Test Mazda CX-3 Skyactiv-G121 AT: Když ona chce crossover a on řidičské auto


Mazda CX-3 rozhodně není žádná žhavá novinka. K mání je na českém trhu už 6 rokem a 3 roky uběhly od velkého faceliftu. Japonské automobilky však mají ve zvyku své modely déle udržovat v nabídce a pravidelně je vylepšovat. A jinak tomu není ani v případě zmíněné CX-3. Pojďte se tedy podívat, co nového CX-3 nabízí v letošním roce.
Velká bouře se odehrála v nabídce pohonných jednotek. K dispozici je aktuálně pro CX-3 jediný motor – atmosférický dvoulitrový čtyřválec poskytující výkon 121 koní a točivý moment 206 Nm, který Mazda označuje jako Skyactiv-G121. Důvod, proč už není ke koupi CX-3 s jinou motorizací či pohonem všech kol, jsou pochopitelně emise. I jediný nabízený motor musel kvůli emisím projít modernizací, takže tento agregát (ve spojení s manuální převodovkou) umí například vypínat polovinu válců. Jedinou volitelnou položkou je tak převodovka – v nabídce je kromě šestistupňového manuálu také automatická převodovka, která má stejný počet rychlostí.
I nadále jsou doménou tohoto crossoveru jízdní vlastnosti. Novinkou pro tento modelový rok je přepracované zavěšení kol. Atmosférický čtyřválec má tak akorát výkonu (stovku zvládne za 9,9 sekundy), rád se nechá točit a automatická převodovka s měničem řadí rychlosti ochotně a plynule. Podvozek je sice tužší, ale auto skvěle drží stopu a je za každé situace ovladatelné. Řízení je přesné a celkem komunikativní a brzdy dobře dávkovatelné.
Letošní inovací v interiéru jsou přepracovaný asistenty, jiná sedadla, lepší izolace kabiny či bezdrátové CarPlay. Co se designu vnitřku týče, tak už je poznat, že CX-3 je starší model, ale stále je to dobré místo k životu. Skvělé je, že CX-3 má vše podstatné již v základní výbavě Challenge. Ta se pyšní takovými prvky jako je automatická klimatizace, startováním pomocí tlačítka, multimediálním systémem s CarPlay (včetně bezdrátové varianty) i Android Autem či tempomatem. Vyšší výbavy pak nabídnou bezklíčkové odemykání, kameru, LED světlomety či hlídání mrtvého úhlu. Výhodou této Mazdy je celkově dobrá ergonomie ovládání. Nevýhodou CX-3 je naopak méně prostoru na zadních sedačkách. Zavadlový prostor má objem slušných 350 litrů.
Mazda CX-3 zůstává i po letech na trhu dobrou volbou v případě, že hledáte malý crossover. Mezi plusy tohoto vozu patří atmosférický dvoulitrový motor, opravdu dobré jízdní vlastnosti či slušná základní výbava. Jako slabší stránku CX-3 bych označil jedinou motorizaci v nabídce, méně místa na zadních sedačkách či již trochu vzhledově zastaralý design interiéru. Mile mě překvapil ceník vozu. Mazda CX-3 totiž začíná již na 499 900 Kč a nejnadupanější verze s automatem vyjde na 636 900 Kč. V případě, že se spokojíte se skladovým vozem, tak dosáhnete na ještě lepší ceny. To nezní špatně, ne?
Foto: Jaroslav Tomášek
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 998 ccm |
Výkon | 89 kW |
Točivý moment | 206 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 6,8 |
Mimo město | 5,5 |
Kombinace |
6,0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 197 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9.9 s |
Převodovka | |
automatická šestistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 275 mm |
Šířka | 1 535 mm |
Výška | 1 765 mm |
Rozvor | 2 570 mm |
Objem nádrže | 48 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 288 kg |