GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid (2023)

Test Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid (2023)

By Dominik Vlk
22.10.2023
134
0
Sdílet:

Honda dosud nabízela dvojici SUV – menší HR-V a větší CR-V. V letošním roce ale japonská automobilka uvedla na trh třetí model ZR-V, který zaplňuje mezeru mezi zmíněnými modely. Jaká je nová Honda ZR-V? Pojďme se na to podívat!

Model ZR-V přichází s typickým uhlazeným designem, kterým se pyšní i ostatní aktuální modely značky. Na nejnovější Hondě mě zaujali dvě věci – velká maska chladiče se zajímavým tvarováním a velké zadní světlomety s propracovanou grafikou. Celkově hodnotím design Hondy ZR-V velmi pozitivně. Obzvláště v testované modré barvě a výbavě Sport, která přináší řadu černých detailů, vypadá japonská novinka fakt pěkně.

Technicky je Honda HR-V spřízněná se Civicem, který se mimochodem stal Autem roku 2023 v České republice. O pohon se tedy stará výhradně hybridní ústrojí, které se skládá z dvoulitrového čtyřválce, elektromotoru, generátoru, lithium-iontové baterie a převodovky e-CVT s fixním převodem. I v ZR-V má toto řešení systémový výkon 135 kW a tři odlišné režimy fungování. Buď je hnací elektromotor napájen přímo z baterie, nebo spalovací motor dodává energii do generátoru, který ji opět pošle do elektromotoru, a nebo blokovací mechanismus spojky vytvoří přímé propojení mezi benzínovým motorem a koly. Stejně jako Civic tedy žene ZR-V vpřed především elektromotor a benzínový motor se na přímo zapojuje jen ve vyšších rychlostech. Díky tomu, že prim hraje elektromotor, je jízda neuvěřitelně plynulá a reakce na plynový pedál jsou okamžité. Hybridní systém je navíc mimořádně úsporný – dlouhodobá průměrná spotřeba se i při svižnějším ježdění bude držet okolo 6 l na 100 km.

Zrychlení z 0 na 100 km/hod je otázkou 7,9 sekundy a maximální rychlost je 173 km/hod. Hybridní ústrojí má dostatek sil i na dálnici či v prudkém kopci na okresce. „Normálnost“ jízdě dodávají virtuální rychlostní stupně, které vcelku zdařile maskují nepřirozené vytáčení motoru při prudším zrychlování. Celkově hodnotím hybridním systém od Hondy velmi kladně. Patří podle mě mezi ty vůbec nejlepší na trhu. Přestože ZR-V samozřejmě není tak obratné jako nižší Civic, tak nové SUV také velmi ochotně mění směr, dobře tlumí a skvěle „komunikuje“ s řidičem. Honda se může pochlubit i přesným a komunikativním řízením a dobře dávkovatelnými brzdy.

Interiér nové Hondy ZR-V je elegantní, pyšní se kvalitními materiály a má dobrou ergonomii ovládání – Honda nadále do svých vozů dává samostatné ovladače pro klimatizaci i pro všechny ostatní podstatné funkce vozu. Japonská automobilka ušla velký kus cesty také ve vývoji multimediálního systému. Nejnovější systém už je velmi dobře použitelný, podporuje Apple CarPlay a Android auto a nabízí vše potřebné. I když je potřeba říct, že k úplné špičce nepatří, ale svou funkci plní dobře. Jen je škoda, že povrch displeje vypadá ušmudlaně přestože je perfektně čistý. Nechybí ani virtuální kokpit, jehož provedení se liší dle výbavy.

Kabina vozu se pyšní také dobrou prostorností na předních i zadních sedačkách. Trochu horší je to s přepravou zavazadel. ZR-V nemá praktické zadní sedadla Honda Magic Seats a zavazadlový prostor má jen 380 litrů. Naopak výbava vozu je už od základu špičková. Již v základní výbavě Elegance disponuje Honda ZR-V například bezklíčkovým odemykáním a startováním, multimediálním systémem s navigací, duální automatickou klimatizací, parkovacími senzory, zadní kamerou, LED světlomety či pokročilým systémem podpory řízení Honda Sensing. Testovaná výbava Sport pak přidává již zmíněné černé detaily, bezdrátové dobíjení telefonu, elektrické víko kufru či zatmavená skla.

Honda ZR-V je příjemně fungující SUV, kterému vlastně není moc co vytknout. Má totiž kvalitní hybridní systém, skvělé jízdní vlastnosti i pěkný interiér. Snad jen ten menší zavazadlový prostor a nehezká obrazovka multimediálního systému může někomu vadit. Co se ceny týče, tak japonská novinka začíná na 939 900 Kč. Prostřední testované provedení Sport pak stojí 989 900 Kč.

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 993 ccm
Max. výkon 135 kw
Max. točivý moment 315 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město  
Mimo město  
Kombinace 5,8
Výkony
Max. rychlost 173 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 7,9 s
Převodovka
převodovka s fixním převodem
Rozměry a objemy
Délka 4 568 mm
Šířka 1 898 mm
Výška 1 620 mm
Rozvor 2 657 mm
Objem nádrže 57 l
Pohotovostní hmotnost 1 604 kg
Previous Article

Volkswagen představil ID.4 a ID.5 v modernizované ...

Next Article

V Česku se pojede Středoevropská rallye, Toyota ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také