GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota GR Supra 2.0: Light verze

  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

AutonovinkyNovinky
Home›Auto-moto›Autonovinky›Jaguar představil F-Pace SVR v modernizovaném provedení

Jaguar představil F-Pace SVR v modernizovaném provedení

By Dominik Vlk
3.12.2020
43
0
Share:
  • Kompresorem přeplňovaný zážehový motor 5,0 l (V8, 550 koní) značky Jaguar prošel optimalizací zaměřenou na průběh točivého momentu, který je nyní 700 Nm. Při nižší spotřebě a produkci emisí dosahuje F-PACE SVR vyšší maximální rychlosti 286 km/h.
  • Zvýšený točivý moment spolu s funkcí Dynamic Launch zkrátil čas potřebný pro akceleraci z nuly na 100 km/h o tři desetiny sekundy na 4,0 sekundy.
  • Účinnější chlazení a nové brzdové destičky přináší lepší výkon brzd, zatímco systém Integrated Power Booster a pozměněná odezva brzdového pedálu poskytují řidiči více jistoty.
  • Přední část využívá velké zkušenosti divize SV z oblasti motorsportu. Zároveň snižuje vztlak (-35 %) i odpor vzduchu a také zdůrazňuje sebejistý vzhled modelu F-PACE.
  • Zcela nově zpracovaný interiér zahrnuje výběr exkluzivních sportovně laděných materiálů, které pomáhají v kabině vytvořit sportovní i luxusní prostředí.
  • Multimediální systém Pivi Pro využívající dvě SIM karty může posádka ovládat přes HD zakřivený skleněný displej o velikosti 11,4 palce.
  • Předběžná základní cena modelu Jaguar F-PACE SVR startuje na českém trhu od 2 927 716 Kč. 

Po výrazné modernizaci úspěšného sportovního SUV Jaguar F-PACE pro modelový rok 2021 přichází nový Jaguar F-PACE SVR. Ten je rychlejší, dynamičtější a luxusnější. Vrchol své nabídky v kategorii SUV posouvá značka Jaguar na vyšší úroveň díky nejnovějším úpravám provedeným týmem Jaguar SV. 

Změny zahrnují kombinaci nového hardwaru a přechodu k moderní elektronické architektuře automobilu označené jako EVA 2.0, stejně jako designové detaily původem z motoristického sportu, luxusní sportovně laděný interiér nebo nejnovější technologie v oblasti konektivity. 

„Původní F-PACE SVR měl neskutečný charakter, byl dobře přijat ze strany zákazníků a stal se nejprodávanějším automobilem divize Jaguar SV. Nové provedení z tohoto úspěchu vychází, a navíc přidává spoustu detailních vylepšení, která dohromady dále zvyšují laťku v segment vysoce výkonných SUV,“ řekl Michael van der Sande, Managing Director, Jaguar Special Vehicle Operations.

Jaguar F-PACE SVR je dostupný výhradně se zážehovým vidlicovým osmiválcem Jaguar o objemu 5,0 l přeplňovaným kompresorem. Motor dosahuje výkonu 550 koní a vrcholu točivého momentu 700 Nm, což představuje nárůst o 20 Nm. Toto zvýšení točivého momentu přináší lepší dynamiku. F-PACE SVR zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,0 s, tedy o tři desetiny sekundy rychleji než dříve. Maximální rychlost nepatrně stoupla na 286 km/h (+3 km/h). 

Kvůli vyššímu zatížení využívá hnací ústrojí identický měnič točivého momentu, jaký byl použit u extrémního sedanu Jaguar XE SV Project 8. Stejně jako došlo ke zlepšení v případě točivého momentu a akcelerace, byla vylepšena i produkce emisí CO2. Ta klesla z 281 na 275 g/km. Normovaná spotřeba paliva nyní začíná na hodnotě 12,2 l/100 km*. 

Také převodovka a elektronika prošla postupnými úpravami. Přepracovaný režim jízdy Dynamic zahrnuje speciální naladění přinášející intenzivnější zážitek z jízdy. Nová funkce Dynamic Launch využívá setrvačnost hnacího ústrojí k zachování výkonu přenášeného na kola během řazení. To přispívá k ostřejším rozjezdům z místa. Model F-PACE SVR je zároveň komfortnější a příjemnější při klidné jízdě, ovšem bez dopadu na chování ve vysokých rychlostech, což dále zdůrazňuje univerzálnost tohoto sportovního SUV. 

Řízení pracuje s novým, přesnějším posilovačem řízení, který poskytuje lepší spojení mezi řidičem a automobilem. Jiné naladění adaptivních tlumičů znamená spolu s upravenými silentbloky podvozku více komfortu v nízkých rychlostech. 

Model F-PACE SVR také přichází s citlivějšími brzdami. Dvoudílné brzdové kotouče, o velikosti 395 mm vpředu, respektive 396 mm vzadu, jsou nyní podporovány systémem Integrated Power Booster, který v kombinaci s jiným naladěním celé brzdové soustavy přináší sportovnější a kratší chod brzdového pedálu. Toto nastavení je specifické pro vrchol nabídky v podobě provedení SVR. Výkon brzd dále zvyšuje upravená aerodynamika vozu a vylepšené chlazení. Vše dohromady dává řidiči ještě více jistoty. 

