Test Peugeot 508 SW Hybrid 225: Krásné kombi nově i jako plug-in hybrid
Peugeot 508 už do redakční garáže zavítal rovnou dvakrát – poprvé ve variantě liftback a o několik měsíců později pak i ve verzi SW (tak Peugeot říká kombíku). Proč tu mám tedy nejhezčího zástupce střední třídy znovu? Je to jednoduché – automobilka do nabídky zařadila plug-in hybridní variantu, která je k dispozici pro obě karosářské verze. Já dostal od českého zastoupení Peugeotu možnost vyzkoušet elektrifikované SW.
Je zajímavé, jak v případě modelu 508 je pro Peugeot plug-in hybridní varianta důležitá. Podle aktuálního českého ceníku je totiž v nabídce pouze plug-in hybrid a diesel 1.5 BlueHDi. Nejvyšší výbavy GT a GT Pack jsou pak dokonce k mání pouze s elektrifikovaným pohonem.
Peugeot má k dispozici dvě verze plug-in hybridního ústrojí. Do 508 se (prozatím) nastěhovala ta slabší s pohonem pouze předních kol. Pod karoserii krásného bílého kombi se tedy ukrývá benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru a elektromotor, který je integrovaný do samočinné osmistupňové převodovky. Maximální systémový výkon je 225 koní, což stačí na stovku za 8,2 sekundy a maximální rychlost 250 km/hod (čistě na elektřinu jede 508 SW až 135 km/hod). Kapacita baterie je 11,8 kWh (užitečná 9,3 kWh) a automobilka slibuje dojezd na elektřinu až 52 kilometrů. Dobití baterie z klasické zásuvky zabere lehce přes 7 hodin. Čas lze zkrátit na zhruba 2 hodiny použitím WallBoxu. Rychlonabíjení Peugeot 508 SW PHEV nepodporuje.
Plug-in hybridní pohon s jedním elektromotorem a čtyřválcem funguje vcelku dobře nejen na papíře, ale i v reálném provozu. Pouze výjimečně se musí chvíli čekat na převodovku nebo se spalovací motor nepřipojí úplně nejhladčeji. Čistě na elektřinu lze v reálném městském provozu ujet tak 35 kilometrů. Příjemné je, že samotný elektromotor má 81 kW, takže se není třeba bát, že by v čistě elektrickém režimu auto mělo nedostatek výkonu pro jízdu ve městě a okolí. Když se baterie vybije, tak se auto přepne do hybridního režimu, ve kterém se snaží kombinovat oba pohony tak, aby to vedlo k co nejnižší spotřebě. Říct obecně, za kolik jakýkoliv PHEV jezdí, je téměř nemožné, protože spotřeba závisí na mnoha faktorech. Každopádně mohu za sebe říct, že když se mi baterie vybila, tak jsem po městě a okolí, kde jsem strávil většinu času během testovacího týdne, jezdil za zhruba 8 l na 100 km.
Už jsem to zmiňoval v obou dřívějších testech Peugeotu 508, ale říct to musím i tentokrát. To auto nejen skvěle vypadá, ale také perfektně jezdí. Francouzské automobilce se skutečně povedlo nastavit podvozek opravdu dokonale – 508 dobře tlumí, sedí na silnici jako přilepená a ochotně zatáčí a brzdí. Jízdní vlastnosti tohoto Peugeotu se zkrátka budou líbit každému nadšenému řidiči.
Velmi se povedl také vnitřek vozu. Peugeot se s interiérem nové 508 přibližuje na dostřel prémiovému segmentu. Zvyknout si akorát musíte na netypicky malý volant a vysoko umístěné „budíky“. Peugeot se rozhodně nesnažil udělat co nejprostornější auto, takže do interiéru se tak akorát vejdou čtyři cestující. Tomu odpovídá i zavazadlový prostor, který v případě hybridu má „jen“ 468 litrů. I když je interiér zaměřený na design, tak je dobře použitelný. Snad akorát USB vstup je naprosto nepochopitelně schovaný uvnitř středového panelu a mobil si tak připojíte k autu jen na parkovišti.
Působivá je výbava vozu. Samozřejmostí jsou takové věci jako adaptivní tempomat, LED světlomety, čtení dopravních značek či bezklíčkové odymkání a startování. Nová 508 ovšem nabídne i adaptivní vedení v pruhu či noční vidění, které se zobrazuje ve virtuálním kokpitu nad volantem, tedy kousek pod zorným polem. Všechny moderní vychytávky fungují dobře, i když pozornější řidiči si občasného zaškobrtnutí všimnou. Oba displeje uvnitř vozu mají povedené prostředí, logické ovládání a multimediálnímu systému nechybí podpora Apple CarPlay a Android Auto.
Peugeot 508 SW Hybrid 225 je designově povedený, krásně jezdící a dobře fungující kombík, ke kterému nelze mít jakékoliv větší výhrady. Pokud hledáte plug-in hybridní kombi, tak by tento francouzský vůz jistě měl být na seznamu vozů, které si vyzkoušíte. Jak už to u plug-in hybridů bývá, tak je zatím potřeba počítat s vyšší cenovkou – 508 SW PHEV začíná na 1 145 000 Kč. Na druhou stranu je třeba dodat, že vůz vyprodukuje 30 až 34 g emisí CO2, takže dostane bez problémů elektrické značky, ke kterým se váže řada výhod. Mezi ty největší patří bezplatné parkování na ulici v řadě měst po celé České republice.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 598 ccm |
Výkon celé soustavy | 165 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace |
1,3-1,5 |
Výkony | |
Max. rychlost | 250 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8,2 s |
Převodovka | |
automatická osmistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 778 mm |
Šířka | 1 859 mm |
Výška | 1 420 mm |
Rozvor | 2 793 mm |
Objem nádrže | 43 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 820 kg |