Test Peugeot 508 SW GT PureTech 225: Nádherný design a skvělé svezení

Peugeot přezbrojil na novou generaci modelu 508. Verzi liftback jsme již v testu měli se 180koňovým benzínovým motorem o objemu 1,6 litru. Tentokrát se podíváme na zoubek variantě kombi se 225koňovým motorem o stejném objemu. Ještě než se pustíme do techniky, tak se zastavme u designu. Každý považuje za krásné něco trochu jiného, ale během testovacího týdne jsem se s většinou lidí, se kterými jsem se o francouzské novince bavil, shodl na tom, že nová 508 je fakt hezké auto. A verze kombi je snad ještě možná hezčí než liftback. Vůbec totiž nevypadá jako nudný rodinný kombík, ale jako stylový shooting brake. Mimochodem, nová 508 SW jde proti proudu neustálého zvětšování aut. Novinka je o 4 milimetry kratší na délce a rozvor se zkrátil dokonce o 24 milimetrů.
Pro Peugeot 508 SW jsou k dispozici následující motory – benzínové zastupuje jednotka 1.6 PureTech naladěná na 180 či 225 koní a naftové pak 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní a 2.0 BlueHDi nabízející výkon 160 či 180 koní. Zajímavostí je, že manuální převodovka je k dispozici pouze pro nejslabší diesel, všechny ostatní jednotky jsou spojeny vždy s osmistupňovým automatem. My máme v testu nejnadupanější a sportovně laděnou verzi GT, která může mít pod kapotou buď 225koňový benzínový čtyřválec, nebo 180koňový naftový dvoulitr.
K šmrncovně a sportovně vyhlížejícímu vozu se mnohem lépe hodí první zmíněná motorizace, kterou má také pod kapotou námi testovaný vůz. A protože 225 koní a 300 Nm není vůbec málo, tak zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 7,4 sekundy a maximální rychlost je 246 km/h. Benzínový čtyřválec se může pochlubit dále kultivovaným chodem, dobře dávkovatelným výkonem, ochotou jít do vyšších otáček a spotřebou okolo 9 l na 100 km. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou, která řadí bez cukání, rychle a bez závažnějších chyb.
Od francouzského vozu byste možná očekávali plavný podvozek, ale od tohoto je tu v koncernu PSA automobilka Citroën, Peugeot naopak nabízí u svých modelů zajímavé jízdní vlastnosti pro dynamičtěji založené řidiče. Stabilita podvozku Peugeotu 508 a jeho chuť zatáčet je vážně úžasná. Ale zároveň se nemusíte obávat, že by z vás podvozek 508 SW vymlátil duši. Francouzští inženýři našli optimální naladění a podvozek je opravdovou pýchou tohoto vozu. Doplňuje ho přesné a rychlé řízení a dobře dávatelné brzdy. Mimochodem, ve verzi GT dostanete ve standardu aktivně řízeným podvozkem s několika režimy nastavení. Rozdíly mezi jednotlivými režimy však nejsou příliš velké.
Jedním slovem pecka je i vzhled interiéru. Peugeot se s interiérem nové 508 přibližuje na dostřel prémiovému segmentu. Zvyknout si musíte na netypický malý volant a budíky nad volantem, ale jinak se sedí příjemné nízko a najdete si za volantem dobrou pozici. Peugeot se rozhodně nesnažil udělat co nejprostornější auto, takže zavazadlový prostor má 530 litrů a do interiéru se tak akorát vejdou čtyři cestující. I když je interiér zaměřený na design, tak je dobře použitelný. Snad akorát USB vstup je naprosto nepochopitelně schovaný uvnitř středového panelu a mobil si tak připojíte k autu jen na parkovišti.
Působivá je rovněž výbava vozu. Samozřejmostí jsou takové věci jako adaptivní tempomat, LED světlomety, čtení dopravních značek či bezklíčkové odymkání a startování. Nová 508 ovšem nabídne i adaptivní vedení v pruhu a noční vidění, které se zobrazuje ve virtuálním kokpitu nad volantem, tedy kousak pod zorným polem. Všechny moderní vychytávky fungují vcelku dobře, i když pozornější řidiči si občasného zaškobrtnutí všimnou. Oba displeje uvnitř vozu mají povedené prostředí, logické ovládání a multimediálnímu systému nechybí podpora Apple CarPlay a Android Auto.
Peugoet 508 SW není nejpraktičtější a s námi testovaným motorem ani nejúspornější kombík na trhu, ale za to skvěle vypadá, perfektně jezdí a bude vás bavit do něj nasedat každý den. Pokud tedy nepotřebujete každý litr zavazadlového prostoru konkurenčních vozů, tak je Peugeot 508 opravdu dobrá volba. V nejvyšší verzi GT a s nejsilnějším motorem samozřejmě není 508 žádná lidovka, stojí totiž 1 100 000 Kč s DPH, ale na druhou stranu nejnižší výbava začíná už na 770 000 Kč s DPH.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 598 ccm |
Výkon | 165 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 7.5 |
Mimo město | 4.7 |
Kombinace |
5.7 |
Výkony | |
Max. rychlost | 246 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.4 s |
Převodovka | |
automatická osmistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 778 mm |
Šířka | 1 859 mm |
Výška | 1 420 mm |
Rozvor | 2 793 mm |
Objem nádrže | 62 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 505 kg |