Test Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic: Auto pro nadšené řidiče

Aktuální Honda Jazz je ve výrobě od roku 2014. Nelze se tedy divit, že nedávno prošel Jazz modernizací. Ta přinesla mírnou změnu designu, čehož si všimnete zejména zepředu vozu. I nadále je Jazz pravověrný asijský vůz, takže na naše poměry se jedná o vzhledem divoké vozítko. Do testu k nám dorazil Jazz v dravě vypadající výbavě Dynamic, která obsahuje černé a červené doplňky.
Další novinkou modernizace je motor 1.5 i-VTEC, který je jedním z hlavních lákadel Jazzu. Jestliže design vozu je zcela jistě diskutabilní, na motor si nelze stěžovat. Jedná se o benzínový atmosférický čtyřválec, který miluje otáčky a připomíná v dobrém slova smylu motory ze staré školy. Maximálně z něj dostanete 130 koní a 155 Nm. Tento výkon dovoluje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 vteřin a maximální rychlost 190 km/h.
Kromě motoru, který miluje vysoké otáčky a má dostatek výkonu, potěší řidiče i podvozek a šestistupňová manuální převodovka. Když jsme vyjeli na okresky, tak nás Jazz doslova šokoval. Takto zábavné jizdní vlastnosti jsme od něj rozhodně nečekali. Velmi dobré je i řízení a brzdy. Úžasné jizdní vlastnosti vás přitom nijak neomezují v každodenním ježdění. Dokud více nesešplápnete plyn a nezačnete rychleji projíždět zatáčky, tak se auto chová normálně a klidně. Zvyknout si akorát musíte na to, že nemá turbomotor, takže pokud chcete i trochu zrychlit, musíte čtyřválec vytočit. Motor 1.5 i-VTEC má též rozumnou spotřebu – na konci testování nám ukázal palubní počítač průměrnou spotřebu 6,6 l na 100 km/h.
Vnitřek vozu není po vzhledové stránce nijak výstřední. Několik divokých řešení ale nabízí. Tak třeba plasty nejsou příliš kvalitní a ještě se hodně odráží do čelního skla. Multimediální systém je pomalý a neintuitivní. Příliš se nelze spolehát ani na čtení dopravních značek. Ne všechna výbava je však polofukční, třeba LED světlomety svítí fantasticky. A pak je tu ten prostor. Spousta prostoru. Nejenže se nemusíte prostorem nijak omezovat na předních a ani zadních sedačkách, odvezete ale i velké množství nákladu. Už v základu má zavazadlový prostor 354 litrů a zvětšit ho je možné až na 1 314 litrů. Praktickou vychytávkou jsou i flexibilní zadní sedadla Magic Seats, která se jedním pohybem zvednou, sklopí a zasunou do podlahy.
Pojďme si to na závěr shrnout. Honda Jazz se může pochlubit brilantníma jizdníma vlastnostma, úžasným motorem, nízkou spotřebou a dokonalým vnitřním prostorem. Na druhou stranu má divoký vzhled, divné plasty uvnitř a špatný multimediální systém. A pak je tu ještě jeden háček, o kterém jsme do teď nemluvili. Námi testované auto totiž stojí i přes akční cenu 459 900 Kč, což není málo. Dodejme, že v nabídce je i verze s bezestupňovým automatem CVT za 494 900 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 498 ccm |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 155 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 7.2 |
Mimo město | 5.1 |
Kombinace |
5.9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 190 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.7 s |
Převodovka | |
manuální šestistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 051 mm |
Šířka | 1 694 mm |
Výška | 1 550 mm |
Rozvor | 2 530 mm |
Objem nádrže | 40 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 176-1 188 kg |