Test Range Rover Evoque Cabriolet: Řádit v terénu s nebem nad hlavou je fakt sranda

Dosluhující generace Range Roveru Evoque přišla na trh v roce 2011. Ve výrobě vydržela bez větších změn až do listopadu 2018, kdy anglická automobilka představila novou generaci. V roce 2015 však přišlo jedno speciální provedení, které bude ještě nějakou dobu pokračovat. Řeč je samozřejmě o kontroverzní verzi Cabriolet, jenž vychází z třídvéřového provedení. Toho se, mimochodem, v nové generaci už nedočkáme, takže lze očekávat, že až skončí prodej tohoto kabrioletu, tak nový nebude. Ale třeba Range Rover překvapí, jelikož když v roce 2012 představila automobilka koncept kabrioletu, tak uvedla, že se prodávat nebude.
Přesto vznikl. A podle nás je to dobře, protože je designově opravdu povedený. Už normální Evoque je jedno z nejhezčích SUV i po 8 leteh výroby a otevřená verze je skutečně hezká stylovka. I když nedává příliš smysl. Ale přece všechno na světě nemusí dávat smysl, ne? Plátěná střecha je vždy černá a její stažení trvá 18 vteřin a natažení je o 3 vteřiny delší. Manipulace se střechou je možná až do rychlosti 48 km/h.
Při uvedení na trh měl Evoque Cabriolet rovnou tři motory. V současné době je podle webových stránek automobilky k mání otevřená verze pouze s naftovým 180koňovým čtyřválcem, který máme tedy pod kapotou i my. Výkon dvoulitru je hnán na všechna čtyři kola skrze devítistupňový automat. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere autu 10,3 vteřiny a maximální rychlost je 195 km/h. Naftový motor je celkem kultivovaný, ale výkonu nemá na rozdávání a řekne si o relativně hodně paliva, což je ale vzhledem k hmotnosti a pohonu 4×4 pochopitelné. Ve městě jsme jezdili za zhruba 10 l/100 km a mimo město za 8 až 9 l/100 km.
Zvyknout si je třeba na velkou prodlevu při kick downu, kdy trvá několik dlouhých vteřin než auto vystřelí vpřed, což nás párkrát dostalo do nepříjemné situace. Evoque je považován za SUV, které jezdí opravdu dobře, ale nám se jeho jizdní vlastnosti až tolik nelíbí. Každopádně kabriolet jezdí kupodivu nejlépe ze všech verzí, jelikož je kvůli chybějící střeše o něco měkčí. I kabriolet je ovšem podle nás docela těžkopádný a jeho řízení není příliš komunikativní. Pochvalu si naopak zaslouží automatická převodovka a pohon všech kol. Silnou stránkou Evoque (včetně otevřené verze) je jízda mimo vozovku, kde výrazně předčí své konkurenty.
Interiér Evoque Cabriolet je až na pár detailů v podobě bezrámových oken či tlačítka na stahování střechy identický s vnitřkem třídvéřového Evoque, ze kterého otevřený model vychází. Vnitřek Range Roveru je pohledný, stylový a kvalitně smontovaný. Na některých místech bychom si dokázali představit o něco kvalitnější materiály. Ergonomie ovládání je v pořádku až na jednu výjimku, kterou je ovládání palubního počítače.
Evoque Cabriolet může být opravdu bohatě vybaven, skoro vše je ovšem za příplatek i v nejvyšší výbavě. Za příplatek jsou například také vyhřívaná sedadla, která překvapivě v testovaném voze chyběla. Když si ale připlatíte, můžete mít všechny obvyklé dnešní vychytávky – LED světlomety, adaptivní tempomat či 360stupňovou kameru. Příjemným překvapením je prostornost na předních sedačkách, kde trochu překáží akorát široký středový panel, a pak také ticho uvnitř vozu v dálničních rychlostech. Zadní sedadla jsou určena spíše k odložení věcí než k převozu lidí. Zavazadlový prostor má jen 251 litrů a je navíc špatně přístupný.
Otevřený Range Rover je bez přímé konkurence, takže pokud chcete SUV se stahovací střechou, tak je Evoque Cabriolet jedinou možností. A je třeba říct, že to rozhodně není špatná volba. Jízda v něm má i přes určité chybky neuvěřitelné kouzlo a to ani nemusíte řádit v terénu, což je vůbec největší sranda. Spolehnout se také můžete na to, že tento Range Rover přitahuje hodně pozornosti. Jedná se o luxusní zboží, takže se nelze divit, že základní cenovka tohoto vozu je 1 477 531 Kč. A jak už jsme si řekli, i když si zvolíte vyšší výbavu za 1 628 176 Kč, tak je stále za co připlácet.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 999 ccm |
Max. výkon | 132 kW |
Max. točivý moment | 430 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace | 8.4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 195 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10.3 s |
Převodovka | |
devítistupňový automat | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 370 mm |
Šířka | 1 980 mm |
Výška | 1 609 mm |
Rozvor | 2 660 mm |
Objem nádrže | 54 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 746 kg |