GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota GR Supra 2.0: Light verze

  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG: Přesně jak má správný Volkswagen být

Test Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG: Přesně jak má správný Volkswagen být

By Dominik Vlk
18.8.2020
178
0
Share:

V druhé polovině loňského roku představil Volkswagen facelift vozu Passat. Modelu, který se prodává téměř 50 let, vyrobilo se více než 30 milionů kusů a je nabízen ve dvou karosářských variantách (sedan a kombi). Rozpoznat modernizovaný Passat zvenku není příliš jednoduché. Nejviditelnějším rozpoznávacím znamením je velký nápis „P A S S A T“ na zádi. Opravdoví znalci Passatu osmé generace pak ještě mohou rozpoznat novou grafiku předních a zadních světlometů či otočné středy kol, které zajišťují, že logo Volkswagenu je vždy ve správné pozici. Musím se přiznat, že velmi rád sleduji, jak moc si automobilky vyhrají s grafikou světel a německý Volkswagen toto opravdu umí – Passat má více variant světel a propracovanost se liší podle toho o jak dobrá světla se jedná. Rozšířila se paleta kol a laků. Novinkou je třeba krásná modrá Lapiz Blue, která je na testovaném voze. Pěkně vyhlížející vnějšek zkoušeného Pasaatu pak umocňuje paket R-Line, který vozu dodává dynamický a sportovní šmrnc.

Pod kapotou modré limuzíny je pro Passat celkem netradičně dvoulitrový benzinový čtyřválec TSI. A to ve verzi s výkonem 190 koní a točivým momentem 320 Nm. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,3 sekundy a maximální rychlost 238 km/hod. Agregát žene výkon na přední kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku DSG. Benzínový dvoulitr se může pochlubit velmi tichým chodem, dostatečným výkonem pro běžné ježdění a spotřebou mezi 7 a 8 litry na 100 km.

Automatická převodovka řadí rychle, hladce a chytře. Zvyknout si je pouze třeba na to, že v klasickém režimu D motor nechává v co nejnižších otáčkách a tím trochu tlumí výkon vozu. Stačí však posunout volič převodovky do režimu S a vše je rázem v pořádku. Podvozek je komfortní, ale zároveň velmi stabilní. Řízení pak nenáročné a přesné, ale bez větší zpětné vazby. Celkově bych jízdu s novým Passatem nazval jako uklidňující a pohodovou. Je to prostě auto, do kterého sednete a můžete jet klidně tisíc kilometrů a nic vás nebude štvát.

V podobném duchu se nese i kabina vozu, která se pyšní decentním designem, logickým a praktickým uspořádáním a opravdu velkým přebytkem prostoru v každém směru. Za volantem si řidič najde také ideální pozici, nechybí řada odkládacích prostor a zavazadlový prostor má objem 586 litrů. I uvnitř vozu automobilka přistoupila jen k menším změnám. Zmizely analogové hodiny z prostředku palubní desky, kde se nově nachází podsvícený nápis Passat a tlačítko varovných blinkrů.

Další novinkou je multimediální systém s 9,2palcovou dotykovou obrazovkou, který má přehledné prostředí, hezkou grafiku a rozlišení, je připojen k internetu a podporuje bezdrátové Apple CarPlay. Bohužel ale displej vypadá, jak kdyby ho Volkswagen do auta dal dodatečně a v konkrétním testovaném autě se navíc systém často zasekával. Líbí se mi naopak, že pro propojení s vozem už je k dispozici nové USB C a místo pro bezdrátové nabíjení telefonu pod displejem multimediálního systému je dostatečně rozměrné pro dnes populární velké telefony s přezdívkou „pádlo“. Nový je pak i druhý displej – 11,7palcový digitální kokpit, ke kterému nemám žádný výhrady a mohu ho jen chválit za přehledné prostředí, vysoké rozlišení a širokou škálu možností nastavení.

