GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test BMW 216i Active Tourer: Netypické BMW, ale dobré MPV

  • Test Peugeot 508 SW GT PureTech 225: Nádherný design a skvělé svezení

NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport: Jak jezdí sportovně laděná verze? A je lepší manuál, nebo automat?

Test Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport: Jak jezdí sportovně laděná verze? A je lepší manuál, nebo automat?

By Dominik Vlk
19.10.2019
89
0
Share:

Nabídku Hondy HR-V letos oživila verze Sport s přeplňovaným zážehovým agregátem. Zvenku sportovní novinku poznáte na první pohled. Odlišuje se totiž černými detaily. V této barvě jsou kola, kryty zpětných zrcátek či lišta předního nárazníku. Zatmavená jsou pak i zadní světla. Vzadu si můžete všimnout také dvou pěkných a poctivých koncovek výfuku. Výsledkem těchto změn je, že HR-V najednou vypadá mnohem více dynamicky.

Hlavním lákadlem HR-V Sport je ovšem turbo motor, který má výkon 182 koní a točivý moment 240 Nm či 220 Nm s převodovkou CVT. Ano. Čtyřválec o objemu 1,5 litru je k dispozici buď s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo s automatem CVT. České zastoupení automobilky nám umožnilo vyzkoušet obě varianty HR-V Sport, takže vám můžeme říct, že manuální převodovka má přesné dráhy a správný mechanický chod a automat CVT funguje sice bezchybně, ale ke sportovně laděnému vozu se příliš nehodí. Když dáte plný plyn, tak motor vytočí do vysokých otáček a tam ho drží. Je to nepřirozené v normálním autě a ve sportovně laděném voze ještě více. K dispozici je sice možnost řadit virtuální rychlosti pádly pod volantem, ale na vaše povely převodovka reaguje relativně pomalu, takže to také není ono.

A navíc je HR-V Sport s CVT znatelně pomalejší, což potvrzuje i hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h. HR-V Sport s manuálem zvládne tuto disciplínu za 7,8 sekundy a vůz s CVT za 8,6 sekundy. Nižší je i maximální rychlost – HR-V Sport s automatem jede nejvíce rovných 200 km/h a verze se třemi pedály o 15 km/h více. Automat nad manuálem vítězí pouze v rozsahu, ve kterém je k dispozici maximální točivý moment. V kombinaci s manuálem získáte 240 Nm při 1 900 až 5 000 otáčkách, zatímco s CVT sice máte nižší točivý moment 220 Nm, ale je dostupný při 1 700 až 5 500 otáček.

Benzínový čtyřválec se může pochlubit špičkovou kultivovaností a láskou k vysokým otáčkám, kde ze sebe dá to nejlepší. Touto vlastností trochu připomíná staré atmosférické motory. I při svižnějším tempu budete jezdit okolo 8 až 9 l na 100 kilometrů, což považujeme za adekvátní hodnotu. Zajímavostí pak je, že systémem start/stop disponují pouze vozy s manuální převodovkou. Jediné, co nás na motoru mrzí, je to, že nemá výraznější zvuk. Radost při jízdě nám nedělal pouze motor, ale i podvozek, který si skvěle drží stopu v zatáčkách a zároveň úspěšně tlumí nerovnosti, a rychlé a přesné řízení. Dobře naladěné jsou pak i brzdy. Honda HR-V Sport je prostě jedno z nejlépe jezdících aut v segmentu.

I v interiéru Honda vsadila na černou barvu, ke které ovšem v tomto případě přidala ještě červenou. A opět decentní vylepšení hodně pomohlo. Výtku nelze mít ani ke zpracování či použitým materiálům. Za volantem si řidič najde ideální pozici a stěžovat si nelze ani na sedačky, které nabízí dostatečné boční vedení i komfort na delších cestách. HR-V má ještě klasické analogové budíky, ale jsou přehledné a poskytují všechny podstatné informace. Multimediální systém tu ovšem samozřejmě je a je to jedna z mála věcí, která nás během testování štvala. Prostředí je totiž nepřehledné a má špatnou grafiku, dotykový displej reaguje pomalu a chybí i podpora Apple CarPlay a Android Auto. Dotykový je i panel klimatizace. Ten ale funguje naprosto bezchybně.

