GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Škoda Karoq Sportline 2.0 TDI 4×4 DSG (2022)

Test Škoda Karoq Sportline 2.0 TDI 4×4 DSG (2022)

By Dominik Vlk
31.12.2022
183
0
Sdílet:

Škoda Karoq byla představena v roce 2017 jako nástupce modelu Yeti, který byl vůbec prvním SUV modelem automobilky. Čas ale letí neúprosně rychle, škodovka má nyní v nabídce už tři zvýšené modely a Karoq se již prodává v modernizované verzi, která byla představena v závěru roku 2021.

Nový Karoq poznáte podle inovovaných předních světlometů, nové masky chladiče, odlišných nárazníků vpředu i vzadu, nových zadních světlometů či výraznějšího zadního spoileru. Už před velkým faceliftem dostal Karoq také nápis Škoda na víku kufru místo dříve obvyklého loga. S modernizací se z nabídky vytratila základní výbava Active a outdoorové provedení Scout. Sportovně vyhlížející varianta Sportline je nadále v nabídce, jak ostatně dokazuje testovaný vůz. Za zmínku ještě stojí, že v rámci faceliftu dostal Karoq dvě nové barvy (oranžovou Phoenix a šedou Graphite) a aerodynamické kryty kol.

Nabídka pohonných jednotek pro Škodu Karoq je na dnešní dobu překvapivá hned ze dvou důvodů. A to sice počtem nabízených verzí a jakoukoliv absencí elektrifikace.

Pro příznivce benzínových motorů má škodovka přichystané motorizace 1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (140 kW). Pokud preferujete naopak naftu, tak můžete vybírat z těchto motorizací: 2.0 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (110 kW). Vybrané pohonné jednotky jsou k dispozici i s pohonem všech kol či automatickou převodovkou.

O pohon zkoušeného exempláře se stará silnější verze naftového dvoulitru. K dispozici tedy mám 110 kW a 360 Nm. Tento výkon v kombinaci s automatickou převodovkou DSG a pohonem 4×4 zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8,7 sekundy a maximální rychlost 204 km/hod. Když nebudu brát na zřetel to, že se jedná o jednu z vrcholných verzí, jejíž cena začíná na 838 900 Kč, tak se nebojím označit tuto motorizaci za nejlepší možnou. Proč? Naftový motor je kultivovaný, úsporný a má dostatek výkonu, který se dobře dávkuje. Navíc si perfektně rozumí s převodovkou DSG, která řadí chytře a rychle, a pohonem všech kol, který zajišťuje bezproblémovou trakci na jakémkoliv povrchu. Podvozek Karoqu nabízí skvělý komfort, ale zároveň je auto v zatáčkách velmi jisté a nevadí mu ani ostřejší průjezdy. Řízení je pak přesné a brzdy velmi dobře dávkovatelné.

Přesuňme se do interiéru, kde se toho ale s modernizací příliš nezměnilo. Karoq dostal odlišné dekorační lišty, propracovanější ambientní osvětlení či sedadla z veganské eko látky. Již před velkým faceliftem pak škodovácké SUV dostalo dvouramenný volant, který je ovšem v případě testovaného vozu nahrazen sportovním tříramenným volantem. Virtuální kokpit je v nabídce ve dvou velikostech – 8 a 10 palců. Mimochodem, klasické budíky už nejsou vůbec k mání. Já měl ve zkoušeném voze větší virtuální kokpit, který má perfektní rozlišení, logické ovládání a široké možnosti nastavení. Multimediální systém může mít obrazovku o úhlopříčce až 9,2 palce (právě největším displejem byl vybaven testovaný Karoq). Infotainment vozu se samozřejmě ovládá dotykem, prostředí je velmi přehledné a displej má jemné rozlišení. Škodovka v poslední době celkem bojovala se stabilitou svých multimediálních systémů, ale v testovaném Karoqu vše fungovalo na jedničku a to včetně bezdrátového Apple CarPlay.

Výbava Škody Karoq je na špičkové úrovni – vůz se pyšní takovými věcmi jako jsou Matrix-LED světlomety (které využívají horní i dolní přední světlo, takže vozy s těmito světlomety jsou v noci čtyřoké), Travel Assist (kombinace asistenta vedení v pruhu a adaptivního tempomatu), adaptivní podvozek či hlídání mrtvého úhlu. Specialitou Karoqu jsou pak sedadla VarioFlex, která lze samostatně posouvat (i vyjmout), díky čemuž lze měnit objem zavazadlového prostoru v rozmezí 479 až 588 l. Stěžovat si nelze ani na nedostatek prostoru uvnitř. Škoda Karoq je za mě tak akorát velká – příjemně se s ní jezdí, ale zároveň má dostatek místa uvnitř. Pochválit také musím samostatný panel klimatizace, který je na ovládání teploty ve voze zkrátka to nejlepší řešení.

Modernizovaná Škoda Karoq nepřináší žádné zásadní změny, ale ono to ani nebylo potřeba. Karoq byl totiž perfektní hned od začátku výroby. Pokud hledáte středně velké SUV, které pěkně vypadá, příjemně jezdí, má promyšlený a prostorný interiér a umí nabídnout i pohon všech kol, tak byste Karoq měli rozhodně zařadit na seznam vozů, které si před koupí vyzkoušíte. Co se cen týče, tak nový Karoq začíná na 638 900 Kč. Za tyto peníze dostanete litrové TSI, manuální převodovku, pohon předních kol a výbavu Ambition. I ta už ale nabízí to nejdůležitější – LED světlomety, zadní parkovací senzory, tempomat, 8palcový virtuální kokpit, 8palcový multimediální systém, bezdrátové zrcadlení telefonu, dvouzónovou klimatizaci a tak dále. Cena testované motorizace a výbavy Sportline pak začíná na tučnějších 913 900 Kč.

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 968 ccm
Max. výkon 110 kW
Max. točivý moment 360 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město  
Mimo město  
Kombinace 5,5 až 6,1
Výkony
Max. rychlost 204 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 8,7 s
Převodovka
sedmistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka 4 390 mm
Šířka 1 841 mm
Výška 1 603 mm
Rozvor 2 638 mm
Objem nádrže 55 l
Pohotovostní hmotnost 1 607 až 1 826 kg
Previous Article

Test MG ZS 1.0 TGI (2022)

Next Article

Test DS 3 Crossback E-Tense (2022)

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také