GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: Radikální změna

Test Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: Radikální změna

By Dominik Vlk
20.12.2021
252
0
Sdílet:

Mitsubishi Eclipse Cross było představeno na ženevském autosalonu v roce 2017. Jednalo se tehdy o nekonvenčně vypadající SUV s konvenčními spalovacími motory. Toto se ovšem s příchodem modernizovaného provedení radikálně změnilo. Zatímco design japonská automobilka spíše uhladila, zmizelo například dělené zadní světlo a nová je i přední maska, tak pod kapotou se udály velké změny.

Nový Eclipse Cross je totiž nabízen výhradně jako plug-in hybrid. V nabídce byste marně hledali jakoukoliv konvenční motorizaci. Hybridní ústrojí Eclipse Crossu daroval větší a ve světovém měřítku velmi úspěšný Outlander PHEV.

O pohon nového Eclipse Crossu se tak stará 2,4litrový benzínový agregát a dva elektromotory. Jeden je vpředu a druhý vzadu, takže auto má pohon všech kol. Maximální systémový výkon je v případě Eclipse Crossu 188 koní. Baterie, která nijak neomezuje prostor pro posádku a zavazadla, má kapacitu 13,8 kWh. To by podle automobilky mělo stačit až na 45 čistě elektrických kilometrů. Nabití akumulátoru na 100 % trvá z domácí zásuvky 6 hodin a 4 hodiny při využití AC dobíjecího stojanu (Mennekes 16A). Velkou zajímavostí plug-in hybridního pohonu od Mitsubishi ovšem je, že podporuje i rychlonabíjení – Eclipse Cross díky tomu můžete nabít na rychlonabíječce za použití CHAdeMO kabelu na 80 % za pouhých 25 minut. Druhou velkou zajímavostí je, že se Eclipse Cross obejde bez klasické převodovky a má pouze fixní převod. Spalovací motor totiž slouží primárně k výrobě energie pro elektromotory, které ženou auto vpřed.

Eclipse Cross funguje ve třech režimech. Pokud má auto dostatek energie a umožňují to aktuální podmínky, tak jede čistě na elektřinu. Vyzkoušel jsem, že v reálném provozu není problém ujet ve městě více než 35 kilometrů. Je ovšem třeba mít na paměti, že pokud si koupíte Eclipse Cross v nejnižší výbavě Intense+ (jako je testovaný vůz), tak si výhradně elektrickou jízdu užijete pouze v situaci, kdy nepotřebujete topení. Elektrické topení, které umožňuje vyhřívat kabinu vozu bez nastartovaného spalovacího motoru, má Mitusbishi až od druhého výbavového stupně Instyle. V čistě elektrickém režimu má Eclipse Cross dostatek výkonu na městské ježdění a samotné elektromotory dokáží rozjet Mitsubishi až na 135 km/h, takže na elektřinu nemusíte jezdit výhradně jen ve městě. Druhý režim, ve které umí Eclipse Cross fungovat, se jmenuje sériový hybridní režim a Mitsubishi ho používá při zrychlování či jízdě do kopce. V tomto módu slouží spalovací motor k výrobě elektrické energie a pohon vozu zajišťují elektromotory. Posledním používaným režimem je paralelní hybridní režim, ve kterém je Mitsubishi poháněno spalovacím motorem s asistencí elektromotorů. Tento mód auto využívá při konstantní jízdě vysokou rychlostí.

I přesto, že Eclipse Cross PHEV je technicky velmi složité a vyspělé auto, tak jeho řízení je neuvěřitelně jednoduché. Ať už máte nabitou baterii či nikoliv, tak „nastartujete“ stisknutím tlačítka, na mimozemsky vypadajícím voliči převodovky zařadíte D a jedete naprosto stejně jako byste seděli za volantem klasického vozu s automatickou převodovkou. Mitsubishi za vás automaticky vybere nejvhodnější druh pohonu. Pokud však patříte mezi „hračičky“, tak si auto pochopitelně můžete různě nastavovat – hrát si lze s mírou rekuperace, jízdními režimy či využitím elektrické energie.

Pocity z jízdy s Mitsubishi Eclipse Cross PHEV mám více než dobré. Auto má více než dostatek síl na běžné ježdění, zrychlení je absolutně plynulé a po většinu času je vůz velmi tichý – pouze při prudkém zrychlení se ozve spalovací motor vytočený do vysokých otáček. Spokojený jsem i s tím, jak funguje podvozek tohoto Mitsubishi. Japonské SUV dobře tlumí nerovnosti, slušně sedí a celkem ochotně zatáčí. Zvyknout si je třeba jen na trochu specifický chod brzdového pedálu. 

Spotřeba Eclipse Crossu PHEV je extrémně závislá na tom, jak moc budete auto nabíjet a tedy jezdit na elektřinu. Říct proto jedno číslo vyjadřující spotřebu tohoto vozu je prakticky nemožné. Mimochodem, palivová nádrž se v rámci modernizace zmenšila ze 60 litrů na 43 litrů.

V kabině vozu se toho příliš nezměnilo – největší novinkou je nový 8palcový displej multimediálního systému. Ten nabídne přehledné a rychle prostředí a absenci navigace vynahrazuje podporou Apple CarPlay a Android Auto (nejvyšší výbava má i vestavěnou navigaci). Uvnitř vozu se nadále nachází poměrně „old school“ vypadající ovladače, které jsou navíc občas umístěny na nečekaném místě. Výbava vozu je ovšem perfektní – už v základu má Eclipse Cross asistent rozjezdu do kopce, dešťový senzor a senzor automatického rozsvěcení světel, parkovací kameru, automatickou klimatizaci či tempomat. Lépe vybavené vozy pak nabízejí třeba i 360stupňový kamerový systém, kožené čalounění, adaptivní tempomat, head-up displej, LED světlomety, vyhřívaný volant, prémiový audiosystém o výkonu 510W či 230V zásuvku v kufru. Prostoru je uvnitř tak akorát. I když zadní sedačky by na tom mohly být lépe. Zavazadlový prostor má objem až 471 litrů. Použité materiály uvnitř nejsou špatné, celé auto působí opravdu bytelně a nikde nic nevrže, ale na podhled některé díly interiéru nepůsobí zrovna nejreprezentativnějším dojmem.

Mitsubishi Eclipse Cross je tak akorát velké SUV s pěkným designem, dobrými jízdními vlastnostmi a zajímavým plug-in hybridním pohonem. Potíž ovšem může být cena. Zatímco předfaceliftové provedení jste koupili už za méně než 600 tisíc korun, tak modernizovaná PHEV verze vás bude stát nejméně 949 950 Kč. Jasně, dostanete technicky mnohem vyspělejší auto, které má nižší provozní náklady, parkování zdarma na ulici či bezplatnou jízdu po dálnici, ale na první pohled to laik může vidět jinak a může ho to odradit od toho se vůbec od nový Eclipse Cross zajímat…

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem  2 360 ccm
Výkon celé soustavy 138 kW
Točivý moment celé soustavy neudává se
Spotřeba (l na 100 km)
Město neudává se
Mimo město neudává se
Kombinace

2.0

Výkony
Max. rychlost 162 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 10,9 s
Převodovka
1stupňová s fixním převodem
Rozměry a objemy
Délka 4 545 mm
Šířka 1 805 mm
Výška 1 680 mm
Rozvor 2 670 mm
Objem nádrže 43 l
Pohotovostní hmotnost 1 975 kg
Previous Article

Citroën My Ami Buggy Concept je nový ...

Next Article

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také