GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Mazda 6 2.5 Skyactiv-G: Prostě skvělé auto

Test Mazda 6 2.5 Skyactiv-G: Prostě skvělé auto

By Dominik Vlk
22.5.2019
1072
0
Sdílet:

Mazda 6 byla sice představena již v roce 2012, ale japonská automobilka na modelu pravidelně pracuje, což znamená, že v kombinaci s povedeným a nestárnoucím designem šestky se stále jedná o velmi atraktivní vůz. I nadále je k mání ve dvou karosářských verzích – sedan a kombi. Jestliže design exteriéru se pouze cizeluje drobnými úpravy, tak interiér nejnovějšího provedení je prakticky zcela jiný než vnitřek prvního provedení současné Mazdy 6. Co se týče exteriérových změn, tak si lze všimnout přepracované grafiky předních i zadních světlometů či jinak řešené přední masky. Oceňujeme, že Mazda má i v dnešní době skutečnou dvojici výfuků. Jsme také rádi, že se k nám dostal kousek, který není v typické červené barvě, jelikož se tím potvrzuje, že Mazda 6 vypadá skvěle i v jiné barvě.

V nabídce také stále zůstávají atmoférické benzínové čtyřválce, kterými se Mazda nejvíce odlišuje od současné konkurence. Buď můžete mít 2litr o výkonu 145 či 165 koní a nebo rovnou 2,5litr s 194 koňmi. Nejslabší motor je k mání pouze s šestistupňovým manuálem a naopak nejsilnější verze je k dispozici pouze s automatem. Prostřední 165koňová verze může mít manuál i automat. Mazda myslí i na milovníky naftových motorů, takže šestku může pohánět i 2,2litrový dieselový čtyřválec nabízející buď 150 či 184 koní. Obě výkonové verze je možno mít s manuální převodovkou i s automatem. K naftovému motoru lze navíc přiobjednat i pohon všech kol pro verzi kombi – konkrétně buď k 150koňovému manuálu či k 184koňovému automatu. Jak už bývá u japonských vozů zvykem, tak vybavy jsou pevně nadefinované a vybírat můžete z celkem 5 výbav, ale ne všechny jsou dostupné pro každou motorizaci.

My jsme vyzkoušeli sedan v nejsilnějším benzínovém provedení. Pod plynovým pedálem jsme tedy měli k dispozici výkon 194 koní a točivý moment 258 Nm. Tento výkon míří na přední kola skrze šestistupňový automat. Benzínový čtyřválec má v nižších otáčkách a na volnoběh velmi tichý chod a naopak ve vyšších otáčkách krásný mechanický zvuk. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá námi testované Mazdě 6 8,1 sekundy a maximální rychlost je 223 km/hod.

Výkonu je tedy dostatek – jeho nástup je ale na dnešní dobu neobvykle plynulý a graduje současně se zvyšujícími se otáčky motoru. Výrazného zatlačení do sedaček se nedočkáte, přesto vás bude bavit dolovat z motoru výkon a vytáčet ho, protože z něj je cítit dnes už nevídaná mechaničnost a vyváženost. Spotřeba se při běžném ježdění s občasným vytočením motoru pohybuje okolo 9 l na 100 km. Automatická převodovka řadí plynule, celkem rychle a logicky. Kromě perfektního motoru dostanete u Mazdy 6 i vynikající podvozek a řízení. Schopnosti Mazdy ucítíte v každé zatáčce. Auto perfektně zatáčí, drží stopu a zároveň není přehnaně tvrdé. I když takové kanály by mohlo tlumit o malinko lépe.

Interiér, jak už bylo naznačeno, prošel od začátku výroby Mazdy 6 velkou proměnou. A je to jednoznačně dobře, jelikož první verze interiéru nebyla příliš povedená. Současný interiér Mazdy 6 vypadá opravdu parádně. Zejména v námi testované světlé variantě je to krásné místo k životu. Sedadla jsou pohodlná, materiály dobré, prostoru dostatek, ticho nadprůměrné a ovládání jednoduché. Velmi se nám líbí multimediální systém od Mazdy, který se ovládá otočným joystickem. Japonští výrobci obvykle zaostávají v tomto ohledu za evropskou konkurencí. To ovšem není případ Mazdy, která má multimediální systém srovnatelný s nejlepší evropskou konkurencí. Nechybí ani populární podpora systémů Apple CarPlay a Android Auto. V námi testované výbavě jsme měli k dispozici i řadu moderních vychytávek.

Zmiňme, že kromě vyhřívání sedaček (předních i zadních) je ve výbavě námi testovaného vozu i jejich ventilování (pouze přední) a vyhřívaný je i volant. Dále v našem voze nechybělo například bezklíčkové odemykání a startování, digitální přístrojový štít či 360stupňová kamera, která by mohla mít ovšem o něco lepší rozlišení. I ta nejnižší výbava pak nabízí hlídání jizdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, head-up displej či automatickou klimatizaci s duálním nastavením teploty pro řidiče a spolujezdce. To je opravdu hodně slušná porce výbavy na základ! Jediným negativem Mazdy 6 sedan je tak zhoršený přístup do zavazadlového prostoru (má objem 489 l) a jeho manuální víko kufru.

Mazda 6 je perfektně postavené auto, které dokáže zaujmout jizdními vlastnostmi i výbavou. Mrzet vás ani nemusí to, že si kupujete několik let starý model, jelikož Mazda na šestce pravidelně pracuje, a tak je to vlastně stále nové auto. Chyby se na ní hledají opravdu těžko. Co se týče ceny – Mazda 6 začíná s nejslabším benzínovým motorem na 731 900 Kč. Za tyto peníze dostanete, jak už jsme si řekli, opravdu spoustu výbavy. Osobně nám v nejnižší výbavě chybí pouze přední a zadní parkovací asistent. Námi testované provedení pak stojí 965 400 Kč. Zajímavostí je, že Mazda si účtuje za obě karosářské verze stejné peníze. Kompletní ceník pak naleznete zde.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem  2 488 ccm
Výkon 143 kW
Točivý moment 258 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 8.8
Mimo město 5.4
Kombinace

6.7

Výkony
Max. rychlost 223 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 8.1 s
Převodovka
automatická šestistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 870 mm
Šířka 1 840 mm
Výška 1 450 mm
Rozvor 2 830 mm
Objem nádrže 62 l
Pohotovostní hmotnost 1 462 kg

 

Previous Article

Štajf dodržel v Krumlově tradici pátého místa

Next Article

GripFOTO: 27. Rally Vyškov 2019 [Honza Vejmelka]

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také