Test Škoda Karoq 1.0 TSI (2023)


Co se stane, když pod kapotu Škody Karoq dáte pouze litrový tříválec? Překvapivě vůbec nic. Nadále se bude jednat o příjemně fungující SUV, na kterém se opravdu těžko hledají chyby. Zajímají vás podrobnosti? Tak čtěte dále.
Možná si teď říkáte, co to plácám za blbosti, když nejslabším motorem pro Karoq je čtyřválec 1.5 TSI. Ano, podle nejnovějšího ceníku tomu tak skutečně je. Ale ještě nedávno se v ceníku nacházel i tříválec 1.0 TSI, který si i nyní můžete koupit jako skladovku u některých dealerů.
Tříválec 1.0 TSI má v Karoqu výkon 81 kW a točivý moment 200 Nm. Tyto hodnoty dostačují na zrychlení z 0 na 100 km/hod za 11,2 sekundy a maximální rychlost 191 km/hod. V reálném provozu při správné práci s manuální šestistupňovou převodovkou nabízí litr naprostý dostatek výkonu. Jasně, předjíždění ve stoupání půjde s výkonnějším motorem snadněji, ale to je tak všechno. Jinak se s tříválcem jezdí naprosto v pohodě. Pochválit musím litr i za jeho kultivovanost. V Karoqu s tímto motorem se totiž nedočkáte žádných přehnaných vibrací, či nekultivovaného chodu motoru. A co se spotřeby týče, tak v průměru budete jezdit s litrovým Karoqem za zhruba 7 l na 100 km.
Stěžovat si nemohu ani na šestistupňový manuál, který má přesné dráhy a funguje se s ním vážně pěkně. Bezproblémový je i chod spojky a brzd. Zapomenout nesmím zmínit ani pohodlný podvozek. Přestože testovaný Karoq má jednodušší podvozek se zadní vlečnou nápravou a nemá adaptivní podvozek DCC, tak nabízí velmi slušný komfort a vynikající stabilitu v zatáčkách. Řízení je pak přesné, ale bez větší zpětné vazby. Sečteno podrženo, pokud nejste závodník, ale hledáte pohodově jezdící rodinné auto, tak se litru vůbec není potřeba bát.
Mimochodem, exteriér inovovaného Karoqu poznáte podle jiných předních světlometů, nové masky chladiče, odlišných nárazníků vpředu i vzadu, nových zadních světlometů či výraznějšího zadního spoileru. Už před velkým faceliftem pak dostal Karoq nápis Škoda na víku kufru místo dříve obvyklého loga.
V interiéru se toho naopak s modernizací příliš nezměnilo. Karoq dostal odlišné dekorační lišty, propracovanější ambientní osvětlení či sedadla z eko látky, která jsou v testované vozy a jsou nejen pěkná, ale i pohodlná. Již dříve pak škodovácké SUV dostalo dvouramenný volant, na jehož vzhled i ovládání jsem si chvíli zvykal, ale teď už s ním nemám problém. Virtuální kokpit je v nabídce ve dvou velikostech – 8 a 10 palců. Já měl ve zkoušeném voze větší variantu, která má perfektní rozlišení, logické ovládání a široké možnosti nastavení. Multimediální systém může mít obrazovku o úhlopříčce až 9,2 palce. Ve zkoušeném voze je ale levnější 8palcová verze, která ale funguje rovněž dobře a navíc má (na rozdíl od větší varianty) otočné ovladače pro hlasitost a zoomování mapy. Škodovka v poslední době celkem bojovala se stabilitou svých multimediálních systémů, ale v testovaném Karoqu vše fungovalo na jedničku a to včetně Apple CarPlay.
Výbava Škody Karoq může zahrnovat i takové věci jako jsou Matrix-LED světlomety, Travel Assist (kombinace asistenta vedení v pruhu a adaptivního tempomatu) či hlídání mrtvého úhlu. Já mám trochu skromněji vybavenou verzi, takže třeba chytré LED světlomety ve voze nejsou, ale přesto tu mám vše potřebné. Specialitou Karoqu jsou sedadla VarioFlex, která lze samostatně posouvat (i vyjmout), díky čemuž lze měnit objem zavazadlového prostoru v rozmezí 479 až 588 l. Stěžovat si nelze ani na nedostatek prostoru uvnitř. Škoda Karoq je za mě tak akorát velká – příjemně se s ní jezdí, ale zároveň má dostatek místa uvnitř. Ocenit také musím samostatný panel klimatizace, který je na ovládání teploty ve voze zkrátka to nejlepší řešení. A pochvalu si vlastně zaslouží nejen panel klimatizace, ale celý interiér, protože je vyrobený z kvalitních materiálů, má skvěle rozložené ovládací prvky a všechno v něm funguje na 100 %.
Škoda Karoq je v tom nejlepším slova smyslu skvělé běžné auto. I s litrovým motorem. Je to prostě auto, které perfektně funguje na každodenní používání. Ať už jedete pár kilometrů do práce nebo tisíc kilometrů s rodinou k moři, tak vás Karoq vždy pohodlně doveze do cíle. Kolik za něj? Ještě když byl Karoq v ceníku, tak s litrovým tříválcem a ve výbavě Ambition stál 638 900 Kč. Aktuálně je potřeba vybírat ze skladových vozů, kde ceny začínají již na 589 900 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 999 ccm |
Max. výkon | 81 kW |
Max. točivý moment | 200 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 5,7 až 6,4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 191 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 11,2 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 390 mm |
Šířka | 1 841 mm |
Výška | 1 603 mm |
Rozvor | 2 638 mm |
Objem nádrže | 50 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 365 až 1 577 kg |