Test Honda CR-V e:PHEV 2WD (2024)
Honda uvedla v loňském roce na český trh novou generaci svého největšího SUV. V čem se nové CR-V liší od svého předchůdce a co nabízí? Pojďme se na to podívat.
I když základní proporce zůstaly stejné, vzhled se docela dost proměnil. Podobně jako u ostatních modelů značky, je nově CR-V méně futuristické a více konzervativní. Přestože je vzhled subjektivní, pro mě je (stejně jako u ostatních modelů) nový designový směr CR-V správnou cestou a nová generace japonského SUV vypadá prostě skvěle. Nezměnil se pouze vzhled, ale i rozměry – novinka je delší o 106 mm a vyšší o 11 mm, avšak naopak nižší o 6 mm. Kompletní rozměry nové generace najdete v tabulce pod článkem.
Novinky si Honda přichystala i po technické stránce. K již známému hybridnímu modelu nyní automobilka přidává plug-in hybrid, který právě zaparkoval do naší testovací garáže. U obou verzí platí, že využívají stejný dvoulitrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem a přímým vstřikováním paliva, který poskytuje výkon 109 kW a točivý moment 189 Nm. V případě plug-in hybridní verze je spalovací motor doplněn o elektromotor, jenž poskytuje 135 kW a 335 Nm. Tyto hodnoty jsou klíčové pro určení síly plug-in hybridního CR-V, jelikož primární pohon zajišťuje elektromotor, zatímco benzínový motor slouží hlavně k dodávání energie elektromotoru po vybití trakční baterie. Akumulátor vozu má kapacitu 17,7 kWh a umožňuje dojezd čistě na elektřinu až 81 km. Doba nabíjení se pohybuje mezi 2,5 a zhruba 7 hodinami. Možnost rychlonabíjení Honda nenabízí.
Co se dynamiky týče, tak zrychlení z 0 na 100 km/hod zabere vozu 9,4 sekundy a maximální rychlost je 195 km/hod. V reálném provozu jezdí Honda CR-V velmi příjemně – ať už čerpá energii z baterie či ze spalovacího motoru, tak zrychluje ochotně a plynule nejen v nižších rychlostech, ale i v těch vyšších. Dojezd čistě na baterii je v zimních měsících okolo 50 kilometrů. Dále pak můžete pokračovat za zhruba 7 l benzínu na 100 kilometrů. Adaptivní podvozek a 18palcová kola s rozumným profilem pneumatik se pak starají o velmi dobrý komfort na jakémkoliv povrchu. Pochválit Hondu musím také za její skvělou ovladatelnost, stabilitu i dobře naladěné brzdy. Stejně tak i řízení je perfektně vyvážené.
Velkou proměnou prošel rovněž interiér vozu, který nyní vzhledově vypadá identicky jako ostatní modely značky. Mimochodem, jako první s tímto vnitřkem přišel aktuální Civic. V interiéru CR-V tak najdeme dvojici displejů, ale také pěkně zpracovaný panel klimatizace či výdech ventilace, který se efektně táhne přes celou palubní desku. Největší benefitem tohoto vnitřku je téměř bezchybná ergonomie. Na druhou stranu je třeba říct, že už by Honda opět mohla posunout trochu dál svůj virtuální kokpit a multimediální systém, jelikož čas letí a konkurence nespí. Stále ale platí, že oba displeje fungují pěkně. Jen je škoda, že „sklo“ displeje multimediálního systému je vyrobené opravdu z hodně laciného plastu, takže obraz vypadá hůře než by musel.
Plug-in hybridní provedení se nabízí výhradně v nejvyšší výbavě Advance Tech, která obsahuje snad vše co vás jen může napadnout. Ve výbavě nechybí třeba vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, vyhřívaný volant, head-up displej, bezdrátová nabíječka, bezklíčkové odemykání a startování, panoramatická střecha, kamerový systém, adaptivní tempomat či aktivní vedení v pruhu. Jak už je dnes u lepších vozů zvykem, auto umí mimo město jet z velké části samo a třeba i přibržďovat do zatáček, v čemž je ale Honda na můj vkus až příliš přísná a občas si tak přibržďuje i do zatáček na dálnici.
Co se prostornosti týče, tak k CR-V nemám jakoukoliv výhradu – na předních i na zadních sedačkách je místa více než dost. Zavazadlový prostor pak má u plug-in hybridního provedení objem 617 l, což je paradoxně více než má „jen“ hybridní verze. Na druhou stranu má PHEV menší nádrž (46,5 l versus 57 l).
Nová Honda CR-V vypadá krásně, jezdí perfektně, disponuje dobře fungující plug-in hybridní technologií a nabízí praktický a hodnotný interiér. Snad jen multimediální systém a naladění některých jízdních asistentů by mohlo být lepší. A jak je to s cenou? Honda nabízí pouze jedinou výbavu u plug-in hybridu, a to za 1 394 900 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 993 ccm |
Max. výkon soustavy | 184 koní |
Max. točivý moment soustavy | 335 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 0,8 |
Výkony | |
Max. rychlost | 195 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9,4 s |
Převodovka | |
automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 706 mm |
Šířka | 1 942 mm |
Výška | 1 673 mm |
Rozvor | 2 701 mm |
Objem nádrže | 46,5 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 916 kg |