GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Renault Trafic 2.0 dCi 120: Když potřebujete opravdu hodně místa

  • Test Opel Corsa-e: Běžný hatchback, akorát na elektřinu

NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Sedan pro Řidiče

Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Sedan pro Řidiče

By Dominik Vlk
4.1.2019
480
0
Share:

Aktuální generace Hondy Civic se dělá v pětidvéřové verzi, kterou jsme vyzkoušeli před časem, a v provedení sedan. Naopak v nabídce už nenajdete provedení kombi. Dobrou zprávou ale je, že ostré provedení Type R, které jsme rovněž testovali, existuje nadále a je naprosto skvělé.

Dnes se ovšem budeme věnovat trochu klidnější verzi Civicu. Do rukou se nám totiž dostalo provedení sedan, které je podle nás vzhledově ještě o kousek povedenější než pětidvéřová verze. O pohon Civicu Sedan se může starat benzínový čtyřválec 1.5 VTEC TURBO naladěný na 182 koní, nebo naftová jednotka 1.6 i-DTEC, kterou jsme vyzkoušeli my. Oba motory mohou být spojeny i s automatickou převodovkou. V případě benzínu se jedná o bezestupňový automat CVT a diesel má devítistupňovou skříň.

Námi testovaný naftový čtyřválec umí nabídnout maximálně 120 koní a 300 Nm. Ve spolupráci s manuální šestistupňovou převodovkou to znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy a maximální rychlost 201 km/h. Z uvedených hodnot si můžete oprávněně myslet, že je to nafťák jako každý jiný, ale to jste na omylu. Už dlouho jsme nejeli s tak příjemným motorem. Dieselový čtyřválec od Hondy je totiž perfektně kultivovaný, jeho dostatečný výkon je dobře dávkovatelný a navíc žere málo. Většinu kilometrů jsme ujeli po městě a přesto jsme dosáhli průměrné spotřeby 5.4 l na 100 km. Pochválit musíme i šestistupňový manuál, se kterým je radost řadit, jelikož je přesný a má správný mechanický chod. A to není vše. Perfektní je také řízení a podvozek, jenž vám umožňuje si opravdu užít zatáčky, je krásně stabilní a vcelku pohodlný. Honda má všechny své vozy zaměřené na řidiče, ale Civic Sedan se nám z běžných modelů značky líbí nejvíce.

Interiér Hondy Civic je pohledný a úspěšně maskuje asijských původ, takže vyloženě nehezká tlačítka jako v Nissanu či Toyotě zde neuvidíte. Zpracováním a materiály je Honda někde uprostřed mezi běžnými značkami a těmi prémiovými. Překousnout je třeba už tradičně u Hondy trochu podivný plast palubní desky. Perfektní je pozice za volantem a komfort předních sedaček. Prostoru je vpředu tak akorát. Zadní sedačky už jsou na tom o něco hůře. Zejména nastupování není nejkomfortnější vzhledem k výšce vozu. Zavazadlový prostor má 519 litrů, ale zvyknout si je potřeba na malý otvor na nakládání, který je daní za karoserii typu sedan.

Většina ovládacích prvků je na správném místě a budete ihned vědět jak fungují. Mezi vyjímky patří ovládání palubního počítače, se kterým se člověk musí chvíli sžívat, ale když se s ním naučíte, tak svou práci odvádí dobře. To se ale nedá říct o multimediálním systému, který se ovládá skrze dotykovou obrazovku a je největší slabinou tohoto vozu. Je neskutečně pomalý, nepřehledný a neintuitivní. Snad ze všeho nejhorší je navigace.Například ale adaptivní tempomat funguje velice dobře a je radost na něj jezdit.

Honda Civic Sedan nás vážně bavila. Je to řidičsky skvělé auto, které nemá v ulici dalších 10 lidí. Naftový motor je bez chyb a na rozdíl od benzínové 1.5 VTEC jezdí za málo. Líbí se nám i odvážný design, který právě sedanu sedí nejvíce. Kdyby Honda zvládla udělat fungující multimediální systém, tak podle nás nemá Civic žádnou zásadní chybu. Můžete namítat, že nějaký „gameboy“ v autě není podstatná věc, ale zákazníci pořádný systém dnes chtějí. Podívejte se třeba na nový Mercedes třídy A, jehož propagace je především postavena na pokročilém multimediálním systému. Milé překvapení nás pak čekalo v ceníku. Námi testovaná motorizace stojí v nejvyšší výbavě 699 900 Kč a má jediný příplatek 13 900 Kč za metalický lak.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 597 ccm
Max. výkon 88 kW
Max. točivý moment 300 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 4.7
Mimo město 3.8
Kombinace 4.1
Výkony
Max. rychlost 201 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 9.9 s
Převodovka
šestistupňový manuál
Rozměry a objemy
Délka 4 648 mm
Šířka 1 799 mm
Výška 1 416 mm
Rozvor 2 698 mm
Objem nádrže 46 l
Pohotovostní hmotnost 1 385 – 1 437 kg

 

Previous Article

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 4×4 Dangel: Skvělé ...

Next Article

Test Nissan Leaf: Obrovský pokrok, ale místo ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • Grip VideoNovinkyOkruhy

    Upoutávka na reportáž CarboniaCup z Lausitzringu

    16.7.2013
    By Patrick Semlbauer
  • NovinkyTestyTOP

    Test BMW 330e: Nejlepší plug-in hybrid, ve kterém jsem jel

    30.1.2021
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoNovinkyOstatníTesty

    Dámský test Citroën C4 Exclusive 1.6 e-HDI: Příjemné překvapení

    18.5.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoGrip VideoNovinky

    BMW narazilo ve 150 km/h do zdi: Řidič zemřel, spolujezdkyně utrpěla šok a zůstala v klidu sedět

    11.3.2016
    By Dominik Vlk
  • Grip VideoNovinkySupercarsZ jiného světaZajímavosti

    Video: Super dvojka!

    1.2.2015
    By Patrick Semlbauer
  • AutonovinkyNovinky

    Toyota RAV4 Hybrid přichází v nové verzi Black Edition

    1.8.2020
    By Dominik Vlk

Doporučujeme

  • NovinkyRallyTiskové zprávy

    Přípravy Citroën Racing Trophy CZ 2014 jsou v plném proudu

  • Auto-motoAutonovinkyNovinky

    V Polsku našli uprostřed silnice opuštěné Lamborghini

  • Auto-motoAutonovinkyGrip TVGrip VideoNovinkyOstatníSupercars

    Video: McLaren P1 od FAB Design

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00