Test MG HS 1.5 TGI (2023)
Britská automobilka MG se vrátila na český trh teprve před rokem a půl, ale už nyní dělá vrásky na čele tuzemským importérům jiných značek, jelikož na trh uvádí jeden cenově dostupný vůz za druhým a základní model ZS se prodává jako teplé housky na krámě.
Co nabídnout má ale i větší model HS, který na český trh vstoupil hned v červnu 2022 v plug-in hybridní verzi EHS. Dnes už se prodává i v čistě benzínové verzi a právě té se dnes budu věnovat.
MG HS měří na délku 4 574 mm, na šířku 1 876 mm a na výšku 1 685 mm. Na designu vozu je už trochu znát, že model HS byl v jiných částech světa představen již v roce 2018, což velmi povedeně řeší facelift, který už dokonce dorazil na český trh a brzy ho začneme vídat na tuzemských silnicích. Já mám v testu ale ještě původní provedení, které sice nevypadá nejmoderněji, ale rozhodně svým vzhledem nedělá žádnou ostudu. Pochválit musím MG za to, že pro HS nabízí zajímavé barvy – mimo jiné modrou Brighton Blue a červenou Diamond Red.
O pohon čistě spalovacího MG HS se stará výhradně přeplňovaný čtyřválec 1.5 TGI, který nabízí 162 koní a 250 Nm. Tento výkon míří vždy pouze na přední kola. A to buď skrze šestistupňovou manuální převodovku, nebo přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Benzínový motor vyniká příkladnou kultivovaností a poskytuje solidní výkon pro běžné ježdění. Provedení s automatickou převodovkou, které mám já v testu, zrychlí ostatně z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti až 190 km/h. Je ale potřeba počítat se spotřebou mezi 10 a 11 litry na 100 km, což není zrovna málo. Samočinná převodovka pracuje vcelku dobře, přesto občas dochází k nepříjemnému cukání. Podvozek MG HS poskytuje velmi slušný komfort, který oceníte při každodenním ježdění. Bohužel při rychlejší jízdě auto začne poměrně rychle ztrácet stabilitu a dost znervózní. Ale kdo by s rodinným SUV chtěl závodit, že…
Opravdovou peckou je pak interiér zkoušeného vozu, který je dovybaven paketem Style. Ten za pouhých 18 600 Kč dramaticky mění vzhled interiéru, obsahuje totiž krásná červeno-černá kožená sedadla, červeno-černou palubní desku, červené výplně dveří, červeně potaženou loketní opěrku a tmavý strop. V noci pak atmosféru v interiéru ještě dotváří hezké ambientní osvětlení. Za sebe musím říct, že už dlouho jsem neviděl takto zajímavý interiér od běžné automobilky a ještě k tomu za tak malý příplatek.
Interiér MG HS si zaslouží pochvalu i za design a rozložení ovládacích prvků. Jakýkoliv problém nemám ani s použitými materiály. Pochválit ale nemohu multimediální systém s 10,1palcovou dotykovou obrazovkou, který je pomalý a seká se. Řešení je však na dohled – modernizované provedení by mělo mít vylepšený systém. Osobní zkušenost s ním ale zatím nemám. Hvězdný není ani displej před řidičem, ale žít se s ním dá. Když už jsem u té kritiky, tak zmíním rovnou ještě jeden detail, který mi pil krev asi nejvíce. Jde o přední parkovací senzory, jejichž zvuk je neuvěřitelně nepříjemný a hlasitý a navíc ho nelze nijak regulovat.
Potěšující je naopak obsáhlost testované nejvyšší výbavy Exclusive, která nabízí třeba LED světlomety, 360stupňovou kameru, elektrické víko kufru, panoramatické střešní okno, bezklíčové odemykání a startování nebo MG Pilot (ten zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat či aktivní udržování v jízdním pruhu). Už v základu pak MG HS nabízí přední a zadní parkovací senzory, vyhřívaní předních sedadel, tempomat či navigaci. Stěžovat si pak nelze ani na prostornost vozu či počet odkládacích míst. Zavazadlový prostor umí nabídnout po montáži sady na zvětšení až 580 litrů, což není vůbec špatné.
MG HS je příjemné a pohodlné SUV, které koupíte za zajímavou cenu. Český importér navíc aktuálně vyprodává skladové kusy současného provedení s pěknou slevou, takže i nejvybavenější testované provedení je k mání za 689 900 Kč (bez příplatků). Mezi klady MG HS patří nejen nabízené pohodlí a cena, ale také prostornost interiéru a bohatá výbava. Jen fungování některých prvků výbavy by mohlo být lepší a stejně tak by mohla být lepší spotřeba benzínového čtyřválce. Jinak ale nemám tomuto SUV vlastně co vytknout…
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 490 ccm |
Výkon | 119 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 7,6 |
Výkony | |
Max. rychlost | 190 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9,4 s |
Převodovka | |
automat sedmistupňový | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 574 mm |
Šířka | 1 876 mm |
Výška | 1 685 mm |
Rozvor | 2 722 mm |
Objem nádrže | 55 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 520 kg |