Test Honda Civic 2.0 e:HEV Sport (2022)


Test nejnovější generace Hondy Civic jste si již na stránkách našeho magazínu mohli přečíst. Jednalo se o recenzi bílého exempláře v nejvyšší výbavě Advance, který byl navíc ještě vyšperkován sportovním paketem. Nový Civic se ovšem mimořádně povedl a od vás, našich čtenářů, jsem k někomu dostal několik dotazů, takže jsem rád využil možnosti vyzkoušet ještě o něco méně vybavený Civic Sport a rozhodl jsem se, že vám tentokrát nebudu na otázky odpovídat jednotlivě, ale sepíšu to vše do tohoto druhého testu. Pokud vás ale zajímá celkový pohled na Civic, tak doporučuji nejdříve přečíst první test, který najdete zde, a pak až tento.
A ano, Honda skutečně nabízí výbavu Sport i sadu (paket) Sport. Může to být trochu matoucí, takže si pojďme říct, v čem je rozdíl.
Samotná výbava Sport zahrnuje méně sportovních prvků než sada Sport – nabízí černé kryty zrcátek či sportovní pedály. Oproti tomu sada Sport má i černý spoiler na víku kufru nebo černé boční lišty. Zároveň se také výbava Sport nachází pod výbavou Advance, takže tentokrát zkoušený vůz například nemá panoramatickou střechu či vyhřívaný volant a má i jiný displej v kapličce přístrojů.
Pod kapotou žádné změny nelze očekávat, protože o pohon nejnovějšího Civicu se stará výhradně hybridní ústrojí, které se skládá z dvoulitrového čtyřválce, elektromotoru, generátoru, lithium-iontové baterie o kapacitě 1,05 kW a převodovky e-CVT s fixním převodem. Jedna z otázek, která mi k předchozímu testu Civicu přišla, byla, zda se auto chová jako elektromobil, když se o jeho pohon stará většinu času elektromotor. Odpověď je, že svým způsobem ano, ale na druhou stranu stále slyšíte motor a Honda navíc Civicu přidala virtuální rychlostní stupně, takže zvukově máte také pocit, že auto řadí. Stejně jako v elektromobilu je ale jízda maximálně plynulá a při rozjezdech umí auto bleskurychle vystřelit. Hybridní pohon od Hondy je vážně skvěle udělaný a Civic patří k těm úplně nejlepším hybridům na světě.
Ptali jste se mě rovněž, zda si fakt lze s autem užít jízdu na okreskách, když má na jednu stranu povedený podvozek a na druhou stranu hybridní pohon. A za mě jednoznačně ano. Hybridní ústrojí se chová velmi přirozeně, necuká a nezmatkuje, takže si na okresce můžete užívat perfektní podvozek, přesné řízení, schopné brzdy i samotné pohonné ústrojí.
Hybridní pohon od Hondy vás skutečně zaujal, protože mi k němu přišla ještě jedna otázka – zda je jakkoliv poznat start a připojení benzínového motoru. Ne, jak start, tak případné připojení benzínového motoru skrze fixní převod probíhá zcela plynule a bez jakéhokoliv cukání. Zvukově to samozřejmě poznáte, ale motor má velmi příjemný zvuk.
Další čtenář se mě pak ptal jakou výbavu si vybrat, protože už v základu toho Honda nabízí vážně dost. Osobně bych zvolil prostřední testovanou výbavu Sport, která má oproti základu mlhovky, zadní výdechy klimatizace, bezdrátové nabíjení či zpětné zrcátko s automatickou clonou. A rozhodně bych připlatil za krásný modrý metalický lak Crystal Blue.
Ať už si ale vyberete kteroukoliv výbavu, tak v Hondě najdete perfektního společníka na každý den. Nový Civic totiž pěkně vypadá, skvělé jezdí, z nádrže jen usrkává a má kvalitní a vybavený interiér.
A pokud vás zajímá u tohoto, nebo kteréhokoliv jiného vozu něco, co v testu nezaznělo, tak neváhejte také napsat na náš redakční email. Vaše otázky nám vždy udělají radost, protože díky tomu víme, že naše testy čtete vážně podobně.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 993 ccm |
Max. výkon | 135 kw |
Max. točivý moment | 315 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 5,0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 180 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.1 s |
Převodovka | |
převodovka s fixním převodem | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 551 mm |
Šířka | 1 900 mm |
Výška | 1 408 mm |
Rozvor | 2 734 mm |
Objem nádrže | 40 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 533 kg |