GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Škoda Karoq 1.0 TSI (2023)

Test Škoda Karoq 1.0 TSI (2023)

By Dominik Vlk
5.9.2023
252
0
Sdílet:

Co se stane, když pod kapotu Škody Karoq dáte pouze litrový tříválec? Překvapivě vůbec nic. Nadále se bude jednat o příjemně fungující SUV, na kterém se opravdu těžko hledají chyby. Zajímají vás podrobnosti? Tak čtěte dále.

Možná si teď říkáte, co to plácám za blbosti, když nejslabším motorem pro Karoq je čtyřválec 1.5 TSI. Ano, podle nejnovějšího ceníku tomu tak skutečně je. Ale ještě nedávno se v ceníku nacházel i tříválec 1.0 TSI, který si i nyní můžete koupit jako skladovku u některých dealerů.

Tříválec 1.0 TSI má v Karoqu výkon 81 kW a točivý moment 200 Nm. Tyto hodnoty dostačují na zrychlení z 0 na 100 km/hod za 11,2 sekundy a maximální rychlost 191 km/hod. V reálném provozu při správné práci s manuální šestistupňovou převodovkou nabízí litr naprostý dostatek výkonu. Jasně, předjíždění ve stoupání půjde s výkonnějším motorem snadněji, ale to je tak všechno. Jinak se s tříválcem jezdí naprosto v pohodě. Pochválit musím litr i za jeho kultivovanost. V Karoqu s tímto motorem se totiž nedočkáte žádných přehnaných vibrací, či nekultivovaného chodu motoru. A co se spotřeby týče, tak v průměru budete jezdit s litrovým Karoqem za zhruba 7 l na 100 km.

Stěžovat si nemohu ani na šestistupňový manuál, který má přesné dráhy a funguje se s ním vážně pěkně. Bezproblémový je i chod spojky a brzd. Zapomenout nesmím zmínit ani pohodlný podvozek. Přestože testovaný Karoq má jednodušší podvozek se zadní vlečnou nápravou a nemá adaptivní podvozek DCC, tak nabízí velmi slušný komfort a vynikající stabilitu v zatáčkách. Řízení je pak přesné, ale bez větší zpětné vazby. Sečteno podrženo, pokud nejste závodník, ale hledáte pohodově jezdící rodinné auto, tak se litru vůbec není potřeba bát.

Mimochodem, exteriér inovovaného Karoqu poznáte podle jiných předních světlometů, nové masky chladiče, odlišných nárazníků vpředu i vzadu, nových zadních světlometů či výraznějšího zadního spoileru. Už před velkým faceliftem pak dostal Karoq nápis Škoda na víku kufru místo dříve obvyklého loga.

V interiéru se toho naopak s modernizací příliš nezměnilo. Karoq dostal odlišné dekorační lišty, propracovanější ambientní osvětlení či sedadla z eko látky, která jsou v testované vozy a jsou nejen pěkná, ale i pohodlná. Již dříve pak škodovácké SUV dostalo dvouramenný volant, na jehož vzhled i ovládání jsem si chvíli zvykal, ale teď už s ním nemám problém. Virtuální kokpit je v nabídce ve dvou velikostech – 8 a 10 palců. Já měl ve zkoušeném voze větší variantu, která má perfektní rozlišení, logické ovládání a široké možnosti nastavení. Multimediální systém může mít obrazovku o úhlopříčce až 9,2 palce. Ve zkoušeném voze je ale levnější 8palcová verze, která ale funguje rovněž dobře a navíc má (na rozdíl od větší varianty) otočné ovladače pro hlasitost a zoomování mapy. Škodovka v poslední době celkem bojovala se stabilitou svých multimediálních systémů, ale v testovaném Karoqu vše fungovalo na jedničku a to včetně Apple CarPlay. 

Výbava Škody Karoq může zahrnovat i takové věci jako jsou Matrix-LED světlomety, Travel Assist (kombinace asistenta vedení v pruhu a adaptivního tempomatu) či hlídání mrtvého úhlu. Já mám trochu skromněji vybavenou verzi, takže třeba chytré LED světlomety ve voze nejsou, ale přesto tu mám vše potřebné. Specialitou Karoqu jsou sedadla VarioFlex, která lze samostatně posouvat (i vyjmout), díky čemuž lze měnit objem zavazadlového prostoru v rozmezí 479 až 588 l. Stěžovat si nelze ani na nedostatek prostoru uvnitř. Škoda Karoq je za mě tak akorát velká – příjemně se s ní jezdí, ale zároveň má dostatek místa uvnitř. Ocenit také musím samostatný panel klimatizace, který je na ovládání teploty ve voze zkrátka to nejlepší řešení. A pochvalu si vlastně zaslouží nejen panel klimatizace, ale celý interiér, protože je vyrobený z kvalitních materiálů, má skvěle rozložené ovládací prvky a všechno v něm funguje na 100 %.

Škoda Karoq je v tom nejlepším slova smyslu skvělé běžné auto. I s litrovým motorem. Je to prostě auto, které perfektně funguje na každodenní používání. Ať už jedete pár kilometrů do práce nebo tisíc kilometrů s rodinou k moři, tak vás Karoq vždy pohodlně doveze do cíle. Kolik za něj? Ještě když byl Karoq v ceníku, tak s litrovým tříválcem a ve výbavě Ambition stál 638 900 Kč. Aktuálně je potřeba vybírat ze skladových vozů, kde ceny začínají již na 589 900 Kč.

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 999 ccm
Max. výkon 81 kW
Max. točivý moment 200 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město  
Mimo město  
Kombinace 5,7 až 6,4
Výkony
Max. rychlost 191 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 11,2 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 4 390 mm
Šířka 1 841 mm
Výška 1 603 mm
Rozvor 2 638 mm
Objem nádrže 50 l
Pohotovostní hmotnost 1 365 až 1 577 kg
Previous Article

Nová rodina modelů MINI je elektrická a ...

Next Article

Čtvrtá generace modelu Škoda Superb bude dostupná ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také