GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Renault Trafic 2.0 dCi 120: Když potřebujete opravdu hodně místa

  • Test Opel Corsa-e: Běžný hatchback, akorát na elektřinu

AutonovinkyNovinky
Home›Auto-moto›Autonovinky›Méně je více: Jak nový přístup k designu změnil kabinu z pohled řidiče a vydláždil cestu k Mustangu Mach-E

Méně je více: Jak nový přístup k designu změnil kabinu z pohled řidiče a vydláždil cestu k Mustangu Mach-E

By Dominik Vlk
12.3.2021
37
0
Share:

Po nasednutí do Fordu Mustang Mach-E uvítá řidiče interiér, který se nepodobá žádnému dosavadnímu modelu značky Ford.1 Zcela nový design je vyvrcholením postupného cizelování aspektů, na nichž zákazníkům záleží – prostornosti, technické vyspělosti a vnímané přívětivosti. 

Zatímco v posledních dekádách směřovaly automobilové interiéry k přidávání více tlačítek, více funkcí, více prvků, Ford nyní zvolil reduktivní přístup. Vsadil na design vycházející z lidských potřeb a přirozenosti, zbavil interiér rušivých prvků a vytvořil holistický prostor. 

Řidiči elektrického Mustangu Mach-E se tak zpoza volantu skýtá pohled, který definuje nový standard na cestě k elektrifikaci.

„Když uvažujeme o tom, jak se auta mění, zaměřujeme se na to, jak vypadají zvenku. Jenže řidiči i spolucestující většinou auto vidí zevnitř,“ řekl ředitel designu Ford of Europe Amko Leenarts. „Dynamický, holistický interiér Mustangu Mach-E ukazuje, že více může opravdu znamenat méně, a přitom jsou v něm všechny důležité ovládací prvky snadno na dosah. Tento přístup budeme uplatňovat i v budoucích modelech. Nasloucháme svým zákazníkům a navrhujeme interiéry, které nejlépe vyhovují jejich potřebám.“

Účelem reduktivního designu je zajistit řidiči komfortnější a jednodušší prostředí. V případě Mustangu Mach-E to znamená mimo jiné velkou středovou obrazovku, která sdružuje na jednom místě řadu ovládacích prvků.

Hladká palubní deska s integrovaným reproduktorem je nejnovějším výsledkem dlouhodobé snahy o to, aby řízení a cestování automobilem bylo co nejpříjemnější. Například díky bezdrátovému nabíjení telefonů a digitálnímu návodu k obsluze se lze obejít bez kabelů a papíru.

„Nové elektrifikované automobily s plochou podlahou po celé délce umožňují lepší obestavění prostoru a nabízejí designérům čisté plátno, na němž lze vytvořit interiéry, které kladou člověka na první místo,“ řekl Leenarts. 

Aby Ford lépe porozuměl mladší generaci, která s digitálními technologiemi již vyrůstala, a mohl předvídat budoucí trendy, pustil se Ford v loňském roce do jedinečného projektu: navržení virtuálního závodního vozu ve spolupráci s hráči. Bezmála čtvrt milionu fanoušků e-sportu hlasovalo v online anketách, které pomohly definovat vzhled extrémního závodního vozu Team Fordzilla P1 – zvenku i uvnitř.

„V případě závodního vozu P1 šlo zejména o minimalizaci všeho, co nepřispívá k základním vlastnostem typu rychlosti, umístění v závodě a času na kolo. V kombinaci s decentnější barevnou paletou je výsledek méně rušivý, takže řidič se může lépe soustředit na závod. Minimalistický přístup můžeme použít také při navrhování interiérů budoucnosti, v nichž se objeví to, co zákazníci chtějí nejvíc,“ řekl designér interiérů Ford of Europe Robert Engelmann.

Evoluce řidičova „pracoviště“

Od začátků automobilismu se interiéry výrazně změnily. Ford se rozhodl tento vývoj ukázat ve videu zachycujícím pohled z místa řidiče v tuctu různých vozů od Modelu T až po Mustang Mach-E a dál.

K současnému stavu jsme dospěli díky řadě inovací, jež vzešly z mnohaletého vývoje a zdokonalování. Video ukazuje několik takových příkladů:

  • Zpočátku se do aut montovala domovní okna – a to jen za příplatek
  • Zakřivená čelní okna vedla k vývoji klimatizace, protože je již nebylo možné otevírat
  • Když se poprvé objevilo v nabídce výbavy, tvořilo rádio 20 procent ceny vozu
  • Poválečný závod o dobytí vesmíru se na podobě automobilových interiérů odrazil vyšším počtem ukazatelů, spínačů a přístrojů
  • Vzestup videoher a jejich ovladačů ovlivnil design volantů, na nichž se začala objevovat tlačítka obsluhovatelná palci
  • Dnešní interiéry se ve větší míře vyrábějí z odolných materiálů, které lépe odolávají kontaktu s dezinfekcí, opalovacími krémy nebo repelenty

Na video se lze podívat zde: https://youtu.be/nADFgzrE2WU

1 Mustang Mach-E v provedení s pohonem zadních kol a větší baterií má dle metodiky WLTP dojezd až 610 km.

Previous Article

Dacia Spring je k dispozici ve Francii ...

Next Article

Škoda Motorsport oslavuje své výročí limitovanou edicí ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • Auto-motoNovinky

    Prémiové palivo nevylepší vlastnosti běžného motoru, potvrdila americká organizace

    3.6.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkySupercars

    Nový Mercedes-AMG E 63 S 4Matic Combi je nejrychlejší sériový kombík světa

    2.2.2017
    By Dominik Vlk
  • AutosalónyDriftyGrip FotoLegendyNovinkyOkruhySupercarsVeterániZajímavosti

    Foto: Motorsport Expo očima VanDera

    2.4.2014
    By Patrick Semlbauer
  • DriftyGrip TVMotorsportNovinky

    Nečekané zjištění! I motorky mohou driftovat!

    3.7.2013
    By Omelka
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníZajímavosti

    Známe jméno italské verze Mazdy MX-5 od Fiatu. A také další zajímavosti o tomto chystaném sporťáku!

    9.3.2015
    By Dominik Vlk
  • NovinkyRally

    Stane se Latvala mistrem světa?

    25.2.2014
    By Jakub Hanzelka

Doporučujeme

  • Auto-motoNovinkyVeterániZajímavosti

    Na prodej je čerstvě renovované BMW 318is E30, stojí „pouze“ 280 tisíc

  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníSupercarsZajímavosti

    10 nejrychlejších aut ve zrychlení 0-200 km/hod

  • NovinkyOkruhyTiskové zprávy

    Slovakiaring patřil týmu HTP Gravity Charouz

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00