GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test BMW X2 sDrive20i: Nejlépe jezdící crossover

Test BMW X2 sDrive20i: Nejlépe jezdící crossover

By Dominik Vlk
26.8.2018
1852
0
Sdílet:

BMW X2 se poprvé ukázalo v roce 2016 na pařížském autosalonu jako koncept. Že tohle BMW bude opravdu jiné automobilka potvrdila loni na podzim, kdy byla představena sériová verze X2. V čem je toto BMW odlišné? Vzhledově vlastně skoro ve všem. Za pozornost stojí třeba jinak řešené ledvinky nebo loga automobilky na C-sloupcích. Technicky je X2 spřízněná s X1 – nový crossover stojí také na platformě UKL. S tou se pojí pohon předních kol a motory uložené napříč. Když už jsme u toho srovnání s X1, přestože by měla být podle označení X2 větší, tak je o 79 mm kratší a 72 mm nižší než X1. BMW X2 je nabízeno se třemi přípatkovými pakety – Advantage, M Sport a M Sport X. K dispozici je i několik výrazných barev – například hodně propagovaná zlatá barva nebo modrá, kterou máme na testovaném voze.

O pohon X2 se starají dva benzínové a tři naftové motory. Zážehové motory zastupuje tříválec 18i (103 kW) a čtyřválec 20i (141 kW) a vznětové pak trojice čtyřválcových motorů – 18d (110 kW), 20d (140 kW) a 25d (170 kW). Kromě nejslabšího benzínu mohou být všechny motory vybaveny pohonem všech kol xDrive. Dva silnější diesely jsou dokonce výhradně s pohonem 4×4. V nabídce je i automatická převodovka, která má podle motorizace buď 7, nebo 8 stupňů.

Pod kapotou naší X2 se nachází dvoulitrový benzín sDrive20i. Na přední kola tak míří 141 kW a 280 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá X2 s tímto motorem 7,7 vteřin a maximální rychlost je 227 km/h. Dvoulitrový čtyřválec má hladký chod a ve vyšších otáčkách hezký zvuk. Motor si řekně v kombinovaném provozu zhruba o 8,5 l na 100 km. Sedmistupňový automat řadí rychle, pohotově a zbytečně nedusí motor (jak je dnes zvykem). Když se do toho opřete, tak dokáže X2 jet až překvapivě rychle. Dalšího příjemného překvapení se dočkáte v zatáčkách. Tohle BMW sice nemá tu „správnou“ koncepci, ale v zatáčkách je to suverénně nejlepší crossover na trhu. A při tom nění přehnaně tvrdý. Jizdní vlastnosti jsou zkrátka doménou i tohoto netradičního BMW. Dobré je totiž i řízení a pochvalu si zaslouží také brzdy.

Námi testovaná X2 je vybavena paketem M Sport za 176 800 Kč. Tento paket vám však nepřidá pouze líbivější exteriér, ale i výbavu – například automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru či LED světlomety. V testovaném autě je také adaptivní tempomat (fungující ovšem pouze do 140 km/h), asistent pro jízdu v koloně na dálnici, hlídání jizdního pruhu, multimediální systém s navigací, head up displej, bezklíčkové startování a odemykání či bezdrátové nabíjení pro smartphony. Všechny moderní vymoženosti navíc fungují bezchybně.

Jestliže exteriér X2 vypadá originálně a podle nás se povedl, tak interiér na nás působí jako směsice ostatních modelů mnichovské značky. Je škoda, že i uvnitř se BMW nepokusilo o originalitu. Výhradu ovšem nelze mít k použitým materiálům a ke zpracování. Špatné to není ani s praktičností. Vpředu i vzadu se posadíte bez problémů a zavazadlový prostor má 470 litrů. Kufr se mimochodem otevírá odklopením znaku, což je pro BMW netypické. Menší výhradu máme k výhledu šikmo vzad, který zhoršuje široký C-sloupek.

BMW X2 je netypické auto pro mnichovskou automobilku. Jedná se však o moc hezký crossover, který se dokonale hodí třeba k aktivní mladé rodině. DNA BMW je cítit i za volantem, což z tohoto vozu dělá nejlépe jezdící auto ve třídě. Nechybí ani velké množství moderní výbavy. Na voze nás mrzel akorát vzhled interiéru a adaptivní tempomat pouze do 140 km/h. Základní cenovku BMW nastavilo na 850 200 Kč. Vybavenější auto s lepším motorem ovšem pořídíte za zhruba 1 200 000 Kč. Možná se to zdá jako dost peněz, ale jedná se o prémiové auto plné moderní výbavy, které je dotažené. Podle nás je tak cena v pořádku.

 

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 998 ccm
Max. výkon 141 kW
Max. točivý moment 280 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 7.2 – 6.8
Mimo město 5.1 – 4.8
Kombinace 5.9 – 5.5
Výkony
Max. rychlost 227 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 7.7 s
Převodovka
sedmistupňový automat
Rozměry a objemy
Délka 4 360 mm
Šířka 1 824 mm
Výška 1 526 mm
Rozvor 2 670 mm
Objem nádrže 51 l
Pohotovostní hmotnost 1 535 kg
Previous Article

Honda vylepšila pro rok 2019 model NSX

Next Article

Test Lexus CT 200h: I po letech ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také