Inovací prošly dále asistenční systémy, kterým Volkswagen nyní souhrnně říká IQ.Drive. Velkou pochvalu si zaslouží podle mě především adaptivní tempomat, který reaguje v provozu téměř stejně rychle jako sám řidič, umí si sám přibrzdit do zatáčky nebo zrychlovat či zpomalovat podle dopravního značení. Vylepšením prošel také asistent vedení v jízdního pruhu či čtení dopravních značek. Zajímavostí je volant s kapacitními senzory, díky kterém Passat lépe pozná, zda držíte volant. A jak u Volkswagenu platí dlouhodobě, systémy fungují velmi spolehlivě a jsou skutečně užitečné. Jako nadšenec světlometů pak oceňují svítivost LED světlometů s Matrix technikou a 44 samostatnými segmenty.

Nový Volkswagen Passat prošel jen decentní úpravou, ale i tak je to skvělé auto do každé situace. Exteriér upřímně ani žádnou péči nepotřeboval, i předfaceliftové vozy stále vypadají dobře, ale na druhou stranu musím říct, že nový modrý lak, nová grafika světlometů a R-line paket vozu opravdu sluší. Benzínový čtyřválec s automatickou převodovkou DSG je pak dobrá volba. Tak dobrá, že bych ani nechtěl naftový dvoulitr, který se pod kapotou Passatu objevuje nejčastěji. Interiér je decentní, praktický a nabízí řadu promakaných jízdních asistentů. Škoda, že palubní deska nedostala nové zajímavější tvary s lépe zabudovaným displejem multimediálního systému. Ten je jinak perfektní. Až na to, že se v testovaném voze často zasekával, ale to předpokládám je jen problém konkrétního auta. Těžko se hledají důvody, proč si Passat nekoupit. Pokud tedy chcete sedan této velikosti, bez obav jděte do Passatu. Cenově tento Volkswagen vychází nejméně na 766 900 Kč, ale vybavené kousky s lepšími motory stojí kolem milionu.

Foto: Jaroslav Tomášek

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 984 ccm
Max. výkon 140 kW
Max. točivý moment 320 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 8.3
Mimo město 5.2
Kombinace 6.3
Výkony
Max. rychlost 238 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 7.3 s
Převodovka
automatická sedmistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 775 mm
Šířka 1 832 mm
Výška 1 442 mm
Rozvor 2 786 mm
Objem nádrže 66 l
Pohotovostní hmotnost 1 455 kg
Previous Article

394koňové BMW 545e xDrive je plug-in hybrid, ...

Next Article

Automobilka DS ovládá již druhým rokem šampionát ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • Grip VideoNovinkyTOP

    Video: Podívejte se, jak se vyrábí české registrační značky

    5.4.2017
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníSupercarsZ jiného světaZajímavosti

    Podvedená manželka zníčila manželovi jeho Audi R8!

    8.2.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyTuningZ jiného světaZajímavosti

    Nissan Juke-R je zpět! Nová verze má výkon 600 koní!

    28.6.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyMotorsportNovinkyRallyTuningZajímavosti

    Škoda Fabia R5 Combi: Stylový rallyový kombík z Mladé Boleslavi

    15.5.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyExterní článkyNovinkyTiskové zprávy

    Kimi Räikkönen překvapil zákazníky na čerpací stanici Shell v Ostravě

    24.1.2016
    By Dominik Vlk
  • AutonovinkyNovinkyRallyTiskové zprávy

    Rally Hustopeče: Citroëny nevyšly finančně naprázdno

    26.6.2013
    By Dady

Doporučujeme

  • Auto-motoAutonovinkyFunGrip TVGrip VideoMotorsportNovinkyOkruhyOstatní

    Video: To nejlepší z Nürburgringu za rok 2013

  • AutonovinkyNovinkyOkruhyTiskové zprávy

    Vyhrali jsme preteky FIA ETCC Sicília 2013 – Maťo Homola

  • Auto-motoAutonovinkyGrip TVGrip VideoNovinkySupercarsTuning

    Ford Mustang od Hennessey: Výkon 714 koní!!!

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00