Ani půlminutová penalizace a propad z prvního na čtvrté místo nedokázaly rozhodit posádku Jan Kopecký – Pavel Dresler na Rallye Český Krumlov 2019. Premiérový start modernizovaného speciálu ŠKODA FABIA R5 tak potvrdil, že tým ŠKODA Motorsport má dobře našlápnuto k dalšímu pokračování úspěšné soutěžní kariéry posledních let.
Posádka továrního týmu se dostala do vedení hned po startu rallye, přestože hlavním cílem bylo důkladné otestování nového vozu v ostrém režimu. „Na testech auto fungovalo dobře, ale test je jedna věc a závod druhá. Český Krumlov je nádherná, ale zatraceně těžká soutěž. Až tato zkouška nám napoví, jak na tom doopravdy jsme. Věříme, že nás všechny provedené změny posunou zase o něco dál,“ vysvětlil před závodem Kopecký.
Nová verze vozu ŠKODA FABIA R5 byla jedním z hlavních lákadel tradiční akce na jihu Čech. Diváky zajímalo, jak auto s upravenou přední částí, novým barevným provedením a dalšími dílčími změnami vypadá naživo. „Mně se designově líbí, ale v zásadě je mi jedno, jestli je auto zelené, zlaté nebo růžové. Důležité je, jak funguje,“ glosoval diskuze o novém vzhledu svého vozu Kopecký.
Začátek Rallye Český Krumlov byl jednoznačný, když vylepšená FABIA R5 zajela nejrychlejší časy nejen v shakedownu, ale i na prvních čtyřech rychlostních zkouškách. Právě v té čtvrté však dvojice Kopecký – Dresler „vyfasovala“ penalizaci 30 sekund za objetý retardér, která ji rázem srazila z prvního místa na čtvrté se ztrátou 10,8 sekundy na vedoucího Václava Pecha. „Z našeho pohledu jsme jeli tak, jak to bylo v roadbooku a v našem rozpisu,“ komentoval to Kopecký.
Pech pak navíc vyhrál i pátou „erzetu“ a svůj náskok navýšil na 11,5 sekundy. Víc už mu však Kopecký nedaroval a projevily se i dílčí úpravy v nastavení podvozku, které mechanici týmu ŠKODA Motorsport provedli během servisu. Už v šesté rychlostní zkoušce se tovární FABIA R5 dostala na druhou pozici se ztrátou pouze 2,9 sekundy na první místo. V sedmé se pak Kopecký znovu ujal vedení, přičemž odstup od zbytku startovního pole už pak jen zvyšoval – vyhrál všechny zbylé rychlostní zkoušky s výjimkou sobotní budějovické „superspeciálky“ a závěrečné patnácté zkoušky. Na pódiu se tak Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem mohli radovat z absolutního vítězství s náskokem téměř jedné a čtvrt minuty.
Škoda Motorsport