Výbava HR-V Sport je pevně daná. A rozhodně není špatná. Auto je vybaveno již zmíněným multimediálním systémem, LED světlomety, automatickými dálkovými světly, zadní kamerou, parkovacími senzory vzadu i vpředu, asistentem hlídajícím opuštění jízdního pruhu, dešťovým senzorem, vyhřívanými sedačky, flexibilními sedadly či čtením dopravních značek, které ale nefunguje příliš dobře. Ve výbavě vozu nám vlastně chybí pouze bezklíčové odemykání a startování (je součástí výbavy Executive, která ale není k mání s turbo motorem) a adaptivní tempomat (není v nabídce vůbec pro HR-V). Trochu netypickou výhradou je pak vůně nových plastů, kterou obvykle ve vozech máme rádi, ale v případě Hondy HR-V to tak není.

Honda HR-V Sport nabízí zábavný jízdní projev, bohatou výbavu a stylové detaily. Výhrady máme v zásadě jen dvě – špatný multimediální systém a pevně daná výbava vozu. Pokud nutně nepotřebujete automat, berte manuál, který je mnohem zábavnější a více se hodí k HR-V Sport. A navíc ušetříte 35 000 Kč. Málem bychom zapomněli zmínit cenu – Hondu HR-V Sport pořídíte za 689 900 Kč. To není málo peněz, ale je třeba mít na paměti, že za své peníze dostanete hodně muziky.

Pokud vás zajímají další podrobnosti o Hondě HR-V, tak doporučujeme starší test atmosférické verze, kde se více zaměřujeme například na praktičnost vozu.

HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport manuál

HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport CVT

 

Technické údaje 
hodnoty v závorkách platí pro CVT
Motor
Zdvihový objem  1 498 ccm
Výkon 132 kW
Točivý moment 240 (220) Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 7.3 (7.6)
Mimo město 5.1 (5.0)
Kombinace

5.9 (6.0)

Výkony
Max. rychlost 215 (200) km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 7.8 (8.6) s
Převodovka
manuální šestistupňová (CVT)
Rozměry a objemy
Délka 4 346 mm
Šířka 1 790 mm
Výška 1 605 mm
Rozvor  2 610 mm
Objem nádrže 50 l
Pohotovostní hmotnost 1 412 (1 451) kg

 

Previous Article

Nové BMW řady 2 Gran Coupé nabídne ...

Next Article

Nová Honda Jazz je vždy hybrid

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • NovinkyRallyTiskové zprávy

    Dobře rozjetá Rally Acropolis pro Martin Prokopa

    3.6.2013
    By Dady
  • DakarMotorkyMotorsportNovinky

    Z Hondy do KTM

    22.2.2014
    By Jakub Hanzelka
  • Auto-motoAutonovinkyFunMotorsportNovinkyOstatníSupercarsTuningVeterániZajímavosti

    Prohlédněte si všechny Fordy RS: od P7 RS po nejnovější Focus RS!

    19.3.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyGrip TVGrip VideoNovinkyOstatníSupercarsTuningZ jiného světaZajímavosti

    Video: V Rusku umí nabíjet Teslu S za jízdy a bez elektřiny!

    26.2.2015
    By Dominik Vlk
  • Grip VideoNovinkyZ jiného světa

    Video: Neskutečně chladnokrevný pilot posadil vrtulník na loď při pořádných vlnách! Wow

    11.3.2014
    By Patrick Semlbauer
  • NovinkyRallyTiskové zprávy

    Martin Koči s Lukášem Kostkou úspěšně vstoupili do nové sezony

    8.2.2014
    By Dady

Doporučujeme

  • Auto-motoAutonovinkyExterní článkyGrip FotoNovinkyOstatníReportáže

    Renocar představil BMW X5 pro ČR

  • Grip TVMotorsportNovinkyRally

    Video:WRC propaganda která rozesměje

  • NovinkyRallyTiskové zprávy

    JTRT v Praze s hvězdami showbusinessu a Subaru Impreza S12 WRC!

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00