GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi: Luxusní SUV podle francouzského receptu

Test DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi: Luxusní SUV podle francouzského receptu

By Dominik Vlk
4.3.2019
732
0
Sdílet:

Francouzský koncern PSA se rozhodl před časem oddělit vozy DS od Citroënu a udělat z DS samostatnou luxusní automobilku. Taková přeměna chvíli trvá, ale čekání je konečně u konce. I v České republice si už můžete koupit první nový model, kterým je DS 7 Crossback. Nová automobilka má aktuálně u nás jediný autosalon a servis, který je v Praze. Tento handicap se značka snaží vynahradit tím, že nové auto vám přiveze klidně domů a i když dojde na servis, tak do Prahy nemusíte. DS totiž vaše auto vyzvedne u vás doma. Obavy nemusíte mít ani o spolehlivost a provozní náklady – DS 7 nabízí záruku na 5 let/100 000 km a servisní smlouvu FreeDrive na stejný rozsah, která zahrnuje veškerý povinný servis, včetně práce servisu a taktéž i výměnu opotřebovaných dílů jako jsou například brzdové destičky.

Jak už jsme zmínili, prvním nabízeným modelem nové značky je SUV DS 7 Crossback. A právě to jsme vyzkoušeli. Nové DS zaujme na první pohled šmrncovním a neokoukaným designem a propracovanými LED světlomety – ty přední (příplatkové) dokonce předvedou při odemčení vozu zajímavou show. Vzhledově se jedná o mimořádně povedené auto, za kterým se každý otočí a ti odvážnější se vás začnou ptát co to je za auto.

Francouzské extravagantní SUV je k mání se čtyřmi motory. Naftové jednotky zastupuje motor 1.5 BlueHDi (95 kW/300 Nm) a 2.0 BlueHDi (130 kW/400 Nm) a benzínové motor 1.6 PureTech ve dvou verzích – 133 kW/250 Nm a 165 kW/300 Nm. Pouze slabší diesel je k mání i s manuální převodovkou, všechny ostatní motorizace jsou spojeny vždy s osmistupňovým automatem. Zájemci o čtyřkolku mají bohužel smůlu, všechny DS 7 jsou vždy předokolky. Pokud nutně potřebujete pohon 4×4, nezbývá než počkat na 300koňovou hybridní variantu, která jako jediná nabídne pohon všech kol.

My jsme na test od českého zastoupení automobilky dostali vůz s motorem 2.0 BlueHDi. Pod plynovým pedálem jsme tak měli k dispozici již zmíněných 130 kW a 400 Nm. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 9.9 sekundy a maximální rychlost 218 km/h, což nejsou nijak oslnivé hodnoty, ale na běžné ježdění to bohatě stačí. Naftový motor je kultivovaný, tichý, úsporný (po městě jsme jezdili do 8 l/100 km) a jeho výkon je relativně dobře dávkovatelný. Osmistupňová převodovka řadí hladce a bez cukání, ale občas reaguje pomaleji než bychom si představovali.

Podvozek je naladěn především na komfortní jízdu. A proto je také v autě přítomen systém DS Active Scan Suspension (pro některé výbavy a motorizace za příplatek), který analyzuje pomocí kamery za předním sklem vozovku před vámi. Na základě získaných údajů elektronika s předstihem upravuje průtok oleje v tlumičích, aby zajistila co možná nejhladší průjezd přes nerovnosti. Působivá vychytávka, která ovšem funguje pouze za dobrých světelných podmínek a v rychlostech od 15 do 130 km/h. A je třeba říct, že takový Citroën C5 s tlumiči Hydractive III+ uměl být ještě pohodlnější. Vzhledem k zaměření na komfort vás jistě nepřekvapí, že rychlejší průjezdy zatáčkou znamenají vcelku výrazný náklon karoserie a řízení nemá příliš zpětné vazby.

