Test Lexus LC 500: Atmosférický osmiválec v konceptu, který se dostal do výroby
Abychom se dozvěděli odkud se vzalo testované kupé LC od Lexusu, musíme se vrátit do roku 2012 na autosalon v Detroitu. Tam totiž Lexus ukázal koncept LF-LC. To není nic divného, většina sériových aut vychází z dříve představeného konceptu. Jenže když si dohledáte fotky LF-LC, tak zjistíte, že kromě zrcátek je to stejné auto jako LC. A Aby toho nebylo málo, tak automobilka tehdy na autosalonu tvrdila, že se jedná pouze o designérskou studii. Buďme ale rádi, že Lexus svoje záměry s tímto konceptem přehodnotil. Marně totiž hledáme hezčí současně vyráběné kupé. LC je (nejen) po vzhledové stránce naprostá bomba.
Vzhled sériové verze není jediný šok, který si pro nás Lexus přichystal. V době uvedení konceptu se totiž myslelo, že se pod kapotou nachází hybridní pohon. To se nakonec také v sériové verzi potvrdilo. Kromě něho se pod kapotu dostal také atmosférický pětilitrový osmiválec. Opravdu! Má výkon 477 koní a točivý moment 530 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4,7 vteřin a maximální rychlost je 270 km/h. Konkurence možná nabízí lepší čísla, ale garantujeme vám, že za volantem LC budou čísla to poslední, co vás bude zajímat.
Atmosférický motor totiž miluje vysoké otáčky, reaguje okamžitě a má božský zvuk. I když by tedy zrychlení mohlo být ještě o kousíček lepší, tak vás to rozhodně trápit nebude. Úchvatné schopnosti nabízí LC i v zatáčkách, kde působí neuvěřitelně pevně a stabilně. S motorem spolupracuje 10stupňový automat, který řadí rychle a na povely pádly reaguje bez prodlevy. Škoda, že v automatickém režimu převodovka nepodřazuje agresivněji. Pokud si tedy chcete jízdu užít na maximum, tak je lepší řadit pádly pod volantem. Skvěle dávkovatelné a dostatečně výkonné jsou i brzdy. Výhrady nelze mít ani k řízení.
Pokud jste z právě přečtených řádků usoudili, že LC je chuligán, tak to rozhodně není. Je to luxusní kupé, které se chová předvídatelně a nechce vás v každé zatáčce zabít. Pokud vás blbnutí náhodou snad předstane bavit, stačí vypnout sportovní režim a můžete si v klidu jet na dálnici na adaptivní tempomat. Auto by v takové chvíli sice mohlo být o něco měkčí a tišší, ale dá se to přežít. V námi testované nejvyšší výbavě Sport+ má LC několik zajímavých technických vychytávek. Například variabilní převod řízení nebo systém dynamického řízení kol zadní nápravy.
Interiér LC se od konceptu z roku 2012 liší o něco více než exteriér. Základní rysy ovšem zůstaly zachovány. A musíme se opakovat. Nejen exteriér je nadmíru povedený. Skvostný je i vnitřek, který je naprosto originální a ničemu se nepodobá. Skvělé je i zpracování a pochvalu si zaslouží také použité materiály. Lexus si vás náležitě hýčká i co se týče výbavy. Překousnout je třeba trochu podivné ovládání multimediálního systému skrze touchpad. Lze se s ním ale naučit žít. Designérskou třešničkou na dortu je pak zprácování budíků před vámi. Jedná se o moderní displej, který ale má fyzické orámování otáčkoměru. A právě toto kolečko je pohyblivé, jestliže si změníte režim zobrazení, což je neskutečně efektní.
Lexus LC patří bez pochyby k nejlepším vozům, ve kterých jsme jeli. Spojuje moderní vzhled konceptu se „starým“ dobrým atmosférickým osmiválcem. Na dnešní poměry nevídaná věc, za kterou si Lexus zaslouží poklonu. Jenže to není vše. Ono LC i skvěle funguje. Pokud čekáte, že to zkazí nesmyslně vysoká cena ve stylu LFA, tak jste na omylu. Tohle auto stojí v plné výbavě 3 130 000 Kč. Ať už chcete osmiválcovou atmosféru, nebo šestiválcový hybrid. To prostě nemá chybu. Pokud na něj máte, tak si ho prostě kupte. Nebudete litovat. To vám garantujeme.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 4 969 ccm |
Výkon | 351 kW |
Točivý moment | 540 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 17.4 |
Mimo město | 8.0 |
Kombinace |
11.5 |
Výkony | |
Max. rychlost | 270 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 4.7 s |
Převodovka | |
automatická desetistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 770 mm |
Šířka | 1 920 mm |
Výška | 1 345 mm |
Rozvor | 2 870 mm |
Objem nádrže | 82 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 935 kg |