Test Mitsubishi ASX 2.0 SMART MIVEC 4WD CVT: Poctivý kus techniky
Tak schválně, tipli byste si kolik let se prodává Mitsubishi ASX? Letos to už bude 10 let. Že tak staré auto nemá budoucnost? V Mitsubishi si to nemyslí a pro stávající generaci přichystala automobilka rozsáhlou modernizaci. Na první pohled je nejviditelnější změnou nová přední maska s LED světlomety, které jsou mimochodem v základní výbavě vozu. Přepracovaného nárazníku a nových LED světlometů si můžete všimnout i na zádi vozu. Základní tvary karoserie tedy zůstaly stejné, ale i tak auto vypadá svěže a moderně, což považujeme za velký úspěch! Námi testované auto je pak ještě vyšperkované paketem Sport, který obsahuje spodní kryt předního a zadního nárazníku, prahové lišty a koberečky s logem ASX, hliníkové pedály a sadu štítků Sport.
Pod kapotou všech nových ASX pracuje dvoulitrový atmosférický (!) benzínový čtyřválec o výkonu 150 koní a točivém momentu 195 Nm. Tento motor lze pořídit s manuální i automatickou převodovkou (CVT) a Mitsubishi nezapomnělo ani na pohon všech kol, který v poslední době mizí z nabídky automobilek i pro modely SUV. Zajímavostí pak je, že přímo automobilka nabízí přestavbu na LPG za 35 900 Kč. My jsme na test od českého zastoupení automobilky dostali tu nejdražší možnou kombinaci – automat se čtyřkolkou. Tato motorizace zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy a trochu netypicky se jedná o nejpomalejší nabízenou variantu. Maximální rychlost je pak stejná pro všechny verze – 190 km/h.
Nové ASX s dvoulitrovým motorem rozhodně není žádný závodník, ale na rodinný crossover má výkonu dostatek. Rozhodně nebudete brzdou v provozu, auto nepůsobí pomalým dojmem a nemusíte mu furt stát na krku, aby to alespoň trochu jelo. Čtyřválcový motor je kultivovaný, ale zvyknout si je třeba na to, že pokud od něj chcete maximální výkon, tak ho musí bezestupňová automatická převodovka vytočit do otáček, ve kterých ho drží. Jinak ale nelze mít k práci CVT převodovky jakékoliv výhrady. Pohon všech kol od Mitsubishi je pak to nejlepší, co si můžete na současném trhu vybrat. Celkově auto působí opravdu bytelným dojmem. Výhradu ovšem máme ke spotřebě – námi testovaná verze jezdila za 12 litrů na 100 kilometrů, což je dost. Podvozek je tvrdší a auto by mohlo být i o něco málo agilnější v zatáčkách. Brzdy jsou dobře dávkovatelné a řízení celkem přesné.
Největší novinkou v interiéru je 9palcová dotyková obrazovka multimediálního systému. Prostředí nového systému je jednoduché, velká obrazovka dobře reaguje na dotyk a nechybí ani podpora Apple CarPlay a Android Auto. Zrcadlení telefonu Mitsubishi hodně věří, protože tato verze systému pro nejvyšší výbavový stupeň vůbec nemá vestavěnou navigaci. Jiné velké změny se uvnitř vozu neodehrály. A na vnitřku vozu je tedy věk vozu trochu znát, ale na druhou stranu to ničemu nevadí. Funkčně je na tom totiž interiér ASX velmi dobře. A snad jediným velkým ergonomickým přešlapem je ovládání palubního počítače vlevo pod volantem. Hodně slušná je výbava vozu. Námi testovaný vůz v nejvyšší výbavě nabízí například systém sledování mrtvého úhlu, systém sledování dopravní situace za vozidlem při couvání, asistent změny jízdního pruhu, dešťový senzor a senzor automatického rozsvěcení světel, parkovací kameru a nebo již zmíněné LED světlomety, které navíc v nejvyšší výbavě mají automatické nastavení sklonu. Českou specialitou je sada na zvětšení zavazadlového prostoru na 488 litrů za 3 890 Kč. Do interiéru vozu se vejdou bez problémů čtyři cestující.
Nové Mitsubishi ASX staví na 10 let starých, ale velmi oblíbených a dobrých základech. Stěžejní novinkou je nová maska s LED světlomety, skvěle fungující multimediální systém a robustní technika. Atmoférický čtyřválec, automat CVT i pohon všech kol působí opravdu trvanlivě. Pokud tedy hledáte v dnešní šílené době normální auto, které ale má moderní prvky výbavy, tak ASX je dobrý kandidát. Silným argumentem pro ASX je i cena. V Česku se nové Mitsubishi nabízí za cenu od 429 000 Kč.
Foto: Jaroslav Tomášek
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 998 ccm |
Max. výkon | 110 kW |
Max. točivý moment | 195 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace | 7.3 |
Výkony | |
Max. rychlost | 190 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 12.2 s |
Převodovka | |
CVT | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 365 mm |
Šířka | 1 810 mm |
Výška | 1 640 mm |
Rozvor | 2 670 mm |
Objem nádrže | 60 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 545 kg |