Pětilitrový kompresorem přeplňovaný zážehový motor je spojen s extrémně rychlou osmistupňovou automatickou převodovkou (dodávanou společností ZF), která upravuje své chování podle aktuálních jízdních podmínek.

„Přechod k nové elektronické architektuře EVA 2.0 automobilky Jaguar nám dává příležitost revidovat kalibraci každého jednotlivého dílu. Chopili jsme se tedy šance a automobil dále doladili, aby byla jízda s ním ještě intenzivnější a zároveň pohodlnější. Ty stovky detailních změn posouvají F-PACE SVR na zcela jinou úroveň,“dodal Paul Barritt, F-PACE SVR Chief Programme Engineer.

Pohon všech kol značky Jaguar spojený se systémem Intelligent Driveline Dynamics je dodáván v rámci standardní výbavy. Technologie adaptivních tlumičů Adaptive Dynamics zajišťuje přesné dynamické nastavení a zároveň také pohodlné odpružení. Technologie Configurable Dynamics přináší větší zapojení řidiče tím, že mu umožňuje komplexní nastavení vozu přesně podle jeho osobních preferencí. S analýzou sportovní jízdy v režimu Dynamic řidiči pomůže také ukazatel přetížení, graf využití pedálů plynu a brzdy, stejně jako stopky. 

Design vozu F-PACE SVR pro modelový rok 2021 staví na zkušenostech divize SV v oblasti motoristického sportu. Vylepšeného proudění vzduchu kolem karoserie a celkově účinnější aerodynamiky bylo dosaženo pomocí přepracovaného nárazníku s jinými otvory pro přívod vzduchu. Tím došlo ke zlepšení chlazení motoru a brzd. Nově zpracovaná přední část přinesla snížení vztlaku o 35 % a součinitel odporu vzduchu Cd klesl z 0,37 na 0,36. Kromě funkčních výhod znamenají změny designu také vylepšení vizuálního dojmu. 

Interiér F-PACE SVR je stejně jako u základního modelu F-PACE pro modelový rok 2021 nový. Vylepšeny byly materiály, které zvyšují dynamický charakter upravené kabiny a jejích ovládacích prvků. 

Tenká sportovní sedadla čalouněná semianilinovou kůží mají v oblasti ramen prošívání ve tvaru diamantu odkazující na staré logo značky a stejný vzor je použit i na zadní straně opěradel. Opěradla jsou zároveň opatřena unikátní perforací. Dojem podtrhuje embosované logo SVR na opěrkách hlavy. 

Sportovněji laděný volič automatické převodovky modelu F-PACE SVR opatřený detaily inspirovanými historií značky je potažen kůží a je na něm vyražené logo divize SVR. Nový sportovní volant SVR je pro ještě větší zapojení řidiče vybaven pádly manuálního řazení vyrobenými ze slitiny zinku. Jaguar F-PACE SVR využívá všechny moderní technologie, které již dříve dostal základní F-PACE. Vůz je tak vždy on-line a s ohledem na vyšší komfort řidiče vždy využívá aktuální software. Novinky zahrnují intuitivní systém Pivi Pro, vzdálenou aktualizaci Software-Over-Air, systém Active Road Noise Cancellation, nejnovější asistenční systémy nebo bezdrátové dobíjení různých zařízení dodávané na přání. 

Previous Article

DS se pochlubilo technologiemi, které nabídne model ...

Next Article

Mitsubishi Eclipse Cross dostane modernizovaný vzhled a ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • NovinkyOstatníVideo dne

    Video: Splašená E30

    4.6.2014
    By Jakub Jančík
  • NovinkyTestyTOP

    Test Mazda 6 2.5 Skyactiv-G: Prostě skvělé auto

    22.5.2019
    By Dominik Vlk
  • Grip VideoGrip VtipNovinky

    Video: Nová rekordmanka v parkování! Pouhých 13 minut.

    26.11.2013
    By Patrick Semlbauer
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatní

    Seat Ibiza Cupra: Počítačové rendery prozradily podobu

    30.8.2013
    By Dominik Vlk
  • NovinkyOkruhyTiskové zprávy

    CÍL! Po těžkem boji získal tým RTR projects v 24h Dubai čtvrté místo

    15.1.2014
    By Dady
  • Grip VideoNovinkySupercarsZajímavosti

    Kára dne: Ferrari 360 Modena na Nutek kolech! Ach …

    28.4.2014
    By Patrick Semlbauer

Doporučujeme

  • NovinkyTestyTOP

    Test Dacia Duster 1,5 dCi 4×4: Dobré auto bez ohledu na nízkou cenu

  • Novinky

    Dvě věci, které byste měli vozit v autě a nejsou v povinné výbavě. Mohou vám zachránit život

  • Auto-motoNovinky

    Prodejce opakovaně nezvládl na pražské autoshow terénní ukázkovou trať

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00