Test Mazda 6 2.5 Skyactiv-G: Prostě skvělé auto

Mazda 6 byla sice představena již v roce 2012, ale japonská automobilka na modelu pravidelně pracuje, což znamená, že v kombinaci s povedeným a nestárnoucím designem šestky se stále jedná o velmi atraktivní vůz. I nadále je k mání ve dvou karosářských verzích – sedan a kombi. Jestliže design exteriéru se pouze cizeluje drobnými úpravy, tak interiér nejnovějšího provedení je prakticky zcela jiný než vnitřek prvního provedení současné Mazdy 6. Co se týče exteriérových změn, tak si lze všimnout přepracované grafiky předních i zadních světlometů či jinak řešené přední masky. Oceňujeme, že Mazda má i v dnešní době skutečnou dvojici výfuků. Jsme také rádi, že se k nám dostal kousek, který není v typické červené barvě, jelikož se tím potvrzuje, že Mazda 6 vypadá skvěle i v jiné barvě.
V nabídce také stále zůstávají atmoférické benzínové čtyřválce, kterými se Mazda nejvíce odlišuje od současné konkurence. Buď můžete mít 2litr o výkonu 145 či 165 koní a nebo rovnou 2,5litr s 194 koňmi. Nejslabší motor je k mání pouze s šestistupňovým manuálem a naopak nejsilnější verze je k dispozici pouze s automatem. Prostřední 165koňová verze může mít manuál i automat. Mazda myslí i na milovníky naftových motorů, takže šestku může pohánět i 2,2litrový dieselový čtyřválec nabízející buď 150 či 184 koní. Obě výkonové verze je možno mít s manuální převodovkou i s automatem. K naftovému motoru lze navíc přiobjednat i pohon všech kol pro verzi kombi – konkrétně buď k 150koňovému manuálu či k 184koňovému automatu. Jak už bývá u japonských vozů zvykem, tak vybavy jsou pevně nadefinované a vybírat můžete z celkem 5 výbav, ale ne všechny jsou dostupné pro každou motorizaci.
My jsme vyzkoušeli sedan v nejsilnějším benzínovém provedení. Pod plynovým pedálem jsme tedy měli k dispozici výkon 194 koní a točivý moment 258 Nm. Tento výkon míří na přední kola skrze šestistupňový automat. Benzínový čtyřválec má v nižších otáčkách a na volnoběh velmi tichý chod a naopak ve vyšších otáčkách krásný mechanický zvuk. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá námi testované Mazdě 6 8,1 sekundy a maximální rychlost je 223 km/hod.
Výkonu je tedy dostatek – jeho nástup je ale na dnešní dobu neobvykle plynulý a graduje současně se zvyšujícími se otáčky motoru. Výrazného zatlačení do sedaček se nedočkáte, přesto vás bude bavit dolovat z motoru výkon a vytáčet ho, protože z něj je cítit dnes už nevídaná mechaničnost a vyváženost. Spotřeba se při běžném ježdění s občasným vytočením motoru pohybuje okolo 9 l na 100 km. Automatická převodovka řadí plynule, celkem rychle a logicky. Kromě perfektního motoru dostanete u Mazdy 6 i vynikající podvozek a řízení. Schopnosti Mazdy ucítíte v každé zatáčce. Auto perfektně zatáčí, drží stopu a zároveň není přehnaně tvrdé. I když takové kanály by mohlo tlumit o malinko lépe.
Interiér, jak už bylo naznačeno, prošel od začátku výroby Mazdy 6 velkou proměnou. A je to jednoznačně dobře, jelikož první verze interiéru nebyla příliš povedená. Současný interiér Mazdy 6 vypadá opravdu parádně. Zejména v námi testované světlé variantě je to krásné místo k životu. Sedadla jsou pohodlná, materiály dobré, prostoru dostatek, ticho nadprůměrné a ovládání jednoduché. Velmi se nám líbí multimediální systém od Mazdy, který se ovládá otočným joystickem. Japonští výrobci obvykle zaostávají v tomto ohledu za evropskou konkurencí. To ovšem není případ Mazdy, která má multimediální systém srovnatelný s nejlepší evropskou konkurencí. Nechybí ani populární podpora systémů Apple CarPlay a Android Auto. V námi testované výbavě jsme měli k dispozici i řadu moderních vychytávek.
Zmiňme, že kromě vyhřívání sedaček (předních i zadních) je ve výbavě námi testovaného vozu i jejich ventilování (pouze přední) a vyhřívaný je i volant. Dále v našem voze nechybělo například bezklíčkové odemykání a startování, digitální přístrojový štít či 360stupňová kamera, která by mohla mít ovšem o něco lepší rozlišení. I ta nejnižší výbava pak nabízí hlídání jizdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, head-up displej či automatickou klimatizaci s duálním nastavením teploty pro řidiče a spolujezdce. To je opravdu hodně slušná porce výbavy na základ! Jediným negativem Mazdy 6 sedan je tak zhoršený přístup do zavazadlového prostoru (má objem 489 l) a jeho manuální víko kufru.
Mazda 6 je perfektně postavené auto, které dokáže zaujmout jizdními vlastnostmi i výbavou. Mrzet vás ani nemusí to, že si kupujete několik let starý model, jelikož Mazda na šestce pravidelně pracuje, a tak je to vlastně stále nové auto. Chyby se na ní hledají opravdu těžko. Co se týče ceny – Mazda 6 začíná s nejslabším benzínovým motorem na 731 900 Kč. Za tyto peníze dostanete, jak už jsme si řekli, opravdu spoustu výbavy. Osobně nám v nejnižší výbavě chybí pouze přední a zadní parkovací asistent. Námi testované provedení pak stojí 965 400 Kč. Zajímavostí je, že Mazda si účtuje za obě karosářské verze stejné peníze. Kompletní ceník pak naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 488 ccm |
Výkon | 143 kW |
Točivý moment | 258 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 8.8 |
Mimo město | 5.4 |
Kombinace |
6.7 |
Výkony | |
Max. rychlost | 223 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.1 s |
Převodovka | |
automatická šestistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 870 mm |
Šířka | 1 840 mm |
Výška | 1 450 mm |
Rozvor | 2 830 mm |
Objem nádrže | 62 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 462 kg |