GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Ostatní
Home›Ostatní›Světový rekord pro Audi R8 e-tron: Nürburgring za 8 minut !

Světový rekord pro Audi R8 e-tron: Nürburgring za 8 minut !

By GripStig
1.7.2012
887
3
Sdílet:

Budoucnost elektromobility je u Audi velmi dynamická, jak dokazuje R8 e-tron, který na Severní smyčce Nürburgringu, nejnáročnější testovací dráze na světě, stanovil nejlepší čas pro sériově vyráběné vozy s elektrickým pohonem. Závodní jezdec Markus Winkelhock objel okruh o délce 20,8 kilometru s čistě elektricky poháněným vysokovýkonným sportovním vozem v čase 8 minut a 9,099 sekundy. Po celkových vítězstvích ve čtyřiadvacetihodinových závodech na Nürburgringu a v Le Mans je to další milník v historii značky Audi.

 „R8 e-tron působivě prokázal svůj potenciál na nejnáročnější závodní dráze na světě,“ říká Michael Dick, člen představenstva společnosti AUDI AG zodpovědný za technický vývoj. Dick, který sám absolvoval jedno rychlé kolo v modelu R8 e-tron, dále vysvětluje: „Rekordní jízda nám potvrdila, že jsme na správné cestě. Elektromobilita pro nás nikdy nebude znamenat kompromisy, ale naopak bude vždy zdrojem emocí, sportovních zážitků a potěšení z jízdy.“

 Jak pozoruhodný je dosažený čas 8 minut a 9,099 sekundy, ukazuje srovnání s dosud nejrychlejším kolem zajetým sériově vyráběným vozem. Nejlepší hodnoty 7 minut a 11,57 sekundy dosáhl vůz Gumpert Apollo Sport poháněný motorem Audi o výkonu 515 kW (700 k).

 Všechny komponenty poháněcího ústrojí vozu Audi R8 e-tron, s nímž Markus Winkelhock dosáhl rekordu na Severní smyčce, odpovídají sériovému modelu, který přijde na trh koncem letošního roku. Oba jeho elektromotory poskytují celkový výkon 280 kW a točivý moment 820 N.m a na zadní kola působí již téměř od okamžiku rozjezdu více než 4900 N.m. Audi R8 e-tron zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost, která je běžně omezena na 200 km/h, byla pro rekordní jízdu zvýšena na 250 km/h.

 Lithium-iontový akumulátor modelu R8 e-tron pojme 49 kWh elektrické energie, což postačuje k ujetí vzdálenosti cca 215 kilometrů. Akumulátor ve tvaru písmene T zaujímá prostor ve středovém tunelu a v oblasti mezi interiérem a zadní nápravou. Při jízdě setrvačností a při brzdění je akumulátor dobíjen rekuperací kinetické energie. Extrémně lehká karoserie modelu Audi R8 e-tron je vyrobena převážně z hliníku a kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny. Její nízká hmotnost zásadně přispívá k tomu, že vysokovýkonný sportovní vůz váží navzdory velkému akumulátoru jen 1780 kilogramů.

 Kromě rekordního času na Severní smyčce Nürburgringu podtrhuje ještě jeden mimořádný výkon připravenost modelu R8 e-tron na sériovou výrobu i výkonnost jeho poháněcí soustavy. Hned po rekordní jízdě zajel Markus Winkelhock s druhým vozem R8 e-tron, který byl omezen na 200 km/h, dvě rychlá kola za sebou. Oba časy, 8 minut a 30,873 sekundy a 8 minut a 26,096 sekundy, jsou výrazně pod hranicí devíti minut.

 „Rekordní jízdy byly pro mě jedinečným zážitkem,“ říká Markus Winkelhock. Dvaatřicetiletý jezdec, žijící v blízkosti Stuttgartu, má pro porovnání vysoké měřítko v podobě závodního vozu Audi R8 LMS ultra, s nímž společně s Marcem Bassengem, Christopherem Haasem a Frankem Stipplerem zvítězil před několika týdny v závodě 24 h Nürburgringu.

 „R8 e-tron není samozřejmě žádným závodním vozem s aerodynamickými pomocnými prvky, ale sériově vyráběným automobilem,“ zdůrazňuje Winkelhock. „Díky svému nízkému těžišti a většímu zatížení zadní nápravy se však vyznačuje velmi sportovními kvalitami. Točivý moment elektromotorů při jízdě do kopce překonává všechno, co jsem dosud zažil, přestože jsou elektromotory sotva slyšet, což je již samo o sobě zcela novou zkušeností. Tam, kde jsem odkázaný na trakci, mi pomáhá funkce Torque Vectoring, která řídí přenos točivého momentu mezi poháněná kola.“

 Michael Dick po rekordní jízdě na Nürburgringu hrdě bilancuje: „Během několika málo týdnů jsme se postavili několika velkým výzvám a přitom jsme ukázali, že jsme se všemi našimi koncepty pohonu na špičce vývoje.“ A ještě k tomu dodal: „V květnu jsme zvítězili s vozem Audi R8 LMS ultra poháněným desetiválcovým motorem
 ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu. V polovině června triumfovalo Audi R18 e-tron quattro v závodě 24 h Le Mans – bylo to první celkové vítězství hybridního vozu v nejnáročnějším závodě na světě. A nyní jsme ustavili další rekord s čistě elektricky poháněným vozem R8 e-tron na nejnáročnějším okruhu, který existuje.“

TagsaudiGrip Stig
Previous Article

Christian von Koenigsegg a jeho sen

Next Article

Lacko vyskočil na bednu a pak přišel ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

GripStig

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také