GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Mitsubishi Pajero Expedition (2017): Ideální parťák pro dobrodruhy

Test Mitsubishi Pajero Expedition (2017): Ideální parťák pro dobrodruhy

By Dominik Vlk
4.9.2017
3860
0
Sdílet:

Současné Mitsubishi Pajero bylo představeno v roce 2006. To je na první pohled již opravdu dlouhá doba v automobilovém světě. Jenže existují výjimky, kdy je dlouhý cyklus jednotlivých generací dobře. A troufneme si tvrdit, že právě Pajero do těchto výjimek patří. České zastoupení Mitsubishi se snaží model Pajero zatraktivnit a upozornit na něj. Ve spolupráci s několika partnery tak zastoupení automobilky postavilo expediční vůz. Stalo se tak v rámci oslavy 100letého výročí značky Mitsubishi. Expediční Pajero není pouze „koncept“ – zájemci si mohou nechat podobný speciál postavit.

V tomto testu se tedy kromě samotného auta budeme věnovat i expediční výbavě. Nejdříve si však představme Pajero LWB. O pohon tohoto off-roadu se stará 3,2litrový naftový čtyřválec, který nabízí 190 koní a 441 Nm. I bez expedičního vybavení trvá zrychlení z nuly na sto 12,7 vteřin a maximální rychlost je 180 km/hod. Pajero ale o rychlosti není, a tak tyto údaje nejsou v jeho případě příliš důležité. Brzdou provozu určitě ale nebudete. Naftový čtyřválec ze „staré školy“ není nejkultivovanější, ale k Pajeru se tak nějak hodí.

O přenos výkonu se stará pětistupňová automatická převodovka a pohon 4WD Super Select II, který má čtyři režimy. Volba režimu probíhá pomocí páky vedle voliče automatické převodovky. Na silnici je ideální hnát výkon na zadní kola. V případě horšího počasí nebo jízdy mimo vozovku je k dispozici stálý pohon všech kol. Pokud se dostanete ještě do drsnějších podmínek, tak máte k dispozici režimy 4HLc se zamknutým mezinápravovým diferenciálem a 4LLc se zamknutým mezinápravovým diferenciálem a redukcí.

Pajero je celkově do terénu dobře vybavené: světlá výška 210 mm, přední nájezdový úhel 34,5°, přejezdový úhel 24,5°, zadní nájezdový úhel 24,5° a brodivost 700 mm. Tyto hodnoty jasně ukazují, že Pajero toho v terénu zvládne opravdu hodně. Mitsubishi však dokázalo Pajero naladit poměrně slušně i na silniční přesuny do divočiny, takže ani několikasetkilometrové cesty po asfaltu se není třeba obávat. Pajero je samozřejmě těžkopádné a do zatáček je třeba najíždět pomaleji, ale není to žádná tragédie jako u některých jiných off-roadů. Počítejte, že s expedičním Pajerem budete po silnici jezdit za 11 až 13 litrů nafty. V terénu půjde spotřeba ještě samozřejmě nahoru.

Exteriér na první pohled prozrazuje stáří vozu. Jenže všechno funguje velmi spolehlivě a celé auto působí bytelně, takže to vlastně ani ničemu nevadí. Pokud něco potřebujete na expedici, tak je to právě léty prověřený stroj. Vnitřek vozu nelze vzhledově s dnešními vozy srovnávat, ale na druhou stranu je solidně postavený, vše je na správném místě a stěžovat si nelze ani na výbavu. Jasně, nečekejte moderní asistenty, ale k dispozici máte vše potřebné – tempomat, automatickou klimatizaci, xenonové světlomety, LED denní svícení, skvělé audio Rockford s 12 reproduktory o výkonu 860 W, parkovací kameru a navigační systém Pioneer, který sice nemá nejhezčí grafiku, ale jinak funguje celkem dobře. Všechny ovládací prvky jsou dostatečně velké a je třeba na jejich ovládání použít celkem sílu, což znamená, že lze vše (kromě dotykové obrazovky) ovládat i v rukavicích. Velmi pohodlná jsou přední sedadla, což jistě na expedici též oceníte. Výtku máme k volantu, který je možné nastavit pouze horizontálně.

Pajero můžete mít za přibližně 1,1 milionu korun. Pokud ale investujete zhruba 350 000 korun (cena bez montáže) navíc, tak dostanete již zmíněnou expediční výbavu. Ta zahrnuje plechové zakrytování podvozku, naviják (lze ho namontovat vpředu i vzadu), zvýšené sání a terénní pneumatiky Nokian Rockproof, které ovšem dělají na silnici poměrně velký hluk. Dostanete i střešní stan, který má dobrou matraci a LED osvětlení uvnitř. Dále také nezávislé topení, markýzu, stůl, dvě křesla a nebo 35litrovou lednici, která běží i po vypnutí motoru. Střešní stan postaví i jeden člověk za zhruba 2 minuty. Složení je pak otázkou 5 minut a lépe se to dělá ve dvou, což platí i o markýze, kterou postavíte/složíte do 10 minut. Rozložit nebo složit křesla a stůl zabere opravdu jen pár vteřin.

A pokud by vám to nestačilo, tak vám Mitsubishi umí přidat třeba i vařič, grill, zásobník na vodu nebo LED osvětlení. My bychom uvítali navíc menič napětí na 230V. Veškeré expediční vybavení je bytelné a dává vám neuvěřitelnou volnost, která je naprosto fantistická. Můžete jet kamkoliv, jelikož Pajero projede téměř cokoliv a přespat kdekoliv, protože si všechno vezete s sebou. Pajero Expedition je jedno z nejlepších aut, které jsme měli na test. Pokud patříte mezi dobrodruhy, kteří chtějí schopné expediční auto za rozumné peníze, tak Pajero opravdu doporučujeme.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 3 200 ccm
Max. výkon 140 kW
Max. točivý moment 441 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 10.5 – 10.7
Mimo město 8.6 – 8.7
Kombinace 9.3 – 9.4
Výkony
Max. rychlost 180 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 12.7 s
Převodovka
pětistupňový automat
Rozměry a objemy (bez expediční výbavy)
Délka 4 900 mm
Šířka 1 875 mm
Výška 1 890 mm
Rozvor 2 780 mm
Objem nádrže 88 l
Pohotovostní hmotnost 2 385 kg
Previous Article

Video: Japonská šílenost roku! Rolls-Royce Phantom s ...

Next Article

Andreas Mikkelsen bude hájit barvy Hyundai Motorsport

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také