |
Max. výkon | 130 kW |
Max. točivý moment | 380 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 6.3 |
Mimo město | 5.2 |
Kombinace |
5.6 |
Výkony | |
Max. rychlost | 204 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9.4 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 690 mm |
Šířka | 1 830 mm |
Výška | 1 740 mm |
Rozvor | 2 705 mm |
Objem nádrže | 60 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 720 kg |