GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Opel Grandland X 1.2 Turbo: Německý pohled na francouzské SUV

Test Opel Grandland X 1.2 Turbo: Německý pohled na francouzské SUV

By Dominik Vlk
1.5.2018
1474
0
Sdílet:

Opel Grandland X je novinkou v nabídce německé automobilky, která tímto modelem reaguje na stále se zvyšující popularitu SUV. Technicky vychází Grandland X z Peugeotu 3008. Spřízněnost s tímto vozem poznáte už v momentě, kdy dostanete klíč od tohoto Opelu. Je totiž naprosto stejný jako má Peugeot. Nečekejte ale, že Opel vzal 3008 a nasadil na ní svá loga. Tak to rozhodně není. Opel dal svému Grandlandu X vlastní vzhled, který je naprosto odlišný od vzhledu Peugeotu. Stejná jsou snad jen zpětná zrcátka. Nedokážeme se však rozhodnout, které auto je hezčí. Obě se totiž vzhledově velmi povedla.

Pod kapotou námi testovaného exempláře se nachází 1,2litrový tříválec o výkonu 130 koní a točivém momentu 230 Nm. Jedná se o motor od PSA, který vyniká (na poměry tříválců) slušnou kultivovaností. Grandland X není malé auto, přesto na něj malý tříválec stačí. S autem až překvapivě cvičí. Rozhodně nemáte pocit, že Opelu chybí výkon. Podle automobilky zrychlí Grandland X s tímto motorem z 0 na 100 km/h za 11,1 vteřin a maximální rychlost je 188 km/h. Pocitově ale působí auto rozhodně živěji. Spotřeba se během testování pohybovala okolo 7,5 litru na 100 km, což není vůbec špatné. Motor může být spojen buď s manuálním šestikvaltem, nebo s šestistupňovým automatem. V našem voze se nachází manuální převodovka, která má celkem drsný chod.

Grandland X je vždy pouze předokolka, mimo vozovku vám ale pomáhá systém IntelliGrip, který pod názvem Grip Control nalezneme i ve vozech Peugeot a Citroën. Je ale třeba myslet na to, že toto vylepšené ESP rozhodně nenahradí pohon všech kol. Ono to ale zas tak moc nevadí, Grandland X i 3008 jsou určeny zejména na silnici. Změn na podvozku by oproti Peugeotu 3008 nemělo být mnoho, přesto se nám podvozek Grandlandu X líbí více. Nabízí více pohodlí a zároveň je hravější i obratnější v zatáčkách. Už 3008 jezdí dobře a Grandland X je fakt příjemný společník. Jasně, nemůžete čekat od SUV zábavu jako ve sporťáku, ale na danou kategorii je to skvělý.

Jestliže technika je stejná, tak design je odlišný. A v interiéru je rozdíl největší. Peugeot udělal futuristický vnitřek, Opel se dal cestou klasického uspořádání. Zapomeňte tedy na nestandardní volant, digitální budíky a minimum tlačítek. Dostanete ergonomicky doladěný interiér tradiční koncepce, ve kterém se žije o kousek lépe než v Peugeotu. Právě proto, že je podle starých pravidel. Pár věci je ale přece jen společných. Nejviditelnější je identický multimediální systém, který upřímně trochu kazí interiér vozu. Systém od PSA není špatný, ale k nejlepším také rozhodně nepatří.

Jedinou podivností uvnitř Opelu je ovládání palubního počítače. Ten se ovládá pomocí levé páčky pod volantem, což by ještě nebyl problém. Tím je způsob ovládání. Musíte totiž otáčet částí páčky nahoru či dolu. Pochvalu si naopak zaslouží skvělá ergonomická sedadla s certifikací AGR. Samozřejmostí je bohatá výbava. Velkou zajímavostí je služba OnStar, což je asistent na telefonu dostupný 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a 365 dní v roce. Operátor Opelu vám najde třeba adresu hotelu. Bohužel v případě Grandlandu X vám adresu nemůže poslat přímo do navigace (zřejmě proto, že je od Peugeotu), ale musíte si jí sami zadat. Trochu lepší je interiér Opelu i v oblasti prostornosti. Zapomnělo se však na dostatek odkládacích míst pro pití. Zavazadlový prostor má 514 litrů.

Koupit si Peugeot 3008, nebo Opel Grandland X? Rozhodnout byste se měli podle toho, co hledáte. Pokud chcete především zajímavý design, tak jděte do 3008. Jestliže vám záleží více na jizdních vlastnostech a máte rádi klasickou koncepci interiéru, tak zvolte Grandland X. I proto bychom ho zvolili my. Jezdí prostě o kousek lépe.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 199 ccm
Výkon 96 kW
Točivý moment 230 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 6.0
Mimo město 4.5
Kombinace

5.1

Výkony
Max. rychlost 188 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 11.1 s
Převodovka
manuální šestistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 477 mm
Šířka 1 856 mm
Výška 1 609 mm
Rozvor 2 675 mm
Objem nádrže 53 l
Pohotovostní hmotnost 1 275 kg
Previous Article

Tomáš Pekař zvítězil v prvním závodě Octavia ...

Next Article

GripFOTO: 26. Rally Vyškov 2018 [Honza Vejmelka]

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také