Test Lexus ES 300h Luxury: Síla konfigurace
Nového konkurenta pro zavedenou německou trojici v podobě Mercedesu třídy E, BMW řady 5 a Audi A6 jsme tu již jednou měli. A vzhledem k tomu, že existuje Lexus ES pouze v jedné motorizaci, tak byste si mohli snadno myslet, že máme v testu podruhé stejné auto. Opak je ovšem pravdou.
První testovaný modrý kousek byl totiž ve sportovně střižené verzi F Sport. Tentokrát se nám dostala do rukou usedlejší verze Luxury. Rozdílů mezi jednotlivými verzemi je více než by si člověk mohl myslet. A právě na odlišnosti se v tomto testu zaměřímě a zkusíme na závěr říct, která verze je lepší. Pokud jste tedy nečetli náš první test modelu ES, tak před tím, než budete pokračovat v čtení tohoto článku, doporučujeme přečíst si recenzi modrého kousku, ve které se věnujeme celému autu – tak jak jste od nás zvyklí.
Lexus ES 300h Luxury má oproti sportovní verzi F Sport jinak řešenou přední masku, na které nalezneme podstatně více chromu. Podobná situace je i vzadu. I zde má verze Luxury více chromu, který vystřídal černě lakované detaily. Samozřejmostí jsou také odlišná kola. Obě varianty mají shodnou základní barvu – černou. F Sport pak má jednu speciální barvu, kterou Lexus nazval „safírová modrá“. Ostatní barvy jsou ale dostupné pro oba modely. Takže i titanovou metalízu, kterou má testované auto ve variantě Luxury, může mít sportovní verze.
Pohon auta je identický. I Luxury verze má pod kapotou 2,5litrový čtyřválec s elektromotorem. Systémový výkon tohoto ústrojí je podle automobilky 218 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 8,7 vteřin a maximálně se nám podařilo rozjet na zhruba 190 km/h (udávaná maximální rychlost je ještě nižší). Odlišný je ovšem podvozek. Sportovní verze využívá adaptivní tlumiče, naopak Luxury verze používá tlumiče s hydraulickými dorazy. Při klidné jízdě po kvalitním asfaltu se zdají oba podvozky identické, ale stačí přidat na tempu či vjet na horší povrch a rozdíly v naladění se projeví. Luxury verze pochopitelně dříve ztrácí stabilitu a lépe tlumí nervonosti. Pro obě verze platí, že celý podvozek je velmi tichý.
Odlišné možnosti nabízí také interiér. Sportovní F Sport má v nabídce černé a červené čalounění, které doplňuje vždy hliníkový dekor. Model Luxury můžete mít v pískovém, černém, hnědém a pískovém čalounění, které je pokaždé kombinováno s černo-bambusovo-hnědým dekorem. Verze Luxury tak nabízí mnohem zajímavější barevné kombinace. Čalounění a dekor ale není jediným rozdílem mezi dvěma testovanými verzemi.
Odlišné je také zpracování volantu a dokonce jsou jiné i budíky. Sportovní verze má budíky z kupé LC a Luxury má klasické budíky, které známe z ostatních modelů japonské značky. Funkce nabízejí identické, ale ty ve výbavě F Sport jsou rozhodně hezčí. Model Luxury se může pochlubit lepší výbavou. O kolik je Lexury vybavěnější záleží na tom, zda si sportovní verzi pořídíte ve verzi F Sport či v F Sport TOP. Každopádně i ta lepší výbava sportovního modelu se nemůže pochlubit ventilovanými sedadly, elektronicky nastavitelnými zadními sedadly, třízónovou klimatizací či slunečními clonami i na zadních bočních oknech, což je naopak výbava, kterou obsahuje verze Luxury.
Která verze je lepší? Vybírat byste měli především podle toho, co od auta chcete. F Sport nabídne dravější vzhled a o něco sportovnější jizdní vlastnosti. Naopak chybí některé prvky výbavy. Luxury verze nabízí usedlejší vzhled, ale na druhou stranu ES vypadá celkem dynamicky v jakékoliv verzi. Velkou výhodou této verze je bohatší výbava a zajímavější barvy čalounění.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 487 ccm |
Max. výkon soustavy | 218 koní |
Max. točivý moment spalovacího motoru | 221 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | 4.7 |
Kombinace | – |
Výkony | |
Max. rychlost | 160 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.7 s |
Převodovka | |
elektronicky řízená převodovka s plynule měnitelným převodem | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 975 mm |
Šířka | 1 865 mm |
Výška | 1 445 mm |
Rozvor | 2 870 mm |
Objem nádrže | 50 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 680 kg |