GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Auto-motoNovinkyTestyTOP
Home›Auto-moto›Test Range Rover Evoque Cabriolet: Řádit v terénu s nebem nad hlavou je fakt sranda

Test Range Rover Evoque Cabriolet: Řádit v terénu s nebem nad hlavou je fakt sranda

By Dominik Vlk
17.1.2019
675
0
Sdílet:

Dosluhující generace Range Roveru Evoque přišla na trh v roce 2011. Ve výrobě vydržela bez větších změn až do listopadu 2018, kdy anglická automobilka představila novou generaci. V roce 2015 však přišlo jedno speciální provedení, které bude ještě nějakou dobu pokračovat. Řeč je samozřejmě o kontroverzní verzi Cabriolet, jenž vychází z třídvéřového provedení. Toho se, mimochodem, v nové generaci už nedočkáme, takže lze očekávat, že až skončí prodej tohoto kabrioletu, tak nový nebude. Ale třeba Range Rover překvapí, jelikož když v roce 2012 představila automobilka koncept kabrioletu, tak uvedla, že se prodávat nebude.

Přesto vznikl. A podle nás je to dobře, protože je designově opravdu povedený. Už normální Evoque je jedno z nejhezčích SUV i po  8 leteh výroby a otevřená verze je skutečně hezká stylovka. I když nedává příliš smysl. Ale přece všechno na světě nemusí dávat smysl, ne? Plátěná střecha je vždy černá a její stažení trvá 18 vteřin a natažení je o 3 vteřiny delší. Manipulace se střechou je možná až do rychlosti 48 km/h.

Při uvedení na trh měl Evoque Cabriolet rovnou tři motory. V současné době je podle webových stránek automobilky k mání otevřená verze pouze s naftovým 180koňovým čtyřválcem, který máme tedy pod kapotou i my. Výkon dvoulitru je hnán na všechna čtyři kola skrze devítistupňový automat. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere autu 10,3 vteřiny a maximální rychlost je 195 km/h. Naftový motor je celkem kultivovaný, ale výkonu nemá na rozdávání a řekne si o relativně hodně paliva, což je ale vzhledem k hmotnosti a pohonu 4×4 pochopitelné. Ve městě jsme jezdili za zhruba 10 l/100 km a mimo město za 8 až 9 l/100 km.

Zvyknout si je třeba na velkou prodlevu při kick downu, kdy trvá několik dlouhých vteřin než auto vystřelí vpřed, což nás párkrát dostalo do nepříjemné situace. Evoque je považován za SUV, které jezdí opravdu dobře, ale nám se jeho jizdní vlastnosti až tolik nelíbí. Každopádně kabriolet jezdí kupodivu nejlépe ze všech verzí, jelikož je kvůli chybějící střeše o něco měkčí. I kabriolet je ovšem podle nás docela těžkopádný a jeho řízení není příliš komunikativní. Pochvalu si naopak zaslouží automatická převodovka a pohon všech kol. Silnou stránkou Evoque (včetně otevřené verze) je jízda mimo vozovku, kde výrazně předčí své konkurenty.

Interiér Evoque Cabriolet je až na pár detailů v podobě bezrámových oken či tlačítka na stahování střechy identický s vnitřkem třídvéřového Evoque, ze kterého otevřený model vychází. Vnitřek Range Roveru je pohledný, stylový a kvalitně smontovaný. Na některých místech bychom si dokázali představit o něco kvalitnější materiály. Ergonomie ovládání je v pořádku až na jednu výjimku, kterou je ovládání palubního počítače.

Evoque Cabriolet může být opravdu bohatě vybaven, skoro vše je ovšem za příplatek i v nejvyšší výbavě. Za příplatek jsou například také vyhřívaná sedadla, která překvapivě v testovaném voze chyběla. Když si ale připlatíte, můžete mít všechny obvyklé dnešní vychytávky – LED světlomety, adaptivní tempomat či 360stupňovou kameru. Příjemným překvapením je prostornost na předních sedačkách, kde trochu překáží akorát široký středový panel, a pak také ticho uvnitř vozu v dálničních rychlostech. Zadní sedadla jsou určena spíše k odložení věcí než k převozu lidí. Zavazadlový prostor má jen 251 litrů a je navíc špatně přístupný.

Otevřený Range Rover je bez přímé konkurence, takže pokud chcete SUV se stahovací střechou, tak je Evoque Cabriolet jedinou možností. A je třeba říct, že to rozhodně není špatná volba. Jízda v něm má i přes určité chybky neuvěřitelné kouzlo a to ani nemusíte řádit v terénu, což je vůbec největší sranda. Spolehnout se také můžete na to, že tento Range Rover přitahuje hodně pozornosti. Jedná se o luxusní zboží, takže se nelze divit, že základní cenovka tohoto vozu je 1 477 531 Kč. A jak už jsme si řekli, i když si zvolíte vyšší výbavu za 1 628 176 Kč, tak je stále za co připlácet.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 999 ccm
Max. výkon 132 kW
Max. točivý moment 430 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město –
Mimo město –
Kombinace 8.4
Výkony
Max. rychlost 195 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 10.3 s
Převodovka
devítistupňový automat
Rozměry a objemy
Délka 4 370 mm
Šířka 1 980 mm
Výška 1 609 mm
Rozvor 2 660 mm
Objem nádrže 54 l
Pohotovostní hmotnost 1 746 kg
Previous Article

BMW ukázalo modernizovanou řadu 7

Next Article

Škoda Scala vstupuje na český trh. Podívejte ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také