Test Lexus LC 500


Když jsem poprvé před 4 lety měl možnost řídit Lexus LC 500, tak jsem zůstal naprosto v úžasu a test jsem tehdy uzavíral s tím, že LC patří k těm zcela nejlepším vozům, se kterými jsem kdy jel. Nyní jsem se trochu náhodou dostal za volant tohoto úžasného kupé znovu. Měl jsem mít původně na test otevřenou verzi LC Convertible, která na trh dorazila později. Jenže než jsem měl možnost za volant českého novinářského Lexusu LC 500 Convertible usednout, tak byl vůz poškozen. Automobilka mi však jako náhradu nabídla klasickou uzavřenou verzi, což jsem samozřejmě neodmítl, i když jsem jí už před časem řídil. Kdo by totiž odmítl týden za volantem překrásného kupé s atmosférickým osmiválcem, že?
Navíc, jak je u Lexusu zvykem, automobilka pravidelně své modely vylepšuje. Výjimkou v tomto není ani kupé LC, které v rámci modelového roku 2021 dostalo řadu novinek. Konstruktéři se zaměřili například na pokles neodpružené hmotnosti, která byla nakonec snížena o bezmála 10 kg. Tohoto snížení bylo dosaženo úpravou prvků zavěšení kol. Automobilka dále přepracovala elektronické řízení předních tlumičů, které má po úpravě delší zdvih a zároveň byla vylepšena tuhost dorazů propružení. Úpravou prošlo také řízení stability vozu, které je rozšířeno o nový aktivní asistent zatáčení.
Lexus LC nedostal pouze technické vylepšení. Nový je lak Blazing Carnelian, který si můžete prohlédnout na testovaném voze, či oranžovo-černý interiér Manhattan, jenž si rovněž můžete prohlédnout na zkoušeném autě. Novinkou je i karbonová střecha. Ano, tu si také můžete na fotkách testovaného vozu prohlédnout.
Beze změn zůstala nabídka pohonných jednotek. V ceníku tedy najdete hybridní provedení LC 500h s vidlicovým šestiválcem a celkovým systémovým výkonem 359 koní. Hybridní systémy od Luxusu mám vážně rád. Ale v tomto případě se bez mučení přiznám, že se mi mnohem více zamlouvá druhý nabízený motor – atmosférický pětilitrový osmiválec označený jako LC 500, který má výkon 477 koní a točivý moment 530 Nm. Tento výkon garantuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a maximální rychlost 270 km/h. Někteří konkurenti možná nabídnou o něco lepší čísla, ale můžu vám říct, že za volantem LC budou čísla to poslední, co vás bude zajímat.
Atmosférický motor totiž miluje vysoké otáčky, reaguje okamžitě na řidičovo povely a má božský zvuk. I když by tedy zrychlení mohlo být ještě o kousíček lepší, tak vás to rozhodně trápit nebude. Úchvatné schopnosti nabízí LC i v zatáčkách, kde působí neuvěřitelně pevně a stabilně, což platí také o jízdě ve vysoké rychlosti. S motorem spolupracuje 10stupňový automat, který v rámci nového modelového roku byl přepracován a musím říct, že to je pro mě asi nejviditelnější změna. Automatická převodovka staršího provedení totiž byla velmi dobrá, ale zároveň se jednalo o nejslabší prvek tohoto úžasného vozu. Přesto bych si dokázal představit, že při dynamické jízdě bude převodovka o kousek hbitější. Takto je stále lepší volbou si řadit pádly pod volantem. Skvěle dávkovatelné a dostatečně výkonné jsou pak i brzdy. Výhrady nelze mít ani k řízení.
Kouzelné na Lexusu LC 500 je, že když nemáte chuť jet rychle a užívat si ten skvostný motor a jízdní vlastnosti, tak stačí vypnout sportovní režim a z LC se stane luxusní, tiché a pohodlné kupé. No, dobře, mohlo by LC být o něco měkčí a lépe filtrovat, ale to už jsem hodně velký detailista.
A pak je tu ještě naprosto božský interiér od mistrů výroby Takumi, který se nebojím nazvat uměleckým dílem! Skvělý je nejen jeho design, ale také zpracování a použité materiály. Lexus si vás náležitě hýčká i co se týče výbavy – ve výbavě je zkrátka vše, na co si jen vzpomenete. Překousnout je třeba trochu podivné prostředí multimediálního systému a jeho ještě podivnější ovládání skrze touchpad. Ovšem podstatným vylepšením nového modelového ročníku v tomto ohledu je, že multimediální systém dostal podporu Apple CarPlay a Android Auto. Mobil sice musíte s vozem propojit kabelem, ale i tak to do velké míry řeší nepraktický multimediální systém. Designérskou třešničkou na dortu je pak zpracování kapličky přístrojů. Jedná se o moderní displej, který ale má fyzické orámování otáčkoměru. A právě toto kolečko je pohyblivé, což se projeví, když si změníte režim zobrazení. Úchvatný detail, který mě neuvěřitelně baví!
Lexus LC 500 je za mě stále jedno z nejzajímavějších aut, které si můžete koupit. Má naprosto neuvěřitelný design, úchvatný atmosférický osmiválec, precizní a skvělé jízdní vlastnosti a božský interiér. Nový modelový rok pak přináší řadu změn – za tři nejzásadnější změny bych označil upravenou převodovku, upravenou nápravu a podporu Apple CarPlay/Android Auta. Pokud hledáte luxusní kupé, tak autosalon Lexusu rozhodně nevynechte a LC si minimálně vyzkoušejte, pokud si ho rovnou neobjednáte. Slibuji vám, že částky 2,8 milionu korun, kterou za LC minimálně dáte, nebudete litovat. A ano, v nabídce je i hybrid, který funguje perfektně, ale když si v dnešní době můžete zvolit jako „alternativu“ atmosférický osmiválec, tak by za mě byla chyba si koupit hybrid…
Foto: Jaroslav Tomášek
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 4 969 ccm |
Výkon | 351 kW |
Točivý moment | 540 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 17.4 |
Mimo město | 8.0 |
Kombinace |
11.5 |
Výkony | |
Max. rychlost | 270 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 4.7 s |
Převodovka | |
automatická desetistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 770 mm |
Šířka | 1 920 mm |
Výška | 1 345 mm |
Rozvor | 2 870 mm |
Objem nádrže | 82 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 935 kg |