Test Škoda Karoq Sportline 2.0 TDI 4×4 DSG (2022)

Škoda Karoq byla představena v roce 2017 jako nástupce modelu Yeti, který byl vůbec prvním SUV modelem automobilky. Čas ale letí neúprosně rychle, škodovka má nyní v nabídce už tři zvýšené modely a Karoq se již prodává v modernizované verzi, která byla představena v závěru roku 2021.
Nový Karoq poznáte podle inovovaných předních světlometů, nové masky chladiče, odlišných nárazníků vpředu i vzadu, nových zadních světlometů či výraznějšího zadního spoileru. Už před velkým faceliftem dostal Karoq také nápis Škoda na víku kufru místo dříve obvyklého loga. S modernizací se z nabídky vytratila základní výbava Active a outdoorové provedení Scout. Sportovně vyhlížející varianta Sportline je nadále v nabídce, jak ostatně dokazuje testovaný vůz. Za zmínku ještě stojí, že v rámci faceliftu dostal Karoq dvě nové barvy (oranžovou Phoenix a šedou Graphite) a aerodynamické kryty kol.
Nabídka pohonných jednotek pro Škodu Karoq je na dnešní dobu překvapivá hned ze dvou důvodů. A to sice počtem nabízených verzí a jakoukoliv absencí elektrifikace.
Pro příznivce benzínových motorů má škodovka přichystané motorizace 1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (140 kW). Pokud preferujete naopak naftu, tak můžete vybírat z těchto motorizací: 2.0 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (110 kW). Vybrané pohonné jednotky jsou k dispozici i s pohonem všech kol či automatickou převodovkou.
O pohon zkoušeného exempláře se stará silnější verze naftového dvoulitru. K dispozici tedy mám 110 kW a 360 Nm. Tento výkon v kombinaci s automatickou převodovkou DSG a pohonem 4×4 zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8,7 sekundy a maximální rychlost 204 km/hod. Když nebudu brát na zřetel to, že se jedná o jednu z vrcholných verzí, jejíž cena začíná na 838 900 Kč, tak se nebojím označit tuto motorizaci za nejlepší možnou. Proč? Naftový motor je kultivovaný, úsporný a má dostatek výkonu, který se dobře dávkuje. Navíc si perfektně rozumí s převodovkou DSG, která řadí chytře a rychle, a pohonem všech kol, který zajišťuje bezproblémovou trakci na jakémkoliv povrchu. Podvozek Karoqu nabízí skvělý komfort, ale zároveň je auto v zatáčkách velmi jisté a nevadí mu ani ostřejší průjezdy. Řízení je pak přesné a brzdy velmi dobře dávkovatelné.
Přesuňme se do interiéru, kde se toho ale s modernizací příliš nezměnilo. Karoq dostal odlišné dekorační lišty, propracovanější ambientní osvětlení či sedadla z veganské eko látky. Již před velkým faceliftem pak škodovácké SUV dostalo dvouramenný volant, který je ovšem v případě testovaného vozu nahrazen sportovním tříramenným volantem. Virtuální kokpit je v nabídce ve dvou velikostech – 8 a 10 palců. Mimochodem, klasické budíky už nejsou vůbec k mání. Já měl ve zkoušeném voze větší virtuální kokpit, který má perfektní rozlišení, logické ovládání a široké možnosti nastavení. Multimediální systém může mít obrazovku o úhlopříčce až 9,2 palce (právě největším displejem byl vybaven testovaný Karoq). Infotainment vozu se samozřejmě ovládá dotykem, prostředí je velmi přehledné a displej má jemné rozlišení. Škodovka v poslední době celkem bojovala se stabilitou svých multimediálních systémů, ale v testovaném Karoqu vše fungovalo na jedničku a to včetně bezdrátového Apple CarPlay.
Výbava Škody Karoq je na špičkové úrovni – vůz se pyšní takovými věcmi jako jsou Matrix-LED světlomety (které využívají horní i dolní přední světlo, takže vozy s těmito světlomety jsou v noci čtyřoké), Travel Assist (kombinace asistenta vedení v pruhu a adaptivního tempomatu), adaptivní podvozek či hlídání mrtvého úhlu. Specialitou Karoqu jsou pak sedadla VarioFlex, která lze samostatně posouvat (i vyjmout), díky čemuž lze měnit objem zavazadlového prostoru v rozmezí 479 až 588 l. Stěžovat si nelze ani na nedostatek prostoru uvnitř. Škoda Karoq je za mě tak akorát velká – příjemně se s ní jezdí, ale zároveň má dostatek místa uvnitř. Pochválit také musím samostatný panel klimatizace, který je na ovládání teploty ve voze zkrátka to nejlepší řešení.
Modernizovaná Škoda Karoq nepřináší žádné zásadní změny, ale ono to ani nebylo potřeba. Karoq byl totiž perfektní hned od začátku výroby. Pokud hledáte středně velké SUV, které pěkně vypadá, příjemně jezdí, má promyšlený a prostorný interiér a umí nabídnout i pohon všech kol, tak byste Karoq měli rozhodně zařadit na seznam vozů, které si před koupí vyzkoušíte. Co se cen týče, tak nový Karoq začíná na 638 900 Kč. Za tyto peníze dostanete litrové TSI, manuální převodovku, pohon předních kol a výbavu Ambition. I ta už ale nabízí to nejdůležitější – LED světlomety, zadní parkovací senzory, tempomat, 8palcový virtuální kokpit, 8palcový multimediální systém, bezdrátové zrcadlení telefonu, dvouzónovou klimatizaci a tak dále. Cena testované motorizace a výbavy Sportline pak začíná na tučnějších 913 900 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Max. výkon | 110 kW |
Max. točivý moment | 360 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 5,5 až 6,1 |
Výkony | |
Max. rychlost | 204 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8,7 s |
Převodovka | |
sedmistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 390 mm |
Šířka | 1 841 mm |
Výška | 1 603 mm |
Rozvor | 2 638 mm |
Objem nádrže | 55 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 607 až 1 826 kg |