GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
AutonovinkyNovinky
Home›Auto-moto›Autonovinky›Škoda představuje modernizovanou Octavii

Škoda představuje modernizovanou Octavii

By Dominik Vlk
15.2.2024
56
0
Sdílet:

Nejprodávanější model automobilky Škoda ukázal svou novou tvář. Octavia přiváží decentní úpravy v designu, vylepšenou techniku i udržitelnější interiér.

„Naši zákazníci od modelu Octavia právem očekávají mnoho a tato modernizace posouvá náš nejprodávanější model na vyšší úroveň. Díky inovacím, jako je zcela přepracovaný infotainment systém, nové bezpečnostní systémy, větší využití udržitelných materiálů a výkonnější přední světlomety, ještě lépe vyhoví našim zákazníkům. Jsem přesvědčen, že naše nejnovější Octavia překvapí a potěší všechny cestující a potvrdí svou roli našeho nejoblíbenějšího vozu,“ říká k úspěchu modelu šéf automobilky Klaus Zellmer. Teď přijíždí Octavia v inovované podobě.

Inovace ve vzhledu jsou viditelné na první pohled. Pro novinku je charakteristické nové pojetí světlometů, které teď fyzicky i graficky více objímají masku chladiče. I ta prošla decentními úpravami, její lamely jsou vzpřímenější, celá příď přitom působí uhlazenějším dojmem. To je mimo jiné dáno i tím, že tu na sebe jednotlivé linie víc navazují. Kompletně nový je i zadní nárazník.

Novinka působí velmi svěžím dojmem, jako by designéři změny načrtli jen tak zlehka. Ve skutečnosti jdou ale i změny v designu přídě a zádě vozu do hloubky a jsou velmi propracované. Některými prvky se inovovaná Octavia inspirovala u nového modelu Superb, ovšem s tím, že obdobná řešení používá Octavia v trochu sportovnějším pojetí. Designéři razí filosofii, že čím menší model vozu Škoda, tím dynamičtější může být jeho design. Však také inovovaná Octavia přijíždí rovnou i v provedení RS.

Mimochodem, světlomety v novém designu dostaly volitelně také vylepšenou Matrix technologii s 36 segmenty namísto 24 a s novými funkcemi, které umožnily z nárazníku odstranit mlhová světla. V tomto provedení také světlomety obsahují moderní prosvětlený prvek Crystallinium.

V interiéru se může posádka těšit na ekologické materiály a volitelně také třináctipalcový displej navigace. U vylepšené Octavie je standardem desetipalcový displej a také dvouzónová automatická klimatizace, silnější nabíjení přes porty USB-C nebo vylepšený systém bezklíčového přístupu k vozu Kessy.

Nové vozy Octavia budou k dostání v šesti výbavových stupních: Essence, Selection, Top Selection, Exclusive Selection, Sportline a RS. K tomu si zákazníci mohou vybrat z devíti provedení interiérů. Nechybí možnost volby ergonomických sedadel s AGR certifikací a masážní funkcí.

Vylepšená Octavia dostává také nové asistenční a bezpečnostní funkce. Parkování usnadní novinky jako uložený parkovací manévr nebo parkování na dálku. Bezpečnost zejména na dlouhých cestách zvyšuje nový systém pro vyhodnocování únavy řidiče. Ten už nepracuje jen s daty o pohybu volantu, ale sleduje informace z více zdrojů a dovede odlišit krátkodobou nepozornost od skutečné únavy. Do hlasové asistentky Laury bude standardně integrován chatbot ChatGPT založený na umělé inteligenci, což přináší řadu zcela nových možností.

Pod kapotou může mít inovovaná Octavia jeden z pěti agregátů. Základní volbou je nový motor 1,5 TSI s výkonem 85 kW, který je spojen se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tento agregát je ve stejných kombinacích dostupný i ve verzi s výkonem 110 kW, přičemž provedení s DSG převodovkou je vždy mild-hybridní.

K dispozici jsou i dva dieselové motory 2,0 TDI. Varianta s výkonem 85 kW má šestistupňovou manuální převodovku, provedení se 110 kW opět sedmistupňovou DSG. V nabídce budou rovněž dva dvoulitrové benzinové motory: jeden s výkonem 150 kW a převodovkou DSG, druhý pak ve špičkovém provedení RS nabídne výkon 195 kW.

Previous Article

Nový Abarth 695 75° Anniversario: na pouhých ...

Next Article

Volkswagen ukázal první elektrické kombi

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také