GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo AWD CVT: Prostě dobré auto

Test Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo AWD CVT: Prostě dobré auto

By Dominik Vlk
7.4.2019
837
0
Sdílet:

České zastoupení Hondy nám umožnilo vyzkoušet si hned několik verzí nového CR-V. Již jsme vám tedy přinesli test vozu s pohonem předních kol a manuální převodovkou. Dnes se podíváme na CR-V s pohonem 4×4 a automatickou převodovkou. A ani tím nekončíme, jelikož se ještě můžete těšit na test hybridní verze, která je podle nás vůbec ta nejlepší.

V tomto testu se ovšem ještě budeme věnovat CR-V s konvenční technikou. Pod kapotou jsme totiž měli opět benzínový čtyřválec o objemu 1.5 litru, který je jedinou alternativou k hybridu. V případě verze s bezestupňovým automatem má motor větší výkon – konkrétně 193 koní a 243 Nm. Tento výkon dostačuje na zrychlení z 0 na 100 km/h za rovných 10 vteřin a maximální rychlost je opět kulatých 200 km/h.

I když má tedy toto CR-V více koní, tak je o něco pomalější než obě verze (jak 4×2, tak 4×4) s manuální převodovkou. Rozdíl je ovšem zanedbatelný, takže v provozu působí auto stejně dynamicky. Výhodou převodovky CVT je větší plynulost jízdy. I když se jedná o bezestupňový automat, tak se ho bát určitě nemusíte, jelikož pracuje perfektně. Stále ale platí, že když dáte plyn na podlahu, tak převodovka motor vytočí do vysokých otáček, ve kterých motor ponechá, což působí nepřirozeně.

Systém pohonu všech kol využívá vícelamelovou spojku spojující kardanový hřídel se zadním diferenciálem, kterou ovládá hydraulické čerpadlo poháněné elektromotorem. Nízká hmotnost a konstrukce s minimalizací spotřeby paliva  zajišťuje optimální rovnováhu mezi výkonem, zvýšenými schopnostmi a bezpečností na silnici i v terénu, bez přidávání další zbytečné hmotnosti do hnacího ústrojí. Pokud není požadován přenos točivého momentu na zadní kola, jako např. při plynulé jízdě ve vysoké rychlosti, dochází k odpojení kardanového hřídele od zadních kol, aby se snížily mechanické ztráty.

Jizdní vlastnosti nového CR-V patří vůbec k těm nejlepším mezi dnešními SUV. I když je tedy testovaná Honda pořádný kus auta, tak na silnici se s ní jezdí velmi příjemně. Honda CR-V ochotně zatáčí, je stabilní a poslouchá na slovo. To vše při zachování dobrého komfortu. Pokud vás tedy baví řídit a jizdní vlastnosti auta jsou pro vás prioritou, tak byste si tuto Hondu určitě měli vyzkoušet. Jedinou nevýhodou této verze CR-V je spotřeba paliva, jelikož po městě a okolí jsme jezdili za 10.2 l/100 km. Ke spotřebě dodejme, že jsme se rozhodně neloudali, ale že bychom jezdili nějak extrémně rychle se také říct nedá.

Ještě než si povíme něco o výbavě vozu, tak se podívejme na exteriér vozu. Předchozí testované CR-V bylo v černé barvě a dnešní kousek má červenou barvu. Co tím chceme říct? Že správná volba barvy je extrémně důležitá pro celkový dojem z vozu, protože černé CR-V rohodně nevypadalo špatně, ale nedá to srovnávat s tím, jak povedeně vypadá červený exemplář. Lepší pocit z vozu umocňuje ještě sada Robust za akčních 20 000 Kč, která obsahuje prahové stupačky, spoiler zadních dveří, obložení nákladové hrany a ochranné obložení nárazníku.

Popisovat znovu vzhled interiéru nemá význam. Naše dojmy se dočtete v minulém testu CR-V. Tentokrát se tedy zaměříme na to, co vše dostanete, když se plácnete přes kapsu a vyberete si nejvyšší výbavu Executive, která je, mimochodem, dostupná pouze k vozům s pohonem všech kol. Speciálně pro nejvyšší výbavu si Honda přichystala head-up displej, vyhřívání zadních sedaček, vyhřívaný volant, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v 8 směrech, panomatickou otevírací střechu, bezdotykové otevírání pátých dveří a 19″ kola z lehkých slitin. Naopak máte smůlu s třetí řadou sedadel, která je k dispozici pouze pro výbavu Lifestyle za příplatek 45 000 Kč.

Honda CR-V s pohonem všech kol a automatickou převodovkou je výborné rodinné auto, s perfektními jizdními vlastnostmi a prostorným a promyšleným interiérem. A v námi testované výbavě se jedná i opravdu bohatě vybavený vůz. Jako hlavní nevýhody vidíme vysokou spotřebu, malou možnost individualizace a špatný multimediální systém. Počítat je také třeba s vyšší cenovkou, jelikož námi testované auto stojí 1 024 900 Kč.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 495 ccm
Max. výkon 142 kW
Max. točivý moment 243 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 8.6
Mimo město 6.2
Kombinace 7.1
Výkony
Max. rychlost 200 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 10.0 s
Převodovka
bezestupňová automat
Rozměry a objemy
Délka 4 600 mm
Šířka 1 855 mm
Výška 1 689 mm
Rozvor 2 662 mm
Objem nádrže 57 l
Pohotovostní hmotnost 1 669 kg

 

Previous Article

GripFOTO: 38. Kowax Valašská Rally ValMez 2019 ...

Next Article

Test Lexus ES 300h: Auto, které si ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také