GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Mazda CX-3 Skyactiv-G121 AT: Když ona chce crossover a on řidičské auto

Test Mazda CX-3 Skyactiv-G121 AT: Když ona chce crossover a on řidičské auto

By Dominik Vlk
21.9.2021
388
0
Sdílet:

Mazda CX-3 rozhodně není žádná žhavá novinka. K mání je na českém trhu už 6 rokem a 3 roky uběhly od velkého faceliftu. Japonské automobilky však mají ve zvyku své modely déle udržovat v nabídce a pravidelně je vylepšovat. A jinak tomu není ani v případě zmíněné CX-3. Pojďte se tedy podívat, co nového CX-3 nabízí v letošním roce.

Velká bouře se odehrála v nabídce pohonných jednotek. K dispozici je aktuálně pro CX-3 jediný motor – atmosférický dvoulitrový čtyřválec poskytující výkon 121 koní a točivý moment 206 Nm, který Mazda označuje jako Skyactiv-G121. Důvod, proč už není ke koupi CX-3 s jinou motorizací či pohonem všech kol, jsou pochopitelně emise. I jediný nabízený motor musel kvůli emisím projít modernizací, takže tento agregát (ve spojení s manuální převodovkou) umí například vypínat polovinu válců. Jedinou volitelnou položkou je tak převodovka – v nabídce je kromě šestistupňového manuálu také automatická převodovka, která má stejný počet rychlostí.

I nadále jsou doménou tohoto crossoveru jízdní vlastnosti. Novinkou pro tento modelový rok je přepracované zavěšení kol. Atmosférický čtyřválec má tak akorát výkonu (stovku zvládne za 9,9 sekundy), rád se nechá točit a automatická převodovka s měničem řadí rychlosti ochotně a plynule. Podvozek je sice tužší, ale auto skvěle drží stopu a je za každé situace ovladatelné. Řízení je přesné a celkem komunikativní a brzdy dobře dávkovatelné.

Letošní inovací v interiéru jsou přepracovaný asistenty, jiná sedadla, lepší izolace kabiny či bezdrátové CarPlay. Co se designu vnitřku týče, tak už je poznat, že CX-3 je starší model, ale stále je to dobré místo k životu. Skvělé je, že CX-3 má vše podstatné již v základní výbavě Challenge. Ta se pyšní takovými prvky jako je automatická klimatizace, startováním pomocí tlačítka, multimediálním systémem s CarPlay (včetně bezdrátové varianty) i Android Autem či tempomatem. Vyšší výbavy pak nabídnou bezklíčkové odemykání, kameru, LED světlomety či hlídání mrtvého úhlu. Výhodou této Mazdy je celkově dobrá ergonomie ovládání. Nevýhodou CX-3 je naopak méně prostoru na zadních sedačkách. Zavadlový prostor má objem slušných 350 litrů.

Mazda CX-3 zůstává i po letech na trhu dobrou volbou v případě, že hledáte malý crossover. Mezi plusy tohoto vozu patří atmosférický dvoulitrový motor, opravdu dobré jízdní vlastnosti či slušná základní výbava. Jako slabší stránku CX-3 bych označil jedinou motorizaci v nabídce, méně místa na zadních sedačkách či již trochu vzhledově zastaralý design interiéru. Mile mě překvapil ceník vozu. Mazda CX-3 totiž začíná již na 499 900 Kč a nejnadupanější verze s automatem vyjde na 636 900 Kč. V případě, že se spokojíte se skladovým vozem, tak dosáhnete na ještě lepší ceny. To nezní špatně, ne?

Foto: Jaroslav Tomášek

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem  1 998 ccm
Výkon 89 kW
Točivý moment 206 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 6,8
Mimo město 5,5
Kombinace

6,0

Výkony
Max. rychlost 197 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 9.9 s
Převodovka
automatická šestistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 275 mm
Šířka 1 535 mm
Výška 1 765 mm
Rozvor  2 570 mm
Objem nádrže 48 l
Pohotovostní hmotnost 1 288 kg
Previous Article

Citroën představil novou C3 pro Indii a ...

Next Article

I nová Honda HR-V má být auto ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také