První jízda Renault Captur: Opravdu povedený update
Renault uvádí na český trh druhou generaci městského crossoveru Captur. Francouzská automobilka patří mezi zakladatele kategorie městských crossoverů. Když totiž přišla v roce 2013 první generace Capturu, tak měla jediného konkurenta – extravagantní Nissan Juke. Dnes je v tomto čím dál populárnějším segmentu více než dvacet hráčů. Včasný start v segmentu městských crossoverů se Renaultu ale rozhodně vyplatil. Automobilka totiž vyrobila více než 1,5 milionů kusů Capturu a dokonce i v minulém roce, který byl pro první generaci poslední, se Capturu nesmírně dařilo. Renault tak musel k vývoji nové generace přistoupit velmi opatrně. Vytvořil totiž úspěšný model a byla by obrovská škoda ho s novou generací zaříznout nepovedeným autem.
A je třeba říct, že Renaultu se aktualizace Capturu opravdu povedla. Když se na první pohled podíváte na novou generaci, tak bez přečtení označení modelu na zádi vozu víte, že koukáte právě na Renault Captur. Nový model má totiž podobné proporce a design jako původní model, ale přesto na druhou stranu jasně vidíte změny. Nový design působí hodnotnějším a uhlazenějším dojmem. Mimochodem, nová generace je o celých 11 centimetrů delší.
Pod kapotu nového Capturu si můžete zvolit jeden ze dvou benzínových motorů a navzdory dnešní době, která nepřeje dieselům, má Renault v nabídce pro Captur i naftový motor. Benzínové jednotky zastupuje litrový tříválec a 1,3litrový čtyřválec, který je nabízen ve dvou verzích. Základní benzínová jednotka má 100 koní a 160 Nm a čtyřválec má buď 130 koní a 240 Nm, nebo 155 koní a 270 Nm. Tříválcový motor je spojen s 5stupňovou manuální převodovkou, slabší verze čtyřválce má šestikvalt, nebo sedmistupňový dvouspojkový automat a silnější verze má vždy automat EDC. Naftové motory zastupuje 1,5litrový čtyřválec nabízející 115 koní a 260 Nm. Motor je k mání s šestistupňovým manuálem, či sedmistupňovým automatem. V polovině letošního roku dorazí i plug-in hybridní varianta. Ani ta ovšem nebude vybavena pohonem všech kol a Captur má a bude mít tedy vždy pohon pouze přední nápravy. České zastoupení Renaultu stanovilo základní cenovku na 365 000 Kč. Kompletní ceník naleznete zde.
Takto vypadal původní Renault Captur
S novým Renaultem Captur jsme zatím najeli pouze pár kilometrů. Přesto nás zaujalo pár věcí, které bychom rádi zmínili. K prvnímu seznámení jsme si vybrali nejsilnější benzínovou motorizaci s automatem. Čtyřválcový motor je mimořádně kultivovaný a jeho výkon je dobře dávkovatelný. Bezchybná je i práce sedmistupňové dvouspojkové převodovky, která řadí hladce a bez cukání. K automatické převodovce se váže jedna zajímavost. Za 5 000 Kč si můžete připlatit za volič automatické převodovky E-shifter, který nemá mechanické spojení s převodovkou. Nevýhodou je, že s tímto inovačním řešením získáte i o něco širší středovou konzoly. Velkého zlepšení se Captur dočkal co se týče podvozku a ovladatelnosti. Zatímco podvozek prvního Capturu byl sice pohodlný, ale v zatáčkách relativně brzo ztrácel stabilitu a řízení bylo velmi odtažité, tak nový Captur je stále pohodlný, ale jistější v zatáčkách a mnohem lépe ovladatelný. A jako bonus je podvozek tišší.
Jestliže u exteriéru se Renault snažil zachovat proporce první generace, tak interiér nového Capturu je zcela nový. A je to dobře, protože první generace měla interiér hodně podprůměrný. Všude kam se podíváte naleznete měkčené a hezké plasty a interiér tedy působí luxusnějším dojmem. Dominantou vnitřku je velký displej multimediálního systému, který je jako v Tesle na výšku. Čas vyzkoušet nový systém od Renaultu příliš nebyl, takže jeho hodnocení si necháme do plnohodnotného testu. Za volantem jsme si během chvíle našli ideální pozici, přední sedadla působí velmi pohodlně a všechny ovládací prvky jsou na obvyklých místech. Za zmínku stojí, že nový Captur má už v základu LED světlomety, systém varování před opuštěním jízdního pruhu s aktivní korekcí jízdní dráhy, rozpoznávání dopravních značek či multimediální systém EASY LINK 7”. Nechybí ani zadní posuvná lavice, která se nově posouvá ve větším rozsahu. Díky tomu se zlepšil komfort cestujících na zadních sedačkách. Zavazadlový prostor pak má dle pozice zadní lavice objem od 404 do 536 litrů.