Test Opel Combo Life XL 1.2 TURBO (2022)


Malé dodávky od koncernu PSA (dnes už Stellantis), které se prodávají i v osobních verzích, pravděpodobně už znáte. Nabízí je totiž Peugeot, Citroën, Opel nebo také Toyota. A jsou navíc poměrně populární. Ve všech případech se jedná o identické vozy, které odlišuje pouze jiná přední maska či drobnosti uvnitř vozu.
Na začátku letošního roku přišla z koncernu Stellantis velmi zásadní a nečekaná zpráva. A to, že osobní verze všech těchto malých dodávek se budou dál prodávat výhradně jako elektromobil s 50 kWh baterií a dojezdem až 285 km. Naštěstí se následně ukázalo, že spalovací verze se budou dále nabízet. Akorát se „papírově“ nebude jednat o osobní vozy, ale o nákladní vozy. Důvodem k tomuto kroku jsou pochopitelně emisní limity, které jsou u nákladních vůz benevolentnější.
Dnes se zaměřím na variantu od Opelu, která se jmenuje Combo. V případě nákladní verze dostává Combo přídomek Van a u „osobní“ varianty pak Life. Já jsem vyzkoušel osobní provedení v prodloužené verzi XL s celkovou délkou 4 753 mm. Standardní provedení Combo Life pak má 4 403 mm.
Pod kapotou testovaného Opelu Combo Life XL se nachází 1,2litrový tříválec v silnější verzi se 130 koňmi a 8stupňovou automatickou převodovkou. Musím přiznat, že jsem k této motorizaci přistupoval s nedůvěřivostí. Jenže Combo s benzínovým tříválcem mě velmi mile překvapilo. Německá osobní dodávka s tímto motorem a automatickou převodovkou jezdí neuvěřitelně příjemně. Tříválec má dostatek síly rozpohybovat i zatížený vůz, je kultivovaný a jeho spolupráce s automatickou převodovkou je hladká a rychlá.
Ocenit musím také komfortně naladěný podvozek, ke kterému mám ovšem jednu výhradu. Pokud jedete v nenaloženém autě, tak celé auto celkem dost odskakuje při přejetí jakékoliv větší nerovnosti. Když na nerovnost natrefíte v zatáčce (ve kterých je jinak Combo stabilní, i když se trochu naklání), tak je to opravdu nepříjemné. Řízení je přeposilované a bez zpětné vazby, ale v rodinném voze bez jakýchkoliv ambicí o zážitek za volantem to vlastně ničemu nevadí.
Interiér Opelu Combo XL je vzdušný, prostorný a praktický. Auto působí bytelně, ale je nutné překousnout levné a tvrdé plasty na mnoha místech. Radost mám z velkého množství prakticky vymyšlených odkládacích míst. Obří je zavazadlový prostor o objemu 850 litrů, který lze navýšit až na 2 693 litrů. Rodina s dětmi ocení i zadní vysouvací dveře po obou stranách, které ulehčují nastupování a vystupování a navíc se není potřeba bát, že děti poškodí okolní vozy.
Co se řidiče týče, tak ten se může těšit z příjemného pracoviště a bohaté výbavy. Opel Combo Life XL se může pochlubit například bezklíčkovým odemykáním a startováním, vyspělým multimediálním systémem s Apple CarPlay, automatickou dvozónovou klimatizací či hlídáním slepého úhlu. V ceníku marně hledám pouze LED světlomety, které mám pro noční jízdu opravdu rád.
Opel Combo Life XL je samozřejmě perfektní volba pro ty, kteří potřebují hodně místa. Combo však nabízí mnohem více – slušné jízdní vlastnosti, bohatou výbavu či reprezentativní vzhled (i když toho u dodávky moc pochopitelně nevymyslíte). Takže jsem fakt rád, že spalovací verze zůstávají nadále v prodeji.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 199 ccm |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 6,2–6,0 |
Mimo město | 5,0–4,7 |
Kombinace |
5,5–5,2 |
Výkony | |
Max. rychlost | 186 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | – |
Převodovka | |
automatická osmistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 753 mm |
Šířka | 1 848 mm |
Výška | 1 880 mm |
Rozvor | 2 977 mm |
Objem nádrže | 60 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 555–1 600 kg |