GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Peugeot 308 GTi: Všechno skvělé, až na jednu věc

Test Peugeot 308 GTi: Všechno skvělé, až na jednu věc

By Dominik Vlk
29.7.2018
1603
0
Sdílet:

Minulý rok byl pro Peugeot mimo jiné ve znamení modernizace modelu 308, který se představil v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu. Loňský facelift však nebyl nikterak velký. Změn se dočkala vlastně pouze příď vozu. Modernizovanou 308 jsme již vyzkoušeli na začátku letošního roku ve verzi GT. Tuto verzi nejlépe vystihuje věta z nadpisu testu – když se chcete občas pobavit. Co když se chcete bavit při každé jízdě? I pro vás má Peugeot řešení. A to sice nejnadupanější provedení GTi.

Pod jeho kapotou se také nachází 1,6litrový čtyřválec, o stejný motor jako má verze GT se ale rozhodně nejedná. Díky řadě úprav se 308 GTi může pochlubit výkonem 193 kW a točivým momentem 330 Nm. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za rovných 6 vteřin a maximální rychlost 250 km/h. Peugeot 308 GTi letí jako střela, jejíž výkon se navíc perfektně dávkuje. Motor táhne od volnoběhu až po omezovač otáček. A je jednoduše skvělý! Výkon míří pouze na přední kola, kde ho pomahá krotit mechanický samosvor Torsen. Čtyřválec spolupracuje s šestistupňovým manuálem, se kterým se pracuje velmi příjemně.

Podvozek má tužší sportovní tlumiče a světlá výška se oproti běžné 308 snížila o 11 milimetrů. Výsledkem jsou vynikající vlastnosti v zatáčkách. Peugeot 308 GTi sedí jako přibitý. Francouzský hot-hatch není tak moc ultimátní jako třeba Honda Civic Type-R, díky čemuž ho lze používat i jako auto na každodenní ježdění. Překousnout samozřejmě musíte tvrdší naladění podvozku, ale není to nic hrozného.

K dokonalosti chybí pouze dvě věci. Vcelku přesné řízení by mohlo dávat více zpětné vazby a především by motor měl mít zajímavější zvuk. Po zmáčknutí tlačítka sport sice zčervenají budíky a začne se ozývat hutný zvuk. Ten však jde z reproduktorů a působí až komicky. Ještě, že tlačítko sport příliš vlastnosti auta nezmění, takže si ho nemusíte všímat. Abychom ale 308 GTi nekřivdili, pokud nastartujete úplně studené auto, tak z výfuků jde pár minut hezký chrapot na volnoběh. Příjemný zvuk vás sice nezrychlí, ale udělá jízdu ještě mnohem zábavnější.

Kromě téměř dokonalých jizdních vlastností se 308 GTi může pochlubit také poutavým vzhledem, který se od běžných verzí liší jen decentně, ale bohatě to stačí. Moc hezké jsou dvě koncovky výfuku. Podle nás by si tento Peugeot zasloužil větší facelift. Takto je prostě už znát, že 308 není nejmladší. Pokud se chcete více odlišit od normálních 308, doporučujeme připlatit 25 000 Kč za dvoubarevný lak, který má i námi testované auto.

Vnitřek vozu se s faceliftem prakticky vůbec nezměnil. Trochu nás mrzí, že Peugeot nepřidal do 308 virtuální kokpit. V hot-hatchi je však důležitější, že si najdete správnou pozici za volantem a že sedačky nabízí správný mix dobrého držení těla v zatáčkách a komfortu na delší cestě. Zvyknout si je třeba na malý volant a budíky, které jsou netypicky nad volantem. Interiér Peugeotu 308 GTi se může pochlubit čistým designem, dobrým zpracováním a snad jen jedním přešlapem, kterým je kovová hlava řadící páky. Většina věcí se ovládá skrze dotykový displej. Řidiči ze staré školy, kteří mají rádi na všechno tlačítko, z toho příliš radost mít nebudou. Samozřejmostí je bohatá výbava. Na předních sedačkách máte dostatek prostoru, na zadních by to mohlo být o něco lepší a zavazadlový prostor má slušných 420 litrů.

Peugeot 308 GTi patří mezi nejlepší hot-hatche na trhu. Správně totiž spojuje skvělé jizdní vlastnosti a každodenní použitelnost. Líbí se nám také mechaničnost, která je z auta cítit. Nepůsobí jako počítač. Za největší nevýhodu považujeme nevýrazný zvuk, který k sportovní jízdě a zábavě za volantem patří. Kolik za GTi zaplatíte? 825 000 Kč. To už je však téměř konečná cena. Za moc věcí si už nelze připlatit.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 598 ccm
Max. výkon 193 kW
Max. točivý moment 330 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 7.4
Mimo město 4.6
Kombinace 5.6
Výkony
Max. rychlost 250 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 6.0 s
Převodovka
šestistupňový manuál
Rozměry a objemy
Délka 4 253 mm
Šířka 2 043 mm
Výška 1 447 mm
Rozvor 2 620 mm
Objem nádrže 53 l
Pohotovostní hmotnost 1 390 kg
Previous Article

Audi představilo novou generaci modelu Q3

Next Article

GripFOTO: 39. Invelt Rally Pačejov 2018 [Honza ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také