Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 140 kW 4×4 DSG: Sportovec jen na pohled

Škoda Kodiaq patří mezi nejúspěšnější SUV na našem trhu. Rozhodli jsme se proto detailně podívat na každou jeho variantu. Po loňském testu klasického provedení došlo letos i na variatny Scout a Sportline. První jmenované verzi jsme se věnovali v létě a teď přichází čas se podívat na Kodiaq Sportline, který se od běžného provedení odlišuje zejména černými detaily v podobě masky chladiče, zrcátek či lišty na nárazníku.
Kodiaq Sportline je aktuálně k mání podle konfigurátoru automobilky s jedním benzínovým a dvěma naftovými motory. První zmíněnou skupinu zastupuje pouze nový motor 1.5 TSI naladěný na 110 kW, který může být spojen s manuálem i automatem. Vždy se však jedná pouze o předokolku. Bohatější nabídku má škodovka u naftových motorů. K mání je totiž 2.0 TDI o výkonu 110 kW, či 140 kW. Slabší verze je k dispozici s pohonem všech kol s manuální i automatickou převodovkou. Kromě toho můžete mít také kombinaci DSG a pohon předních kol. Silnější naftová verze má vždy automat pohon 4×4.
My jsme na test od automobilky dostali nejsilnější naftové provedení. Máme tedy k dispozici výkon 140 kW a točivý moment 400 Nm. Motor 2.0 TDI je spojen se 7stupňovým DSG a pohonem všech kol, který je realizován prostřednictvím lamelové spojky Haldex páté generace. Ta v případě potřeby připojí pohon zadních kol až do poměru 50:50. V této konfiguraci slibuje škodovka zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 vteřin a maximální rychlost 210 km/h. Na (prozatím) nejsilnější naftovou motorizaci to možná není nejlepší, o výkon ale nouze není. Pokud tedy nejste vyloženě závodník, tak vám výkon chybět nebude. Dvoulitr s Kodiaqem hýbe více než statečně a i předjíždění na okresce či rychlejší jízda po dálnici není problém.
Kromě slušného výkonu se dieselový motor může pochlubit dobrou kultivovaností, spotřebou 7 až 8 l na 100 km a výborně spolupracující převodovkou DSG. O pohodlí se v námi testovaném voze stará příplatkový adaptivní podvozek DCC, který v komfortním režimu dělá z Kodiaqa ideálního parťáka na dlouhé cesty. Snad jen krátké příčné nerovnosti by podvozek mohl žehlit lépe. Pokud naopak přepnete podvozek do sportovního režimu, tak je až neskutečné kolik toho Kodiaq v zatáčkách vydrží. Pochvalu si zalouží i velmi přesné řízení. Jen od Kodiaqa Sportline nečekejte zábavu za volantem či skutečně sportovní jízdu. Tu snad nabídne provedení RS.
Interiér Kodiaqu Sportline poznáte podle sportovních sedadel a karbonového dekoru. Oboje vypadá dobře a vytváří to luxusní nádech. I když ta sedadla především vypadají sportovně, jelikož jsou ve skutečnosti hlavně pohodlná, což je vlastně správně. Samozřejmostí je u Škody příkladné zpracování, vynikající ergonomie a slušné materiály. Kodiaq je opravdu prostorné auto. Na předních i zadních sedačkách je prostoru více než dost. Za příplatek můžete mít i třetí řadu sedadel, na té je to už s prostorem o dost horší.
Od našeho prvního testu Kodiaqu se změnil displej nejdražšího multimediálního systému, který o něco povyrostl a přišel o otočné ovladače. Kromě toho dostal také pozměněné prostřední. I nadále ovšem platí, že se jedná o špičkový systém. Za příplatek můžete mít i druhý displej – místo analogových budíků. Ten tu my nemáme, což je snad jediná věc, která ve výbavě našeho exempláře chybí. A že toho je. Zmiňme třeba adaptivní tempomat, asistent pro hlídání jizdního pruhu, čtení dopravních značek či prémiový audio systém. A není to jen o tom, že ta výbava tu je. Ona i dobře funguje. Už v základní výbavě Kodiaqu Sportline pak dostanete třeba LED světlomety, vyhřívané sedačky, infotainment Amundsen 8“ s navigací, bezklíčové odemykání, zamykání a startování či zadní parkovací kameru. Kodiaq je bohatý i co se týče Simply Clever řešení – ve voze nalezneme automatickou ochranu hrany dveří, deštník, svítilnu či škrabku.
Kodiaq ve verzi Scout či Sportline nenabídne lepší průchodnost terénem či lepší jizdní vlastnosti, ale dostanete hezčí Kodiaq, který nemá každý. To ale vlastně dostačuje, protože Kodiaq je bezvadné auto, kreré je oprávněně úspěšné. Pokud vás nelimituje přísně rozpočet, tak určitě volze tyto speciální verze, které působí hodnotněji než klasický model. Volbu mezi provedením Scout či Sportline necháme na vás. Sami bychom museli dlouho přemýšlet, protože obě verze se nám opravdu líbí. Pouze vás musíme upozornit na to, že ani jedna z těchto verzí se nepodbízí cenou. Za Kodiaq Scout i Sportline dáte klidně více než 1 milion korun.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Max. výkon | 140 kW |
Max. točivý moment | 400 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 6.6 |
Mimo město | 5.3 |
Kombinace | 5.7 |
Výkony | |
Max. rychlost | 210 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.9 s |
Převodovka | |
sedmistupňový automat | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 706 mm |
Šířka | 1 882 mm |
Výška | 1 655 mm |
Rozvor | 2 791 mm |
Objem nádrže | 60 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 752 kg |