Test Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG (2022)


Volkswagen Taigo, který v modelové řadě značky stojí mezi modely Polo a T-Cross, se na evropský trh dostal tak trochu oklikou přes Jižní Ameriku. Taigo totiž vychází z modelu Nivus, jenž se nabízí od roku 2020 v Brazílii, pro kterou je Nivus nejen určený, ale také v této zemi byl z velké části vyvinut. I když samozřejmě Nivus i Taigo využívají dobře známou koncernovou platformu MQB A0. Evropská specifikace tohoto SUV kupé, která byla představena v roce 2021, se ovšem vyrábí ve španělské továrně. Naše verze je brazilskému „originálu“ velmi podobná. Vozy se od sebe liší jen v detailech. Celkově hodnotím design nového Volkswagenu velmi pozitivně. Za mě je to nejhezčí malý crossover od německé automobilky.
Taigo je na českém trhu k mání s dvojící benzínových motorů. Základem nabídky je litrový tříválec TSI, který může mít buď 70, nebo 81 kW. Slabší verze je spojena s pětistupňovým manuálem a silnější s manuálním šestikvaltem, nebo automatem DSG. Druhou nabízenou jednotkou je motor 1.5 TSI se 110 kW, který spolupracuje s automatickou převodovkou DSG. Výbavy jsou pak tři – Life, Style a R-Line s tím, že poslední zmíněná výbava přináší také sportovnější vzhled vozu.
Pod kapotou testovaného Taiga, které se pyšní atraktivním lakem Visual Green, se nachází čtyřválec 1.5 TSI. Ten má výkon již zmíněných 110 kW (150 koní) a točivý moment 250 Nm, což stačí na zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8,3 sekundy a maximální rychlost 212 km/hod. Čtyřválcový motor se chlubí vynikající kultivovaností a dostatkem výkonu. Benzínový agregát hýbe s Taigem vážně slušně, takže předjíždění či dynamická jízda není absolutně žádný problém. Motor spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou, která řadí hladce, skutečně rychle a logicky. Celkově se mi naladění pohonného ústrojí vážně líbí! Mám k němu jen jednu výhrady – zejména při rozjezdech auto reaguje trochu se zpožděním, což třeba v křižovatce není úplně příjemné, a když už auto na povel plynovém pedálem zareaguje, tak s sebou velmi zbrkle cukne.
Pochválit musím podvozek. Ten je nejen stabilní, ale též neuvěřitelně dobře filtruje nerovnosti. Za mě je Taigo nejpohodlněji jezdící auto na platformě MQB A0, které je tedy jako stvořené na rozbité české silnice. Ostudu Taigu nedělají ani brzdy, které jsou dostatečné účinné a dobře dávkovatelné.
Interiér nového crossoveru je velmi podobný tomu, který můžete znát z Volkswagenu Polo. Jedná se tedy o vyzkoušenou koncepci, která dobře funguje. Nechybí samozřejmě dvojice displejů – virtuální kokpit má v mém případě úhlopříčku 10,25 palce (v základu je menší 8palcová verze) a multimediální systém má 8palcový displej (v základu je 6,5palcová varianta a nejvyšší verze má úhlopříčku 9,2 palce). Obě obrazovky fungují perfektně – mají skvělý obraz, rychlé prostředí a snadné ovládání. Chválím též dobře fungující Apple CarPlay.
Samozřejmostí je dnes řada jízdních asistentů, mezi které patří adaptivní tempomat, hlídaní jízdního pruhu či rozpoznávání dopravních značek. Z komfortních prvků výbavy pak zmíním například bezklíčkové odemykání a startování, LED světlomety, panoramatickou střechu či automatickou klimatizaci, která má dokonce samostatný ovládací panel. Jen je škoda, že se jedná o dotykový panel. Klasická tlačítka by byla mnohem lepší. Pochvalu si naopak zaslouží sedadla, která jsou velmi komfortní, ale zároveň dobře drží tělo v zatáčkách.
Prostoru je uvnitř tak akorát, Taigo není velké auto, ale málo místa uvnitř rozhodně není. Zavazadlový prostor má solidních 440 litrů. Interiér zkoušeného vozu se pyšní paketem Visual Green, což je jediná možnost jak rozzářit vnitřek Taiga barvami. Tento paket zahrnuje dekor přístrojové desky v zelené barvě, světlé prvky v interiéru a potahy sedadel kombinující světlou a tmavou látku se zelenými detaily. Za mě je to moc hezká kombinace spolu se zeleným lakem, ale trochu bych se bál, že interiér bude vyžadovat časté čištění a šetrné zacházení. I tak bych si ale naspecifikoval své Taigo přesně takto.
Volkswagen Taigo má podle mě úspěch zaručený. Jedná se o malý crossover s karoserii připomínající čím dál populárnější SUV kupé, který má povedený design, výborné jízdní vlastnosti a skvělý interiér. Snad jen cenovkou se Taigo vyloženě nepodbízí. Základní cena vozu je 519 900 Kč a testovaná motorizace a výbava začíná na 673 900 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 498 ccm |
Max. výkon | 110 kW |
Max. točivý moment | 250 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 6,9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 212 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8,3 s |
Převodovka | |
automatická sedmistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 269 mm |
Šířka | 1 757 mm |
Výška | 1 499 mm |
Rozvor | 2 554 mm |
Objem nádrže | 40 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 229 kg |