GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota GR Supra 2.0: Light verze

  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Citroën C4 Cactus Origins: Komfort a styl na prvním místě

Test Citroën C4 Cactus Origins: Komfort a styl na prvním místě

By Dominik Vlk
15.9.2019
408
0
Share:

Citroën C4 Cactus rozhodně není žádnou žhavou novinkou, ale přesto jsme si ho vzali znovu na test. Důvod? Citroën letos představil některé své modely, mezi kterými je právě i C4 Cactus, ve speciální edici Origins a to k příležitosti oslav sta let od založení automobilky. Čím se speciální provedení odlišuje? Bronzovými detaily, které najdeme na celém voze, nálepky na předních dveřích označující provedení Origins a černými zpětnými zrcátky. Oslavujicí verze má také vždy bílý lak a černá 17palcová kola.

Nic zásadního tedy nedostanete, ale na druhou stranu je třeba říct, že barevně je auto pěkně sladěné a podle nás se jedná o nejhezčí barevnou kombinaci pro Cactus. Ten už, mimochodem, automobilka neoznačuje od loňského faceliftu za crossover, ale za hatchback. S modernizací zmizela také velká část vzduchových kapslí Airbump, dorazila přepracovaná přední maska a nová zadní světla.

Pod kapotu C4 Cactus Origins si lze podle aktuálního ceníku vybrat jedinou motorizaci. A to sice benzínový tříválec 1.2 PureTech, který má výkon 110 koní a točivý moment 205 Nm. Na poměry tříválců má francouzská jednotka poměrně kultivovaný chod, ve vyšších otáčkách má dokonce příjemný jadrný zvuk a netrpí na skokový nával výkonu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 10,3 sekundy a maximální rychlost je 196 km/h. Spotřeba se v reálném provozu pohybuje kolem 6 litrů na 100 kilometrů. Motor je v případě verze Origins vždy spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, která má celkem přesné dráhy.

Za opravdu povedený se nebojíme u Cactusu označit podvozek. Ten je totiž vybaven tlumiči s hydraulickými dorazy, které poskytují perfektní komfort, ale zároveň se nemusíte obávat ani rychlejšího průjezdu zatáčkou. Dočkáte se sice většího náklonu, ale dráhu drží Cactus statečně. Překvapivě rychle reaguje i řízení a vcelku dobře jsou dávkovatelné i brzdy.

Interiér je ve stylu francouzské extravagance. Verze Origins má specifické čalounění či koberečky. Ve voze samozřejmě najdete i levné plasty, ale celkový dojem z interéru je skvělý a to zejména díky dobrému dílenskému zpracování. Milovat pak budete sedadla, která jsou mimořádně pohodlná. Za velmi odvážný lze považovat displej nahrazující budíky. Ten totiž zobrazuje jen zlomek obvyklých informací. Zvyknout si tak musíte na to, že Cactus nemá otáčkoměr, ručičkový tachometr, neukazuje teplotu vody či palubní počítač (na obranu vozu je třeba dodat, že palubní počítač se zobrazuje na středovém displeji multimediálního systému). Marně byste uvnitř Cactusu hledali i panel klimatizace. Ta se totiž, ostatně jako skoro vše, ovládá skrze dotykovou obrazovku multimediálního systému, jehož prostředí je přehledné, použitelně rychlé a nechybí podpora Apple CarPlay a Andorid Auto.

Trochu nešikovné jsou dotykové volby po straně displeje. Mnohem lepší by byla klasická tlačítka. Vzhledem k tomu, že Cactus nemá jakýkoliv další displej, tak na středovém displeji vám musí ukázat vše. A to je občas nepraktické. Například se blížíte ke složité křižovatce, kde potřebujete vidět navigace, ale v tu chvíli vjede nějaké auto těsně před vás a přes celý displej, kde potřebujete vidět navigaci, se zobrazí upozornění přednárazového asistenta, že jste příliš blízko vozidla před vámi.

Překvapuje vás takový asistent v Cactusu? Pak vězte, že zdaleka není jediný. Citroën na výbavu velmi dbá a v poměrně levném Cactusu tak máte nejen přednárazový asistent, ale i hlídání jizdního pruhu, čtení dopravních značek či parkovací kameru. Pochopitelně některé pvky jsou za příplatek. Na rozdíl od novějších modelů automobilky chybí v Cactusu například bezdrátové dobíjení telefonu. Za francouzskou podivnost lze označit nemožnost stahovat zadní okna, špatně použitelnou loketní opěrku či vysokou hranu zavazadlového prostoru. Ten jinak má více než dostatečných 348 litrů. Prostoru je dostatek i v kabině. Vpředu se omezovat nemusíte vůbec a vzadu se také docela pohodlně usadíte.

Citroën C4 Cactus je auto, které vás pravděpodobně zaujme svým zajímavým designem, ale po nasednutí si na něj budete muset chvíli zvyknout. Až si ale na něj zvyknete, tak na něj nedáte dopustit, protože je prostě úžasně pohodlný. Speciální edice Origins sice nepřináší žádné zásadní unikátnosti, ale je vkusně navrhnutá, takže je Cactus v této verzi skutečně krasavec. Obávat se nemusíte ani cenovky – C4 Cactus Origins totiž stojí 374 900 Kč. V ceníku sice najdeme pár skvělých prvků výbavy, za které je třeba připlatit, ale ani po jejich přidání se cenovka nijak dramaticky nezvýší.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem  1 199 ccm
Výkon 81 kW
Točivý moment 205 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město –
Mimo město –
Kombinace

–

Výkony
Max. rychlost 196 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 10.3 s
Převodovka
manuální šestistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 170 mm
Šířka 1 714 mm
Výška 1 480 mm
Rozvor  2 595 mm
Objem nádrže 50 l
Pohotovostní hmotnost 1 140 kg

 

Previous Article

BMW ukázalo ve Frankfurtu koncept nové řady ...

Next Article

Mitsubishi uvádí na český trh šestou generaci ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • NovinkyTestyTOP

    Test BMW 330xd Touring M paket (2008): Důkaz, že naftový kombík může být zábavný!

    12.3.2017
    By Dominik Vlk
  • NovinkyRally

    Martin Hudec má na Rally Sweden za sebou všechny tréninky

    6.2.2013
    By honzasebe
  • MotorsportNovinkyRally

    Colin McRae by dnes oslavil 48. narozeniny! Podívejte se, jak dobře to za volantem uměl

    5.8.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyAutosalónyNovinky

    Alfa Romeo Giulietta 2014: Lepší interiér a silnější motor

    2.9.2013
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyZajímavosti

    Policie dnes převzala první ze 150 vozů Hyundai ix35!

    1.9.2015
    By Dominik Vlk
  • NovinkyRally

    Matthew Wilson testoval novou Fiestu R5

    1.2.2013
    By honzasebe

Doporučujeme

  • NovinkyQuadTiskové zprávy

    Nedělejme na tratích kravál

  • Grip VideoNovinkyVrchy

    Video: Václav Černín – na startovní čáru!

  • Grip VideoNovinky

    Video: Jeremy Clarkson a jeho bezpečnostní varování aneb vlak versus auto!

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00