Test BMW X2 sDrive20i: Nejlépe jezdící crossover

BMW X2 se poprvé ukázalo v roce 2016 na pařížském autosalonu jako koncept. Že tohle BMW bude opravdu jiné automobilka potvrdila loni na podzim, kdy byla představena sériová verze X2. V čem je toto BMW odlišné? Vzhledově vlastně skoro ve všem. Za pozornost stojí třeba jinak řešené ledvinky nebo loga automobilky na C-sloupcích. Technicky je X2 spřízněná s X1 – nový crossover stojí také na platformě UKL. S tou se pojí pohon předních kol a motory uložené napříč. Když už jsme u toho srovnání s X1, přestože by měla být podle označení X2 větší, tak je o 79 mm kratší a 72 mm nižší než X1. BMW X2 je nabízeno se třemi přípatkovými pakety – Advantage, M Sport a M Sport X. K dispozici je i několik výrazných barev – například hodně propagovaná zlatá barva nebo modrá, kterou máme na testovaném voze.
O pohon X2 se starají dva benzínové a tři naftové motory. Zážehové motory zastupuje tříválec 18i (103 kW) a čtyřválec 20i (141 kW) a vznětové pak trojice čtyřválcových motorů – 18d (110 kW), 20d (140 kW) a 25d (170 kW). Kromě nejslabšího benzínu mohou být všechny motory vybaveny pohonem všech kol xDrive. Dva silnější diesely jsou dokonce výhradně s pohonem 4×4. V nabídce je i automatická převodovka, která má podle motorizace buď 7, nebo 8 stupňů.
Pod kapotou naší X2 se nachází dvoulitrový benzín sDrive20i. Na přední kola tak míří 141 kW a 280 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá X2 s tímto motorem 7,7 vteřin a maximální rychlost je 227 km/h. Dvoulitrový čtyřválec má hladký chod a ve vyšších otáčkách hezký zvuk. Motor si řekně v kombinovaném provozu zhruba o 8,5 l na 100 km. Sedmistupňový automat řadí rychle, pohotově a zbytečně nedusí motor (jak je dnes zvykem). Když se do toho opřete, tak dokáže X2 jet až překvapivě rychle. Dalšího příjemného překvapení se dočkáte v zatáčkách. Tohle BMW sice nemá tu „správnou“ koncepci, ale v zatáčkách je to suverénně nejlepší crossover na trhu. A při tom nění přehnaně tvrdý. Jizdní vlastnosti jsou zkrátka doménou i tohoto netradičního BMW. Dobré je totiž i řízení a pochvalu si zaslouží také brzdy.
Námi testovaná X2 je vybavena paketem M Sport za 176 800 Kč. Tento paket vám však nepřidá pouze líbivější exteriér, ale i výbavu – například automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru či LED světlomety. V testovaném autě je také adaptivní tempomat (fungující ovšem pouze do 140 km/h), asistent pro jízdu v koloně na dálnici, hlídání jizdního pruhu, multimediální systém s navigací, head up displej, bezklíčkové startování a odemykání či bezdrátové nabíjení pro smartphony. Všechny moderní vymoženosti navíc fungují bezchybně.
Jestliže exteriér X2 vypadá originálně a podle nás se povedl, tak interiér na nás působí jako směsice ostatních modelů mnichovské značky. Je škoda, že i uvnitř se BMW nepokusilo o originalitu. Výhradu ovšem nelze mít k použitým materiálům a ke zpracování. Špatné to není ani s praktičností. Vpředu i vzadu se posadíte bez problémů a zavazadlový prostor má 470 litrů. Kufr se mimochodem otevírá odklopením znaku, což je pro BMW netypické. Menší výhradu máme k výhledu šikmo vzad, který zhoršuje široký C-sloupek.
BMW X2 je netypické auto pro mnichovskou automobilku. Jedná se však o moc hezký crossover, který se dokonale hodí třeba k aktivní mladé rodině. DNA BMW je cítit i za volantem, což z tohoto vozu dělá nejlépe jezdící auto ve třídě. Nechybí ani velké množství moderní výbavy. Na voze nás mrzel akorát vzhled interiéru a adaptivní tempomat pouze do 140 km/h. Základní cenovku BMW nastavilo na 850 200 Kč. Vybavenější auto s lepším motorem ovšem pořídíte za zhruba 1 200 000 Kč. Možná se to zdá jako dost peněz, ale jedná se o prémiové auto plné moderní výbavy, které je dotažené. Podle nás je tak cena v pořádku.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 998 ccm |
Max. výkon | 141 kW |
Max. točivý moment | 280 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 7.2 – 6.8 |
Mimo město | 5.1 – 4.8 |
Kombinace | 5.9 – 5.5 |
Výkony | |
Max. rychlost | 227 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.7 s |
Převodovka | |
sedmistupňový automat | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 360 mm |
Šířka | 1 824 mm |
Výška | 1 526 mm |
Rozvor | 2 670 mm |
Objem nádrže | 51 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 535 kg |