Test Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI: Nejlepší Octavia

Scout je poslední verze současné Škody Octavia, která neprošla naším ředakčním testováním. A tak jsme se to rozhodli napravit. Od automobilky jsme vyfasovali červený exemplář, který měl pochopitelně dělené přední světlomety. Dosud jsme si mysleli, že tato nová kontroverzní maska nejvíce sluší ostrému modelu RS, ale testování dobrodružného modelu nás přimělo změnit názor. Je to totiž právě Scout, kterému nová maska sluší nejvíce. Upravená je pochopitelně i grafika zadních světlometů jako u ostatních verzí této škodovky. Od klasické Octavie se Scout odlišuje oplastovaním a zvýšenou světlou výškou o 30 mm.
Škoda Octavia Combi Scout je podle konfigurátoru automobilky aktuálně k mání s jednou benzínovou a dvěma naftovými jednotkami. Konkrétně se jedná o motory 2.0 TSI (140 kW), 2.0 TDI (110 kW) a 2.0 TDI (135 kW). Všechny motory jsou spojeny se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. My jsme na test dostali silnějsí naftové provedení. K dispozici tak máme výkon 135 kW a točivý moment 380 Nm. V našem autě motor ještě spolupracuje se starším šestistupňovým DSG, které řadí hladce, rychle a bez cukání. Naftový motor je kultivovaný a nabízí pro Octavii dostatečnou dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 7,8 vteřin a maximální rychlost je 219 km/h. Průměrná spotřeba se při běžném ježdění pohybuje mezi 6 až 7 l na 100 km.
Octavia Scout se může pochlubit velice zajímavými jizdními vlastnostmi. Všechny verze mají vzadu víceprvkové zavěšení a vzhledem ke zvýšené světlé výšce je auto o něco pohodlnější než běžná Octavia. Pokud jste tedy vyznavači především komfortní jízdy, tak vám bude Scout vyhovovat, ale i když za to vezmete, tak se nic špatného nestane. Scout je v zatáčkách velice stabilní a drží jen o nepatrný kousek méně než standardní Octavia. K dokonalosti chybí pouze adaptivní podvozek, který překvapivě není pro Scout k dispozici. Měnit jizdní režim tak má smysl pouze do offroad režimu, ve kterém auto upraví fungování ESP/ABS a pomáhá s bržděním při sjíždění prudkých kopců. Vzhledem ke světlé výšce 171 mm, přednímu nájezdovému úhlu 14,5 stupně, zadnímu nájezdovému úhlu 16,6 stupně a elektronické uzávěrce diferenciálu toho projede Scout celkem dost. Jistě, není to žádný off-road, ale lehčí terén zvládne tato Octavia s přehledem.
Interiér se od běžné Octavie Combi příliš neodlišuje – Scout tak vlastně uvnitř poznáte pouze podle několika nápisů Scout. Vzhledově už je na vnitřku vidět, že Octavia není nejmladší. Stále ale platí, že je interiér promyšlený, prostorný a dobře postavený, takže trávit v něm čas je radost. Za volantem si najdete ideální pozici, ve všech směrech máte dostatek místa a sedíte v pohodlných sedačkách. Zavazadlový prostor má objem více než dostatečných 610 litrů. Nechybí ani spousta asistentů – zmiňme například systém rozpoznávající dopravní značky, adaptivní tempomat, systém hlídající mrtvé úhly či systém pro couvání s přívěsem. Výhodou navíc je, že všechny systémy jsou dobře odladěné, takže je na ně spoleh. Výborný je i multimediální systém s navigací, který funguje svižně, jeho prostředí je přehledné a podporuje Apple CarPlay a Android Auto. V zimě potěší, že vyhřívané jsou nejen sedačky (přední i zadní) a zadní sklo, ale také volant, přední sklo a trysky ostřikovačů. V zimních měsících pak oceníte i škrabku ve víčku nádrže.
Škoda Octavia Combi Scout je podle nás nejlepší Octavia v nabídce. Nabízí o něco pohodlnější podvozek, dobrou ovladatelnost a zároveň se neztratí ani mimo vozovku. Naftový motor je kultivovaný, úsporný a dostatečně výkonný. Bezproblémová je i spolupráce s šestistupňovým DSG. Interiér už trochu vzhledově ztrácí na novější mladoboleslavské modely, ale stále je to příjemné místo k životu. Nejlevněji koupíte Scouta za 812 900 Kč s benzínovým dvoulitrem. Slabší naftové provedení stojí 838 900 Kč a silnější o 20 000 Kč více. Už v základní výbavě dostanete třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti či LED světlomety. Stále je ovšem za co připlácet, takže vybavené auto stojí klidně přes 1 000 000 Kč a za tyto peníze koupíte už i novějšího a zajímavějšího Kodiaqa.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Max. výkon | 135 kW |
Max. točivý moment | 380 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 5.8 |
Mimo město | 4.6 |
Kombinace | 5.1 |
Výkony | |
Max. rychlost | 219 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.8 s |
Převodovka | |
šestistupňový automat | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 685 mm |
Šířka | 1 814 mm |
Výška | 1 531 mm |
Rozvor | 2 679 mm |
Objem nádrže | 55 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 559 kg |