Test Škoda Karoq Scout 2.0 TDI 4×4 DSG: Dobrodruh z Boleslavi
Karoq je prostřední model mezi SUV v nabídce mladoboleslavské Škody. Oproti menšímu Kamiqu umí nabídnout pohon všech kol a na větší Kodiaq zase ztrácí v schopnosti odvézt až 7 lidí. Karoq je v prodeji od závěru roku 2017. Větším faceliftem zatím neprošel. V rámci nového modelového roku akorát získal na zádi vozu nápis Škoda, vylepšený asistent hlídající vozidlo v mrtvém úhlu a klíč pro bezklíčkové odemykání a startování s pohybovým senzorem, který signál, vysílaný klíčkem, automaticky vypne, pokud klíčem není po dobu 15 minut manipulováno, protože například leží v zásuvce nebo na stole. To má ztížit možnost krádeže vozu s bezklíčkovým odemykáním a startováním.
Podobně jako větší Kodiaq, získal i Karoq sportovnější variantu Sportline a dobrodružnější Scout. První zmíněný model jsem již vyzkoušel a dnes se podíváme na druhý jmenovaný. Karoq Scout poznáte naprosto jasně podle plastových dílů kolem celého vozu, nápisů Scout a 18palcových kol Braga, které lze za příplatek zaměnit za 19palcová kola Crater. Oplastování Karoqu sluší, až na zadní plastový díl, ze kterého mám rozpačité pocity. Když jsem poprvé viděl Karoq Scout zezadu, myslel jsem si, že si někdo podomácku vytvořil dobrodružné provedení. Pro Karoq Scout je také standardem paket pro špatné cesty, který chrání podvozek vozu.
Karoq Scout je podle aktuálního ceníku k mání s jediným motorem. A to s naftovým dvoulitrovým čtyřválcem TDI, který je vždy spojen s pohonem všech kol a převodovkou DSG. Na výběr je ovšem ze dvou výkonových verzí tohoto motoru. Karoq Scout 2.0 TDI může mít 110 kW, nebo 140 kW. Já jsem vyzkoušel silnější verzi, která má točivý moment 400 Nm (o 60 Nm více než slabší verze). S touto motorizací se v modelu Karoq setkávám poprvé. Dosud jsem vyzkoušel provedení 2.0 TSI 140 kW a 2.0 TDI 110 kW.
Nejsilnější naftový čtyřválec v nabídce Karoqu, který je dostupný nejen pro verzi Scout, si s vozem poradí bez jakéhokoliv problému. Vždyť i ve větším Kodiaqu zaručuje tento motor důstojnou dynamiku. V případě Karoqu je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou 7,4 sekundy a maximálně se SUV rozjede na 211 km/h. Naftový agregát se pyšní příjemně dávkovatelným výkonem, rozumnou spotřebou okolo 7 l na 100 km a poměrně slušnou kultivovaností, která se ale podle mě se zpřísňujícími emisními limity trochu zhoršuje. Automatická dvojspojková převodovka má 7 rychlostí, řadí rychle a bez cukání i při popojíždění po městě. Pohon všech kol je pak zcela automatický, ale funguje parádně a můžete se tak spolehnout, že budete mít za každé situace trakci. Podvozek je stabilní, obratný a komfortní zároveň. Řízení přesné a brzdy dobře dávkovatelné.
Interiér vozu může mít černá sedadla Dynamic, které jsou v testovaném voze, nebo sedadla Onyq s hnědými bočnicemi. Karoq Scout také může mít dekorační lišty Ash Brown připomínající dřevo, které se proslavily při představení Kodiaqu Scout. V Karoqu dekorační lišta není na palubní desce, ale pouze na dveřích, takže vám možná chvíli bude trvat než si jí všimnete. Volba jízdního profilu Driving Mode Select obsahuje i speciální tlačítko Off-road pro jízdu mimo zpevněné cesty. Uvnitř vozu pochopitelně nechybí ani logo Scout. Jinak je to ten dobře a kvalitně postavený interiér Karoqu, který už znám.
Všechny ovládací prvky jsou tedy přesně tam, kde je očekáváte a vše funguje tak jak má. Vpředu si posádka nemůže stěžovat ani na nedostatek prostoru v žádném směru. Zadní místa jsou o něco skromnější co se týče prostornosti, ale i tak se vzadu v pohodě posadíte. Zavazadlový prostor pak má 521 litrů. Nechybí ani řada Simply Clever vychytávek – například deštník pod sedadlem spolujezdce či škrabka na sníh a led ve víčku nádrže. Samozřejmostí je bohatá výbava. Zmíním třeba LED světlomety, adaptivní tempomat, asistent hlídající opuštění jízdního pruhu, virtuální kokpit či skvěle fungující multimediální systém včetně podpory Apple CarPlay a Android Auto.
Škoda Karoq je mimořádně dobře postavené SUV a pokud bych si chtěl koupit SUV této velikosti, vybral bych si nejspíše právě Karoq. Verze Karoq Scout pak přidává dobrodružný vzhled a odliší váš Karoq od těch běžných, kterých jezdí hodně. Já bych osobně možná vybral spíše verzi Sportline jako způsob jak se odlišit. Každopádně je třeba myslet na to, že tyto lepší verze Karoqu rozhodně nejsou levné. Testovaný Scout v této motorizaci vás vyjde minimálně na 943 900 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 6.0 |
Mimo město | 4.8 |
Kombinace |
5.2 |
Výkony | |
Max. rychlost | 211 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.4 s |
Převodovka | |
automatická sedmistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 382 mm |
Šířka | 1 841 mm |
Výška | 1 626 mm |
Rozvor | 2 638 mm |
Objem nádrže | 55 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 610 kg |