Test Mitsubishi L200 2.4 DI-D MIVEC Expedition: Auto, které vám dá volnost

České zastoupení automobilky Mitsubishi postavilo dva expediční vozy v rámci loňské oslavy 100letého výročí značky. Prvním expedičním strojem je Pajero, které jsme již vyzkoušeli v závěru léta 2017. Během letošního podzimu pak došlo i na druhý expediční kousek, kterým je model L200.
Základem tohoto dobrodružného vozu je L200 double cab ve výbavě Intense s motorem 2.4 DI-D MIVEC, který nabízí výkon 181 koní a točivý moment 430 Nm. Bez expediční výbavy slibuje automobilka zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 vteřin a maximální rychlost 179 km/h. Je ale třeba dodat, že toto nejsou ty nejdůležitější údaje pro pick-up. Každopádně hodnoty ale napoví, že brzdou provozu nebudete, což se také potvrdilo v našem testu i s hmotností navíc v podobě expediční výbavy.
Pokud by byl tento čtyřválcový diesel v osobním autě, tak bychom o něm řekli, že by mohl být lépe kultivovaný a jeho výkon lépe dávkovatelný. Jenže se jedná o pick-up, u kterých platí jiná pravidla, takže na motor si nemůžeme stěžovat. Expedičně upravený vůz si řekne o 10 až 11 l na 100 km, jestliže se pohybujete po silnici. V terénu samozřejmě spotřeba ještě povyroste.
Motor je spojen s šestistupňovým manuálem, jehož chod je při přechodu z osobních vozů překvapení. Není zdaleka tak přesný a příjemný na řazení jako jsme zvyklí z osobních vozů, ale v kategorii pick-upů je takovýto chod převodovky normální. Po pár dnech si na to zvyknete a nepřijde vám, že by bylo něco špatně. Příjemnou zprávou je komfort podvozku expedičního auta na silnici. Jet v něm i několik set kilometrů není jakýkoliv problém a L200 nám přišla kupodivu pohodlnější a méně hlučná než loni testované Pajero. Zvyknout si je třeba na řízení s dlouhým převodem a poměrně velké rozměry vozu.
Výbava pro jízdu v terénu je u L200 výborná. Již v sériovém provedení dostanete vypínatelný pohon 4×4, velmi slušné nájezdové úhly (přední nájezdový úhel 30°, přejezdový úhel 24° a zadní nájezdový úhel 22°), maximální boční náklon 45° a brodivost 600 mm. Námi testovaný kousek ovšem má navíc ještě pořádné terénní pneumatiky, uzávěrku diferenciálu, kryty podvozku, naviják a šnorchl. Naše auto je tedy přichystáno na skutečné dobrodružství.
Nejzajímavější na celém voze je ovšem jednoznačně expediční výbava. Ve/na voze si vezete vše potřebné, takže přespat můžete naprosto kdekoliv. Ze všeho nejdůležitější je stan na střeše vozidla, který rozložíte pomocí kliky za dvě minuty. Uvnitř stanu naleznete pohodlnou matraci, LED světlo a dostatek prostoru pro dva lidi. Do stanu a ze stanu se dostáváte pomocí žebříku. O něco delší čas vám ráno zabere složení stanu. Ideální je skládat stan ve dvou, protože jeden musí točit klikou a druhý pomáhat stanu, aby se skládal jak má. I složení však zvládnete do 10 minut.
Na boku vozu nalezneme markýzu, která se však hodí spíše do situací, kdy stojíte na jednom místě déle než jednu noc, jelikož manipulace s ní už není tak lehká jako se stanem. K dispozici máte i židle a stůl. My jsme jako stůl raději využívali sklopné víko korby, které je pro to jako dělané. Už méně máte rádi víko korby v momentě, kdy se potřebujete dostat do lednice či ke svým věcem na korbě.
Od interiéru Mitusbishi L200 nečekejte hezký vzhled či hodnotné materiály. Dostanete však bytelný a funkční vnitřek, který je dobrým společníkem na dlouhé cesty. Přední sedadla jsou opravdu pohodlná. Na rozdíl od zadní lavice, která je o hodně méně pohodlná, ale L200 Expedition je stejně určen pro dva lidi, takže zadní místa budete používat jako odkládací prostor, který se hodí, protože si s sebou vezete všechno, co potřebujete k životu. Stěžovat si rozhodně nelze ani na výbavu vozu. Dostanete automatickou klimatizaci, automatická světla, automatické stěrače, parkovací kameru či dokonce asistent pro hlídání jizdního pruhu. Nechybí ani multimediální systém s navigací a podporou Apple CarPlay a Android Auto. K jeho fungování máme ale výhrady. Často se vám stane, že nereaguje na dotyk či začne dělat naprosto nepochopitelné věci.
Testování Mistubishi L200 Expedition nás hodně bavilo. Tak moc, že jsme během naší výpravy začali vážně uvažovat, že bychom si L200 Expedition koupili. Cestovat s naprostou volností je totiž dokonalé. S L200 Expedition máte jistotu, že projedete téměř vším a přespat můžete kdekoliv. Je tak doslova pouze na vás, kam vyrazíte. Auto jako celek funguje opravdu dobře a jediná věc, která nás při našem cestování otravovala byl špatně fungující multimediální systém, což je ovšem řešitelný problém.
A kolik tato sranda stojí? Pokud byste chtěli stejnou výbavu a motorizaci jako jsme vyzkoušeli, tak vás vyjde samotné auto na 781 650 Kč. K tomu je ovšem třeba připočítat 429 145 Kč za expediční vybavení (cena bez montáže). Cekem vás tedy přijde expediční L200 na 1 210 795 Kč. Tuto cenu lze o něco srazit tím, že si nekoupíte všechnu expediční vybavení či vyberete nižší výbavu auta, jelikož některé věci nemusíte potřebovat.
Momentky z testování
Fotogalerie
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 442 ccm |
Max. výkon | 133 kW |
Max. točivý moment | 430 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace | 6.6 |
Výkony | |
Max. rychlost | 179 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10.4 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 5 285 mm |
Šířka | 1 815 mm |
Výška | 1 775 mm |
Rozvor | 3 000 mm |
Objem nádrže | 75 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 950 kg |