Opravdu působivý design nalezneme i uvnitř vozu. DS 7 Crossback se rozhodně řadí mezi vozy s nejhezčím interiérem na trhu. Vnitřek může mít několik podob, podle toho jakou výbavu si vyberete. Námi testovaná Performance Line má černou alcantarou potažená sedadla a interiér s červeným prošíváním, což vypadá opravdu efektně. Nádherně vypadájí i dva 12palcové displeje, jejichž prostředí vychází z vozů Peugeot. Mají ovšem pozměněnou grafiku a středový displej se může pochlubit i skleněným designem obrazovky. Displej nahrazující klasické budíky má několik režimů – umí zobrazit například i mapu. Středový multimediální systém s navigací není špatný, ale občas je jeho ovládání nelogické a sem tam se také stane, že na dotyk nezaraguje. V Peugeotu tento systém hodnotíme jako dobrý průměr, ale vzhledem k tomu, že DS chce konkurovat prémiovým automobilkám, tak je třeba říct, že německá trojka má multimediální systémy o něco lepší.

Interiér DS 7 Crossback je plný zajímavých detailů – například tlačítko pro nastartování je mezi středovými výdechy klimatizace. Na stejném místě jsou i analogové hodiny B.R.M R180, které se automaticky objeví po nastartování vozu. A za zmínku stojí i hezky vypadající LED osvětlení předních dveří. Najdou se ovšem také plasty a tlačítka, která nemají v luxusním voze co dělat. Tak třeba tlačítka pro ovládání vyhřívaní předních sedaček jsou příšerná a opravdu ošklivý je také plast v okolí volantu.

Samozřejmostí je i řada jizdních a bezpečnostních asistentů – tím nejzajímavějším je autonomní udržování jízdního pruhu, které ve spolupráci s adaptivním tempomatem zajistí, že DS 7 Crossback zvládne jet na dálnici téměř samo – i když samozřejmě musíte mít ruce na volantu. Obě tyto funkce jsou součástí paketu DS Connected Pilot, který stojí pro námi testovanou výbavu mastných 70 000 Kč. Tento paket obsahuje dále také systém automatického nouzového brzdění a monitorování pozornosti řidiče pomocí infračervené kamery. S posledním zmíněným systémem máme ovšem trochu problém – infračervená kamera je totiž umístěna na volantu a za tmy malinko svítí, což není zrovna příjemné. Kromě již zmíněných vychytávek bychom rádi zmínili ještě dvě další – palubní kameru u zpětného zrcátka, kterou známe již z Citroenů, a noční vidění, které je ovšem k dispozici za příplatek 42 000 Kč pouze k nejvyšší výbavě Grand Chic. Co se týče praktičnosti, tak DS 7 Crossback má sice interiér postavený tak, aby především vypadal dobře, ale naštěstí závažnějších ergonomických přešlapů se francouzští inženýři vyvarovali. Na předních i zadních sedačkách je dostatek prostoru a zavazadlový prostor má slušných 555 litrů. Do kufru se dostanete snadno i v momentě, kdy máte plné ruce, jelikož zavazadlový prostor DS 7 Crossback lze otevřít „kopnutím“ pod nárazník.

DS 7 Crossback znamená pro automobilku DS nový start. První nabízený model je dnes tolik populární SUV, které se Francouzům povedlo. Jeho nejsilnější stránkou je opravdu fantastický design. Nadprůměrné jsou ale i jizdní vlastnosti a komfort. Interiér je nádherný na pohled, plný zajímavých detailů, bez větších ergonomických přešlápů a může být opravdu bohatě vybaven. Zamrzí pouze průměrný multimediální systém, pár ošklivých tlačítek a několik míst s levným plastem. A jak je to s cenou? Základní cenovka DS 7 Crossback je hodně sympatická – 895 000 Kč (1.5 BlueHDi). Jenže námi testované auto s lepším motorem a výbavou přijde už na 1 391 500 Kč. A to se ještě nejedná o nejvyšší výbavu se všemi příplatky.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 997 ccm
Max. výkon 130 kW
Max. točivý moment 400 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 5.6
Mimo město 4.4
Kombinace 4.9
Výkony
Max. rychlost 218 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 9.9 s
Převodovka
osmistupňový automat
Rozměry a objemy
Délka 4 573 mm
Šířka 1 906 mm
Výška 1 625 mm
Rozvor 2 738 mm
Objem nádrže 55 l
Pohotovostní hmotnost 1 610 kg

 

Previous Article

Test Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI: ...

Next Article

Test Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT: ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také