Test Škoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 140 kW DSG 4×4: Styl nadevše

Představovat Škodu Kodiaq je jako nosit dříví do lesa. Přeskočme tedy představování samotného modelu a zaměřme se rovnou na testovanou verzi Scout. Tu můžete mít pouze s pohonem všech kol a následujícími motory: 2.0 TSI (132 kW), 2.0 TDI (110 kW) a 2.0 TDI (140 kW). Kromě slabšího dieselu jsou všechny jednotky vždy spojeny s automatickou převodovkou DSG. Na výběr je mnoho barev, nám se nejvíce líbí modrá Lava či šedá Steel, která je na testovaném autě.
Na výběr naopak příliš nedostanete u litých kol a interiéru. Kola jsou vždy 19palcová Crater a vnitřek je vždy černý a vybavený imitací dřeva (je na výběr ze dvou odstínů). Úprav se dočkal i vnějšek. Nová je maska chladiče ve stříbrném rámečku, stříbrné ochranné prvky na obou náraznících a ve stejné barvě jsou provedeny i střešní nosiče, kryty zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken.
Vzhledem k vyšší startovací ceně je lepší i základní výbava. Kodiaq Scout je tak v základu vybaven například diodovými světlomety, režimem Offroad, paketem pro špatné cesty či parkovacími senzory. Co se týče průchodností terénem, automobilka se chlubí těmito údaji: světlá výška 194 mm, přední nájezdový úhel 22°, přechodový nájezdový úhel 20° a zadní nájezdový úhel 23°. Naprosto stejnými hodnotami ovšem disponuje i klasické provedení Kodiaqu. Čísla to nejsou špatná, ale od Scouta by člověk čekal více než od běžného modelu.
Na test jsme dostali kousek s naftovým dvoulitrem o výkonu 140 kW a točivém momentu 400 Nm, který je spojen se 7stupňovým DSG a pohonem všech kol, který je realizován prostřednictvím lamelové spojky Haldex páté generace. Ta v případě potřeby připojí pohon zadních kol až do poměru 50:50. V této konfiguraci slibuje škodovka zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 vteřin a maximální rychlost 210 km/h. Na (prozatím) nejsilnější naftovou motorizaci to možná není nejlepší, o výkon ale nouze není. Pokud tedy nejste vyloženě závodník, tak vám výkon chybět nebude. Dvoulitr s Kodiaqem hýbe více než statečně a i předjíždění na okresce či rychlejší jízda po dálnici není problém.
Kromě slušného výkonu se dieselový motor může pochlubit dobrou kultivovaností, spotřebou na delších cestách do 7 l na 100 km a výborně spolupracující převodovkou DSG. O pohodlí se v námi testovaném voze stará příplatkový adaptivní podvozek DCC, který v komfortním režimu dělá z Kodiaqa ideálního parťáka na dlouhé cesty. Snad jen krátké příčné nerovnosti by podvozek mohl žehlit lépe. Pokud naopak přepnete podvozek do sportovního režimu, tak je až neskutečné kolik toho Kodiaq v zatáčkách vydrží. Pochvalu si zalouží i velmi přesné řízení.
Interiér v Kodiaqu Scout bezpečně poznáte podle imitace dřeva na palubní desce či nápisů Scout na pohodlných sedadlech. Oboje vypadá dobře a vytváří to luxusní nádech. Samozřejmostí je u Škody příkladné zpracování, vynikající ergonomie a slušné materiály. Kodiaq je opravdu prostorné auto. Na předních i zadních sedačkách je prostoru více než dost. Za příplatek můžete mít i třetí řadu sedadel, na té je to už s prostorem o dost horší.
Od našeho posledního testu Kodiaqu se změnil displej multimediálního systému, který o něco povyrostl a přišel o otočné ovladače. Kromě toho dostal také pozměněné prostřední. I nadále ovšem platí, že se jedná o špičkový systém. Za příplatek můžete mít i druhý displej – místo analogových budíků. Ten tu my nemáme, což je snad jediná věc, která ve výbavě našeho exempláře chybí. A že toho je. Zmiňme třeba adaptivní tempomat, asistent pro hlídání jizdního pruhu, čtení dopravních značek, panoramatické střešní okno či prémiový audio systém. A není to jen o tom, že ta výbava tu je. Ona i dobře funguje. Kodiaq je bohatý i co se týče Simply Clever řešení – ve voze nalezneme automatickou ochranu hrany dveří, deštník, svítilnu či škrabku.
Jestliže na Kodiaq Scout pohlížíte jako na schopnější Kodiaq v terénu, tak vás pravděpodobně neosloví. Průchodnost terénem je totiž identická jako u klasické verze. Pokud se chcete ale odlišit od ostatních, získat luxusnější vzhled a mít Kodiaq, který nebude mít každý, tak se vám bude verze Scout líbit. A jak je z předchozích řádků jistě patrné, Kodiaq je vážně dobře postavené auto, na kterém se těžce hledají chyby. Za něco víc se samozřejmě platí, takže se připravte na to, že naše vrcholná naftová motorizace začíná na 1 027 900 Kč. A stále je za co připlácet. Třeba adaptivní podvozek stojí 22 000 Kč, adaptivní tempomat vyjde na 17 200 Kč a panoramatické střešní okno dokonce na 32 000 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Max. výkon | 140 kW |
Max. točivý moment | 400 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 6.6 |
Mimo město | 5.3 |
Kombinace | 5.7 |
Výkony | |
Max. rychlost | 210 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.6 s |
Převodovka | |
sedmistupňový automat | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 706 mm |
Šířka | 1 882 mm |
Výška | 1 655 mm |
Rozvor | 2 791 mm |
Objem nádrže | 60 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 752 kg |