Test Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D: Do divočiny i do divadla
Pick-up L200 od Mitsubishi se vyrábí již od roku 1978 a od té doby japonská automobilka vyrobila téměř 5 milionů kusů. V loňském roce prošla rozsáhlou modernizací pátá generace tohoto legendárního pick-upu. Změn je na voze tolik, že české zastoupení automobilky dokonce nazývá nové provedení jako šestou generaci. Na první pohled nejvíce zaujme nová příď, která design užitkového vozu přiblížila k ostatním modelům značky a také zajistila, že pick-up nově vypadá mnohem více drsně. Novinkou jsou i přední LED světlomety. Zadní část vozu už tolik změn nemá, ale všimnout si můžete například jiné grafiky zadních světlometů.
Na našem trhu je L200 k mání pouze s jedním motorem, kterým je 2,2litrový naftový čtyřválec o výkonu 110 kW a točivém momentu 400 Nm. Tento motor může být spojen buď s šestistupňovým manuálem, nebo automatem o stejném počtu převodů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere námi testované L200 s automatem 11,2 sekundy a maximálně se rozjede na 171 km/h. Pick-up si zcela určitě nekupujete kvůli výkonu, zrychlení a maximální rychlosti, ale na druhou stranu se hodí vědět, že L200 je dostatečně rychlá i na dálnici. Jezdit s ní po běžných komunikacích není absolutně žádný problém. Ve městě je samozřejmě auto trochu uskákané, ale stačí projet okolo cedule označující konec obce a na komfort L200 si nelze v žádném případě stěžovat. Ono i v tom městě jezdí tohle Mitsubishi použitelně, ale ještě více snad oceňujeme jeho schopnost pelášit s naprostou jistotou na dálnici a stabilitu v zatáčkách na okresce, se kterou pick-upy často mívají problémy. Ostatně automobilka říká, že na podvozku a jeho komfortu zapracovala a je to vidět. Naftový motor je kultivovaný a řekne si zhruba o 9 litrů na sto a převodovka až na občasné zaškobrtnutí řadí rychle a hladce. Výborné jsou i manévrovací schopnosti L200 – poloměr otáčení je pouze 5,9 metru.
Nejzajímavější jízdní vlastnosti ale předvádí L200 pochopitelně mimo vozovku. Zatímco motor je v nabídce jen jeden, tak pohony všech kol rovnou dva – jednodušší Easy-Select 4WD (zadokolka s připojitelnou přední nápravou) a propracovanější Super-Select 4WD (navíc doplněný redukčním převodem a uzamykatelným středovým diferenciálem). Všechny L200 jsou pak vybaveny uzávěrkou zadního diferenciálu. Námi testovaná L200 je vybavena sofistikovanějším pohonem 4×4, který umožňuje nejen si zvolit režim čtyřkolky, ale má také režim off-road. Ten na základě vámi zvoleného povrchu (štěrk, bahno/sníh, písek, kameny) upraví chování motoru, převodovky a brzd pro co nejlepší trakci. A nechybí ani asistent pro sjíždění svahu, který udržuje stálou rychlost. Světlá výška vozu je 205 mm (235 mm mezi nápravami) a nájezdové úhly jsou následující – přední 30°, zadní 22° a přejezdový 24°. Mitsubishi L200 pak vydrží až 45° boční náklon. Co tohle vše znamená ve skutečnosti? Že opravdu těžko budete hledat v našich podmínkách terén, který by L200 nezvládla…
Interiér se na rozdíl od exteriéru téměř nezměnil. Všimnout si můžete nového multimediálního systému, který sice nevypadá moderně, ale funguje parádně a podporuje i Apple CarPlay. Méně viditelnou novinkou je pak to, že se ovládání palubního počítače konečně přesunulo na volant a nenachází se tak už vlevo pod volantem. A asi byste si to netypli, ale L200 je prvním vozem značky Mitsubishi, které dostalo ovládání palubního počítače na volantu. I do pracovního pick-upu pak dorazila řada bezpečnostních asistentů. Nová L200 se tak může pochlubit například hlídáním jízdního pruhu, přednárazovým asistentem či 360stupňovou kamerou. Vhod může přijít i dvouzónová klimatizace, tempomat, vyhřívané sedačky či bezklíčkové odemykání a startování.
Na předních sedačkách si pak nelze stěžovat v žádném případě ani na nepohodlí. Kožené sedačky sice postrádají výraznější boční vedení, ale jsou pohodlná a všude okolo je dostatek prostoru. Zadní lavice je samozřejmě o něco méně pohodlnější, jak už to u pick-upů bývá. Zavazadlový prostor v tomto voze nahrazuje korba, na kterou můžete naložit až 1 tunu nákladu a v našem případě je zakrytá hardtopem. Ten sice způsobí, že je auto méně sexy, ale v našich podmínkách se podle nás jedná o praktičtější řešení, pokud na korbě neplánujete pravidelně převážet opravdu velké předměty. Obrovskou výhodou je, že hardtop a ani korbu není nutné odemykat/zamykat manuálně, ale vše je připojeno do centrálního odemykání/zamykání.
Mitsubishi chtělo, aby modernizovaný pick-up L200 byl nejen vynikající pracovní dělník, ale také komfortní auto a stylový doplněk. Přestože to vypadá jako recept na zabití praktického pick-upu, tak se tak opravdu nestalo. Námi testovaným vybavenějším kouskem můžete jet v klidu do divadla i do divočiny a v nabídce navíc zůstala i ryze pracovní a levnější verze. Nový design exteriéru je jedním slovem pecka a je nám trochu líto, že i interiér nedostal modernější design. Kromě námi testované verze Double Cab, která začíná na 754 250 Kč, je v nabídce i model Club Cab (dvoudveřová kabina). Ten pak startuje na 717 350 Kč a je nabízen pouze v nejnižší výbavě. Námi testovaný top model vyjde 954 650 Kč (cena bez hardtopu).
Foto: Jaroslav Tomášek
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 268 ccm |
Max. výkon | 110 kW |
Max. točivý moment | 400 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace | 7.9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 171 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 11.2 s |
Převodovka | |
automatická šestistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 5 225 mm |
Šířka | 1 815 mm |
Výška | 1 775 mm |
Rozvor | 3 000 mm |
Objem nádrže | 75 l |
Pohotovostní hmotnost | 2 110 kg |