GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Honda Jazz Crosstar e:HEV (2023)

Test Honda Jazz Crosstar e:HEV (2023)

By Dominik Vlk
14.8.2023
122
0
Sdílet:

Na český trh dorazila modernizovaná Honda Jazz Crosstar. Co japonská automobilka změnila na outdoorové verzi Jazzu? To vám prozradí následující řádky…

Začnu u exteriéru, kde si můžete všimnout výraznější masky s voštinovým vzorem či přepracovaných nárazníků a bočních prahů se stříbrnými prvky. Nový je také decentní modrý lak Fjord Mist, který si můžete prohlédnout na testovaném voze. I když se změnili jen detaily, tak Honda Jazz Crosstar díky nim vypadá hodnotněji a zajímavěji. Celkový bublinový tvar Hondy se mě osobně líbí a přijde mi správně hravý, ale jak už to u designu bývá, tak ne všem se pochopitelně zamlouvá.

O pohon vozu se nadále stará hybridní systém, který se skládá ze dvou elektromotorů a zážehového motoru. V rámci modernizace byly ale všechny tři motory posíleny. Hnací elektromotor má nyní o 10 kW více (celkem 90 kW), motor-generátor má o 8 kW vyšší výkon (celkem 78 kW) a spalovací 1,5litrový motor posílil o 7 KW (celkem 79 kW). Automobilka mluví v rámci modernizace také o vylepšení automatické převodovka eCVT, ta ale v pravém slova smyslu není převodovkou, protože Jazz Crosstar ji prostě nepotřebuje. Vystačí si totiž s jedním fixním převodem.

Říkáte si, jak tohle dohromady funguje? Odpověď je následující: Hybridní pohon Hondy Jazz Crosstar pracuje ve třech režimech, mezi kterými vůz automaticky přepíná. Tím prvním je čistě elektrický režim, ve kterém auto žene vpřed elektromotor, jenž čerpá energii výhradně z lithium-iontové baterie. Tento režim Honda využívá především při rozjezdech či při ustálené jízdě nízkou rychlostí. Soustavně v tomto režimu vydrží vůz jet několik jednotek kilometrů. Druhý režim, kterým Jazz Crosstar disponuje, je hybridní. V tom má hlavní slovo opět elektromotor. Energii mu ovšem v tomto případě nedodává baterie, ale elektrický generátor, který je poháněn spalovacím motorem. Případná přebytečná energie se ukládá do baterie. Tento režim je aktivní při akceleraci či při rychlejší jízdě. Poslední režim, ve kterém vůz umí pracovat, je spalovací režim, jenž znamená přímý pohon vozu pomocí spalovacího motoru.

Jízda v nižších rychlostech je neuvěřitelně tichá a plynulá. Ve městě se totiž o pohon stará téměř vždy elektromotor, takže si jako řidič užijete okamžitého a solidního zrychlení, které se hodí například ve chvíli, kdy potřebujete rychle vystřelit z křižovatky. Pokud vyrazíte mimo osídlenou oblast, tak nadále můžete počítat s plynulou jízdou, ale rozloučit se naopak musíte s tichem. Na okreskách a na dálnici musí spalovací motor vyrábět hodně energie, takže často pracuje ve vysokých otáčkách, což způsobuje znatelný hluk uvnitř vozu. Nárůst výkonu, který přinesla modernizace, v číslech znamená lepší zrychlení z 0 na 100 km/hod o 0,2 sekundy (9,7 s versus 9,9 s) a vyšší maximální rychlost o 2 km/hod (175 km/hod versus 173 km/hod). Auto působí malinko hbitěji, ale nic zásadního to není, takže v dálničních rychlostech je nadále třeba počítat s průměrnou schopností zrychlovat.

Celý hybridní systém je i po modernizaci neuvěřitelně úsporný. Troufnu si dokonce tvrdit, že si Crosstar nyní řekne ještě o malinko méně paliva. Týden testování jsem totiž končil s průměrnou spotřebou 4,9 l na 100 km. A to jsem rozhodně nejezdil jen po městě, kde je systém nejúspornější. Spíše naopak. Jazz Crosstar však není pouze o nízké spotřebě, ale také o perfektních jízdních vlastnostech. Honda vždy dbala na to, aby její vozy jezdily dobře. A jinak tomu není ani u tohoto modelu. Jazz Crosstar skvěle sedí, ochotně zatáčí, dobře tlumí nerovnosti a je mimořádně stabilní. Řízení je pak přesné a brzdy dobře naladěné.

Interiér se v rámci modernizace na pohled nijak nezměnil, ale vylepšením prošly asistenční systémy – kamera sledující okolí vozu má vyšší rozlišení a asistent pro jízdu v dopravní zácpě funguje již od 0 km/hod. Honda to sice nikde nezmiňuje, ale dle mých zkušeností došlo také k vylepšení bezdrátového Apple CarPlay, které nově už nemá nepříjemné zpoždění. Výbava jinak zahrnuje takové věci jako bezklíčový vstup a startování, adaptivní tempomat, pokročilý systém podpory řízení, kvalitní multimediální systém či LED světlomety s funkcí automatického přepínání dálkových světel. Co se prostornosti týče, tak zatímco posádka má místa hodně, tak zavazadlový prostor má skromnějších 304 litrů.

Modernizace Hondy Jazz Crosstar není příliš rozsáhlá. Ale ono to ani nebylo potřeba, protože tohle oplastované MPV bylo velmi dobře udělané už od začátku. A jak je to s cenou? Variantu Crosstar automobilka nabízí v jedné výbavě a to za částku 679 900 Kč. A připlácet vlastně není moc za co (kromě laku a online služeb), protože všechno už je ve standardní výbavě.

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 498 ccm
Max. výkon 90 kW
Max. točivý moment 253 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město  
Mimo město  
Kombinace 4.8
Výkony
Max. rychlost 175 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 9.7 s
Převodovka
automatická
Rozměry a objemy
Délka 4 090 mm
Šířka 1 725 mm
Výška 1 556 mm
Rozvor 2 520 mm
Objem nádrže 40 l
Pohotovostní hmotnost 1 320 až 1 325 kg
Previous Article

BMW představuje pancéřovanou verzi řady 7

Next Article

Citroën Berlingo je opět k mání se ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také