GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota GR Supra 2.0: Light verze

  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Mazda3 Sedan Skyactiv-G122: Skvělý sedan

Test Mazda3 Sedan Skyactiv-G122: Skvělý sedan

By Dominik Vlk
12.1.2020
214
0
Share:

Nová Mazda3 (ano, skutečně to japonská automobilka píše bez mezery) je nabízena ve dvou karosářských verzích. Kromě v Evropě oblíbeného hatchbacku nabízí také sedan. Obě verze mají mimořádně povedený design. Mazda postavila decentně a moderně vypadající automobil, který vypadá jako koncept. Abyste plnohodnotně mohli docenit krásu Mazdy3, tak je třeba si auto prohlédnout naživo. Na fotkách zdaleka nevypadá tak dobře jako ve skutečnosti.

O Mazdě je mezi automobilovými fanoušky dobře známo, že jde proti proudu. V nabídce této japonské automobilky totiž v žádném případě nenajdete maloobjemové turbomotory. V ceníku Mazdy3 tedy najdete jen dvoulitrový čtyřválec a to rovnou ve třech verzích – Skyactiv-G122 (90 kW), Skyactiv-G150 (110 kW) a Skyactiv-X180 (132 kW).

V námi testovaném voze máme nejslabší atmosférickou verzi dvoulitrového motoru, která má výkon 122 koní a točivý moment 213 Nm. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy a maximální rychlost je 202 km/hod. To nejsou nijak oslnivé hodnoty, ale tato Mazda3 je skvělým důkazem toho, že abyste se za volantem bavili, tak nepotřebuje příliš moc výkonu. K úsměvu za volantem této Mazdy naprosto stačí to, že se motor nádherně sbírá už od volnoběhu a jeho nadšení s otáčkami ještě výrazně roste. Zatlačení do sedaček se dočkáte zhruba od 4 tisíc otáček a pak zátah pokračuje až do omezovače. A to vše za doprovodu jemného a příjemného zvuku motoru.

V dnešním světě aut se jedná o naprosto nevídanou záležitost a nás si Mazda tímto projevem pokaždé naprosto získá. A navíc motor je také velmi kultivovaný a má rozumnou spotřebu (5 až 6 l mimo město a okolo 8 l ve městě). Mimochodem, i když se jedná o atmosférický motor, tak se rozhodně nejedná o technicky nezajímavý motor. Mezi technické vymoženosti tohoto agregátu patří třeba i mild-hybridní systém. Bezchybnou práci odvádí i šestistupňový automat, který řadí hladce, rychle a logicky.

Mazda3 ovšem nemá jen skvělý motor, ale také bezvadně naladěný podvozek. Ve městě (a samozřejmě i na hrbolatých cestách mimo město) Mazda udržuje řidiče v komfortu a na okresce nabídne perfektní stabilitu a hravost v zatáčkách. Všechno doplňuje přesné a komunikativní řízení a dobře dávkovatelné brzdy.

Interiér vozu má moderní a minimalistický design. Všechny ovládací prvky jsou přesně tam, kde je řidič očekává. Žádná zbytečná tlačítka a ani žádné laciné plasty. Tento interiér se může v klidu porovnávat s těmi od prémiových značek. Za velmi povedený považujeme multimediální systémem. Ovládá se skrze otočný ovladač, který je podobný tomu z BMW. Multimediální systém má nejen vzhledově povedené prostředí, ale také se skvěle ovládá. A nechybí ani podpora Apple CarPlay a Android Auto. Displej má řidič i v kapličce přístrojů. Oproti konkurenci nenabízí například zobrazení navigace a funguje tak především jako palubní počítač.

Řidič si za volantem najde skvělou pozici, sedadla jsou pohodlná a problém není ani s prostorností na předních sedačkách. Na těch zadních už větší jedinci mohou být trochu problém. Zavazadlový prostor sedanu má 450 litrů. Není ale úplně nejlépe přístupný, vzhledem k tomu, že se jedná o sedan. Nabušená je Mazda3 i co se týče výbavy. Už v základu nabídne LED světlomety, adaptivní tempomat či head-up displej. A námi testované auto se může pochlubit i adaptivními LED světlomety nebo BOSE audiosystémem.

Nová Mazda3 je fantastické auto. Má zajímavý atmosférický motor, skvělý podvozek, nádherný interiér a vynikající výbavu. Chyby se na tomto autě hledají opravdu těžko. Při psaní tohoto souhrnu nás napadá akorát to, že auto si nepamatuje jednotlivé nastavení vozu po opětovném nastartování. Pokud si tedy vypnete head-up displej, tak po dalším nastartování se opět zapne. Základní cena Mazdy3 je stanovena 555 900 Kč pro obě karosářské verze. To sice není málo, ale jak jsme psali o několik řádků výše, auto toho má už v základní výbavě opravdu hodně.

Foto: Jaroslav Tomášek

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem  1 998 ccm
Výkon 90 kW
Točivý moment 213 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 7.0
Mimo město 4.6
Kombinace

5.5

Výkony
Max. rychlost 202 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 10.8 s
Převodovka
automatická šestistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 660 mm
Šířka 1 795 mm
Výška 1 440 mm
Rozvor 2 725 mm
Objem nádrže 51 l
Pohotovostní hmotnost 1 383 kg

 

Previous Article

Nová Toyota GR Yaris: Nejzajímavější hot-hatch letošního ...

Next Article

Test Škoda Karoq 2.0 TSI DSG Sportline: ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • NovinkyOkruhyTiskové zprávy

    Nejedeme úplně s prázdnou. Kornfeil po VC Japonska

    29.10.2013
    By Dady
  • Auto-motoGrip VideoNovinky

    Německý řidič vám ukáže, že i s Focusem RS, který má driftovací režim, nedokáže jet bokem každý

    16.7.2016
    By Dominik Vlk
  • NovinkyOkruhyTiskové zprávy

    Úspěšné testy na SlovakiaRingu – tým Motorpower

    16.4.2013
    By Dady
  • NovinkyRallySoutěže

    SOUTĚŽ s Martinem Prokopem: Vyhrajte kšiltovku a tričko!

    19.4.2015
    By boruvek
  • MotoGPNovinky

    Lukáš Pešek poprvé mezi světovou elitou MotoGP

    5.2.2013
    By Patrick Semlbauer
  • Grip VideoMotorsportNovinkyRallyTiskové zprávy

    Video: Polský start Martina Kočiho zhatila těžká havárie, udělal 6 kotrmelců

    8.7.2016
    By Dominik Vlk

Doporučujeme

  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníTuningZ jiného světa

    Ferrari SP FFX: Zakázkové Ferrari dle přání japonského klienta

  • Auto-motoAutonovinkyFunGrip TVGrip VideoNovinkyTuningZajímavosti

    Video: 9 Sleeper aut, které jsou rychlejší než supersport!

  • Auto-motoAutonovinkyGrip TVGrip VideoNovinkyOstatníTuningZ jiného světaZajímavosti

    Video: Ultimátní dragster se vzhledem Hummeru o výkonu 3 069 koní!

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00